/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tøj til bryllup?
Fra : salacia
Vist : 652 gange
32 point
Dato : 15-05-06 15:58

Hej

Jeg skal til min fætters bryllup i august. Selvom der er god tid til brylluppet, ville jeg lige spørge hvordan man skal klæde sig til et kirkebryllup?

Skal det være meget fint, eller hvad?
Kan man godt tillade sig som kvinde at komme i bukser i stedetfor kjole?

Hvad synes I?
Hvisd du har været til bryllup, hvad har de kvindelige gæster haft på?

Mange tak for hjælpen på forhånd :)

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 42 point
Dato : 15-05-06 16:15

Hej salacia.

For det første skal man have noget tøj på som man har det godt i

Bukser i stedet for kjole kan man godt bruge men det skal selvfølgelig ikke være cowboybukserne. Lange bukser der indgår som en del af et festsæt vil være passende.

I dag er det sådan at der ikke ligefrem stilles krav til påklædningen - men nogle gange står der i indbydelsen hvilken påklædning der skal til og så forventes det at man retter sig efter det.

Hvis der intet står i indbydelsen kan du for så vidt møde op som det passer dig. Du kan vælge kort eller langt, bukser eller kjole / nederdel / dragt - men det skal være festligt.
Et bryllup er en meget stor dag for brudeparret og det er en oplevelse at få lov at deltage som gæst, så man gør sit bedste for at vise at man påskønner invitationen - dette gør man blandt andet ved at være klædt til lejligheden - festligt.

Jeg har deltaget i flere bryllupper og der er stor forskel på hvordan man er klædt, men altid festligt.

Den eneste gang jeg har set nogen 'træde ved siden af' var såmænd til mit eget bryllup, for snart 26 år siden - der mødte en af vores venner (herlig ungkarl) op i de samme bukser som han havde haft på da vi, ugen før, havde besøgt ham og han var ude at arbejde i haven
Men ved du hvad - det var såmænd fløjtende ligegyldigt, fyren var en dejlig ven, han befandt sig godt i sine gode gamle bukser og det var jo dét der var hovedsagen..at man skal føle sig godt tilpas og nyde dagen.

Husk en lille pose med fuglefrø eller ris, til at kaste over brudeparret når de kommer ud af kirken

God fornøjelse, det bliver en stor og dejlig dag, både for brudepar og deres glade gæster.

Venlig hilsen Dorthe.

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 15-05-06 16:45

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 15-05-06 16:49

Mange tak for svaret :)

Ja, jeg ved dog godt at man skal klæde sig i noget tøj man føler sig godt tilpas i, hvilket jeg også gør til hverdag.
Nej, der står intet om påklædning i indbydelsen.

Uanset om det bliver kjole eller bukser, finder jeg noget tøj som jeg har det godt at gå med.

Mange tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-05-06 17:30

Ikke ris - fuglene dør af forstoppelse!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-05-06 19:31

Du har ret Moster Glad!

Selv tak salacia