/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Motorola v3 Razr
Fra : vixen
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 16-05-06 13:24

Hej jeg har hørt at første opladning skal vare mindst 24 timer for batteriets skyld, men kan det virkel8ig passe? Det lyder lidt overdrevet, skal den ikke bare oplade til den er fuld?
På forhånd tak
Vixen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 13:30

Har lige forhørt mig hos sønnen, som har en tlf. magen til din, han siger at det er bedst for

batteriet, at du lader det op i samtlige 24 timer, faktisk er det sundt for alle mobiltlf.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 210 point
Dato : 16-05-06 13:50

Det nytter ikke noget at lade læneger tid end til batteriet er fuldt.

Laderen/telefonen slår selv fra når den er helt ladet op, hvilket svarer til at man rykker laderen ud af telefonen.

Du skal bare være opmærksom på at batteriet ikke er fuldt funktionelt før den er ladet op/kørt helt ned et par gange.

Så efter først opladning skal du dræne telefonen fuldstændigt, og lade helt op.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 16-05-06 15:58

Hej alle

Har selv lige købt nævnte telefon og fået at vide af forhandleren at den skal lade i 18 og ikke mere første gang ellers kan batteriet ødelægges

Hilsen jtj45

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 16-05-06 17:35

Sådan er der mange vandre historier ang mobilbatterier.

Det hjælper ikke noget at lade den op i eks 24 timer, når der batteriet er opladt, slår laderen fra.
Men Thulin er inde på det rigtige, den bør aflades komplet første gang, inden at du genlader den.

Kommentar
Fra : hensker

Dato : 16-05-06 18:32

Der står i manualen: "Visse batterier giver den bedste ydelse efter flere fulde opladninger/afladninger" side 19. Så jeg vil også give Thulin ret

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 18-05-06 10:15

Tak for svaret thulin og alle jer andre
Vixen

Kommentar
Fra : pmlundtoft

Dato : 17-06-06 11:20

mindsker det ikke bare levetiden på batteriet.