/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Genskabelse af slettet fotos
Fra : Shamrock
Vist : 1803 gange
100 point
Dato : 15-05-06 20:26

Hej gode hjælpere.
Er der nogen som har et et bud på, hvordan man genskaber slettede fotos ???
De ligger ikke i papirkurven !

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-05-06 20:35

hej der jeg har hørt om et program ved navn BadCopy som siges at skulle genskabe slettet data, håber da det er fra dit kort i dit apperat og ikke på din PC, det er da et forsøg værd

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-05-06 20:35

Hej, du kan bruge et af de mange unerase programmer der findes derude, f.eks O&O:

http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=diverseutilities&prog=27583

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 20:42
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-06 21:12

prøv lige først at gå i start - søg - alle filer og mapper - marker billeder og fotos - marker undermapper og systemmapper - lad være med at skrive noget i feltet - søg i denne computer - så burde du kunne finde en kopi
Kender du formatet kan du skrive det så det kun er format af samme slags der vises - ellers bare alle - du får en søgemulighed ekstra når første søgning er ovre

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-05-06 09:56

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/download.htm Denne er alletiders den bruger jeg altid til at finde slettede billeder på både kort og i computeren.

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 16-05-06 22:30

Hej igen.

Først tak for alle de gode råd!
Jeg har valgt Lawitt´ forslag og har til og med købt programmet, da det var et krav for at restore.
Nu har jeg fået restoret filerne, men når jeg prøver at åbne dem får jeg meddelelsen "filtype ukendt"
Filnavnet hed tidl. feks DSCN1615.jpg men nu hedder den _SCN1615.jpg

Hvad kan jeg gøre ??

PS: Miritdk - jeg har søgt alle diske igennem, men intet resultat, men tak alligevel.
PS: Bja2 og e.c - jeg har forsøgt med pcinspector, men fik ikke noget resultat, også tak til jer !

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-05-06 23:03

hvilke grafikprogrammer har du ????????

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 17-05-06 11:45

Det med understreg først er normalt en skjult fil, du kunne jo prøve at tage en kopi og omdøbe den til ex. test.jpg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-06 12:00

tror du har ret ostemanden -

men jeg har lagt mærke til at der er jpg af forskellig slags (eller rettere bliver til)

JPEG-JFIF Compliant (*jpg,*jiiif, *jpeg
og
JPEG 2000(, jp2,*j2c,*2k, *jpc, * jpx) - den her sidste laver sig af og til om til endelsen jpg med underscore af en eller anden grund jeg ikke kender - men jeg har kunnet åbne den med psp de fleste gange.

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 17-05-06 12:22

Hej Miritdk.
Jeg har prøvet at åbne på de mest anvendte programmer så som Windows Billede og faxfremviser, ACDCee, Irfan, paint samt en del andre småprogrammer, men ingen kender filtypen på trods af at det skulle være en jpg.er !!

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-06 12:26

underligt - har du prøvet ostemandens råd ???

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 17-05-06 16:09

Hej Miritdk

Ok! Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen, men hvem er "ostemanden", jeg kan ikke se at han har indlæg til mig ???

Vh. Shamrock.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-06 17:42

nej du det er da mig der tager fejl af computersmeden og ostemanden - sorryyyyyyyy

< den sløve ske>

Godkendelse af svar
Fra : Shamrock

Dato : 18-05-06 22:24

Gode hjælpere.

Problemet er til dato ikke løst, men miritdk har deltaget med et meget stor engagement og får derfor point fra mig.

Tak for hjælpen til alle !!

Vh. og stadig suk fra

Shamrock !!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-05-06 22:38

sukker med