/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sprog i excel (funktionsnavne)
Fra : leifnel
Vist : 918 gange
1 point
Dato : 09-08-01 22:23

Hvis man skriver i en dansk excel, så er funktionsnavnene danske: MAKS(), ERSTAT() osv.

Kan man benytte dette regneark i en udenlandsk excel, og vil der så stå funktionsnavnene på dette sprog?
Dvs funktionsnavnene gemmes som en kode, og ikke en tekst?

Kan man vælge at skrive f.ex. engelske funktionsnavne, selvom man har en dansk excel?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 1 point
Dato : 10-08-01 07:38

Ja, du kan åpne et excel-ark overalt i verden, og funksjonene oversettes til
maskinens lokale sprog. Men du kan ikke skrive på annet språk enn maskinens
lokale medmindre du bruker makrokode for å oversette til/fra amerikansk.

Reply om du vi ha kode for dette. Jeg henter en del amerikanske funksjoner
fra usenet og web-sider, og det er nyttig å kunne lime dem direkte inn uten
skulle oversette til norsk, og å kunne oversette tilbake til amerikansk for
å videreformidle.

Beste hilsen Harald

leifnel <leifnel.news@kandu.dk> skrev i
news:hgCc7.1386$uI6.97871@news000.worldonline.dk...
> Hvis man skriver i en dansk excel, så er funktionsnavnene danske:
> MAKS(), ERSTAT() osv.
>
> Kan man benytte dette regneark i en udenlandsk excel, og vil der så stå
> funktionsnavnene på dette sprog?
> Dvs funktionsnavnene gemmes som en kode, og ikke en tekst?
>
> Kan man vælge at skrive f.ex. engelske funktionsnavne, selvom man har en
> dansk excel?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 10-08-01 09:51

Tak for svaret Harald Staff.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-08-01 10:40

En enkelt tilføjelse til Haralds svar: Det gælder kun for de
*indbyggede* funktioner i Excel, da de ligger gemt
som "tags". Funktionerne i Analysis ToolPak (ATP) ligger
gemt som strenge og vil derfor ikke blive "oversat",
når projektmappen bliver åbnet i en "udenlandsk"
version. De danske ATP-funktioner ligger i add-in'en
Atpvbada.xla, de engelske ligger i Atpvbaen.xla.
Hvis du placerer Atpvbaen.xla i samme mappe
som Atpvbada.xla (C:\Programmer\Microsoft Office\Office\Bibltek\Analyse)
og opretter en reference til Analysis ToolPak - VBA med
Funktioner > Tilføjelsesprogrammer, kan du også bruge
de engelske ATP-funktionsnavne i dine projektmapper.

Med venlig hilsen
LeoH

"Harald Staff" <harald.staff@nrk.no> skrev i en meddelelse
news:9kvvgl$94q$1@oslo-nntp.eunet.no...
> Ja, du kan åpne et excel-ark overalt i verden, og funksjonene oversettes
til
> maskinens lokale sprog. Men du kan ikke skrive på annet språk enn
maskinens
> lokale medmindre du bruker makrokode for å oversette til/fra amerikansk.
>
> Reply om du vi ha kode for dette. Jeg henter en del amerikanske funksjoner
> fra usenet og web-sider, og det er nyttig å kunne lime dem direkte inn
uten
> skulle oversette til norsk, og å kunne oversette tilbake til amerikansk
for
> å videreformidle.
>
> Beste hilsen Harald
>
> leifnel <leifnel.news@kandu.dk> skrev i
> news:hgCc7.1386$uI6.97871@news000.worldonline.dk...
> > Hvis man skriver i en dansk excel, så er funktionsnavnene danske:
> > MAKS(), ERSTAT() osv.
> >
> > Kan man benytte dette regneark i en udenlandsk excel, og vil der så stå
> > funktionsnavnene på dette sprog?
> > Dvs funktionsnavnene gemmes som en kode, og ikke en tekst?
> >
> > Kan man vælge at skrive f.ex. engelske funktionsnavne, selvom man har en
> > dansk excel?
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>