/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
udekøkken og afløb
Fra : yesboss
Vist : 947 gange
50 point
Dato : 15-05-06 17:01

Hej

Jeg skal ha lavet udekøken og jeg tænkte om det var lovligt at føre afløbet ned i regnvandsafløbet??

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-05-06 17:21

det kommer an på hvor det er koblet til , i mange byer ryger det i samme ledning som kloakvandet
men er det kun til de lettere ting , og ikke opvask olig. hvor der kommer fedt , sæbe mm i sker der under alle omsændigheder ikke noget ved det

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 15-05-06 18:37

Nej det må du ikke. Hvis du kan komme til det skal du koble det på den brønd som opsamler det som kommer fra dit nuværende køkken. Husk at der skal være vandlås på så det ikke kommer til at lugte og husk at røret skal ligge frostfrit og med rigtigt fald. :)

Mvh.

Entreprenøren

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 19:56

Nogle kommuner har seperat afledning af overfladevand, og den må du ikke koble til.
Men lav en lille faskine der hvor du skal bruge det.
Husk lige at madrester tiltrækker rotter.