/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvilket trægulv
Fra : Mr3xS
Vist : 3845 gange
50 point
Dato : 15-05-06 19:55

Hej
Jeg er på jagt efter "det rigtige trægulv". Vi skal have lagt et trægulv i et hus på 144 m2, minus køkken, bryggers, entre og toiletter, i alt omkring 100 m2 (det hele er pt. betongulv, støbt i 1979). Jeg vil gerne have et "rigtigt trægulv", ikke bare tynd finér, folie eller "uægte træ". Jeg vil samtidig helst undgå parketgulve (dem hvor tre rækker overfladetræ er lagt sammen til en bred planke).

Jeg er mere på jagt efter et gulv, som enten er massivt, eller som er limet i flere lag med slidlag øverst i den ønskede træsort (bliver nok eg..). Jeg tror sidstnævnte hedder et 3-lags plankegulv, det er vidst det bl.a. Wiking-gulve (http://www.wikinggulve.dk/) laver..

Så vidt jeg kan forstå, så er 3-lags plankegulv mere stabilt end massivt plankegulv, og det er vel også billigere..? Er det rigtig antaget?

Findes der andre producenter som kan levere et flot gulv i god kvalitet, til billigere penge, eller er det bare prisen?

Det betyder ikke så meget om det er klik-system, eller om det skal limes sammen. Tror det sidste er det bedste, men er ikke klar over det..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 20:13

Du har jo næsten selv svaret på alle dine spørgsmål. (er enig med dig)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-05-06 20:25

ja , det 3 lags er det bedste
wikinggulv er et godt gulv , men der er flere andre der laver den type gulv i plank , og flere af dem er helt på højde med wiking i kvalitet , men koster en del mere
plank kan fås i flere breder fra 145 mm til 220 mm
lim er langt det bedste , da flere af klik ikke altid holder så godt hvis du ikke kan styre varme og fugt presis

hvis der er noget spesielt du gerne vil vide , så spørg , jeg lægger 10-15000 m2 om året ,af flere fors fabrikater , så kender da lidt til det

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 15-05-06 20:41

>bredker

Mener du ikke at der er andre fabrikater som er på højde med Wiking, men som koster en del mindre?

Kender du nogle af de fabrikater, gerne en hjemmeside eller et sted som forhandler det?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-05-06 21:06

jo mange af dem er fuldt på højde med wiking
de gulve vi bruger mest er der desvære ikke gode link til , det bedste jeg kan anbefale er at tage ind og se på dem
nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor , vi har mange forskellige på lager og prøver på langt de fleste gulve så du kan prøve at få det i hånden

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 15-05-06 21:13

Jeg bor i Århus, og arbejder i Kolding.. Så deromkring..

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 50 point
Dato : 15-05-06 21:18

ja , så skal du ca 1,5-2 timers kørsel længere nordpå , kommer du heropaf siger du bare til

vil også tro at du kan få det samme gulv som du kan finde lokalt , en del billigere her , især hvis vi skal montere det også

lyder godtnok som reklame , men vi er faktisk et af landets billigste steder , både på vare og montering

Kommentar
Fra : kongvox

Dato : 15-05-06 21:40

hej lyt til bredker han ved hvad han taler om ..... og er fuldstændig enig med ham

hilsen kongvox gulv sliber/lægger

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 16-05-06 10:53

køb det i tyskland
Det er en del billigere

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 16-05-06 11:55

>peter1215

Har du evt. nogle links til nogle steder?

Godkendelse af svar
Fra : Mr3xS

Dato : 26-06-06 13:27

Tak for svaret bredker.