/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
cyklisk redundanscheck
Fra : jeanette18
Vist : 1842 gange
50 point
Dato : 15-05-06 23:13

I et forsøg på at genskabe en backup pst.fil får jeg fejlmeldingen: DET ER IKKE MULIGT AT KOPIERE OUTLOOK BACKUP: datafejl (cyklisk redundanscheck).

Backup filen ligger på en cd-rom i mappen outlook backup og jeg får fejlmeldingen, uanset om jeg forsøger at kopiere filen over på en harddisk, importere den direkte fra cd-rommen eller har fjernet skrivebeskyttelsen. CD-rommen og drevet er relativ nyt.

Har renset cd`en med lidt vand, tandpasta og alle de der husmandsråd.
Intet hjælper. Skal siges at backup filen er på ca. 2,2 GB. (plejer ikke at være et problem at kunne kopiere til harddiske p.g.a. størrelsen)

Hjælp søges.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 23:29

det kan være et problem hvis du komprimerer

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-05-06 23:31

Ok, skal dog siges at de ikke er blevet komprimeret, ej heller ved forsøgene på at hente dem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 23:37
Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-06 03:47

Noget er galt i dine oplysninger. der kan ikke være 2,2 GB på en CD rom.

Af en eller anden grund kan du ikke læse data korrekt fra cd´en
Fejlen kan være for dårlig brænding, eller en medfødt fejl i cd ´en.

Det er altid klogt ved vigtige data, at brænde med en lavere hastighed, end fabrikanten garanterer som mulig.

Du kunne prøve at læse den på et andet drev, og se om det går bedre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-05-06 07:17
Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 16-05-06 08:09

CD-rom = dvd = 4,7 GB. Beklager.
Jeg arbejder videre med mulighederne og vender tilbage.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-05-06 08:14

hvis du søger lidt rundt på nettet vil du se flere steder hvor repair af hd har været løsningen - håber ikke det er nødvendigt

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 16-05-06 08:49

CRC er en checksum algoritme: http://www.relisoft.com/Science/CrcMath.html

Fejl der findes med denne kan ikke rettes hvis data ligger 'fast' på mediet. Hvis fejlen er opstået ved kopiering fra DVD til HD kan du prøve at at lave en fejlsøgning/-retning på din HD eller prøve at kopiere data een gang til. Er fejlen opstået ved kopiering fra HD til DVD kan du prøve at brænde en ny kopi.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-05-06 10:47

Overstående muligheder er prøvet af, fortsat uden held.
Jeg bliver desværre nød til at opgive her p.g.a tidnød (eksamen m.v)

I får tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 17-05-06 10:51

Tak for svaret molokyle.