/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Installation af effekter
Fra : Lionje
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 15-05-06 18:27

Hej.
Jeg har en del "løse" effekter, filtre og fonte til photoshop.
Hvordan får jeg dem ind i programmet?
Jeg har prøvet at kopiere dem ind i de respektive mapper, men så vil Photoshop ikke starte, fordi det mangler nogle .dll filer.
Er der nogen, der kan hjælpe?
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Ezcape

Dato : 17-05-06 20:13

Altså skrifter skal du jo ikke ligge ind i photoshop mappen.
Skrifter inst. du ved at gå ind i C:\WINDOWS\Fonts og så op i Filer og Installer Ny Skrifttype.
Effekter og filtre... mange gange følger der et program med som kan installere disse ind i photoshop lige som Eye-Candy f.eks.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 19-05-06 10:39

Tak, men i dette tilfælde er der ingen program med, kun en hel masse filer. v h jørn

Kommentar
Fra : g33z3r

Dato : 23-05-06 23:53

Hej Jørn

Ved ikke hvad det er for filtre og effekter specifikt, men de har jo som regel deres egne filnavne;

Filtre hedder .8BF og skal placeres i: C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins\Adobe Photoshop Only\Filters

(Forudsat det er dét sted på C drevet du har PS installeret)

Brushes hedder .abr og skal placeres i: C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Presets\Brushes

Fonte, skal rigtig nok installeres via Windows' egen font mappe som du finder under Kontrolpanelet; du kan bare trække og slippe filerne ind i mappen, så installerer de sig selv.

Under: C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Presets, kan du se de forskellige effekter, deres forskellige placeringer og filtype navne.

Så hvis de effekter du har fundet ikke er en .exe fil, burde du kunne lægge dem i ovennævnte mapper uden problemer, forudsat at du lægger dem i de rigtige mapper.

Håber det hjælper!

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 24-05-06 10:31

Hej g33z3r
Tak for det. Det er Photoshop 7.0 DK jeg bruger, men princippet skulle vel være det samme.
Det er korrekt med de forskellige extensions og inden jeg stillede spørgsmålet, prøvede jeg at kopiere til de respektive mapper i PS. Ved opstart af programmet viste det, at der manglede nogle .dll filer og ville ikke starte.
vh jørn

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 25-10-06 11:15

hvis du har fået løst problemet, var det måske en god ide at lukke spørgsmålet