/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opkobling til internet via pc
Fra : polles
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 15-05-06 13:40

Jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med at bruge deres mobiltelefon som opkobling til nettet. Og for det ikke skal være løgn så er det til en stationær pc. Jeg ville personligt foretrække noget sony ericson, men ikke krav.
krav: skal virke uden alt for meget bøvl og helst via kable ( usb )

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-05-06 14:01

Hej, det kan du godt. Check den her:

http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=650

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : Boxerpige101

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-06 14:08

Jeg kobler min bærbare på til nettet via min mobil. Det er en Nokia 6230i. Det giver ingen problemer når man bruger Nokia Suite der følger med telefonen, der er bare et men det koster en herregård at koble op den vej og modemmet i mobiltelefonen er meget langsomt. Hvordan Sony Erikson har det med modem ved jeg ikke, men spørg en forhandler, eller gå på nettet og find en model hvor der er indbygget modem http://www.sonyericsson.com. Jeg vil helt klart anbefale opkobling pr. ledning (som fås sammen med telefonen) [B]det skal være en originalledning ellers fungerer det ikke.[/B]

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-05-06 15:10

Hej, det kan da slet ikke betale sig at koble op via mobilens indbyggede modem hvor du jo betaler for den tid du er på og ikke efter forbrug som med GPRS.

Læs selv mere her:

http://www.tele.gl/dk/Mobil/MMS_GPRS/MereGPRS.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : polles

Dato : 15-05-06 15:45

vi er helt enige om at det ikke kan betale sig i længden.
Men nu skal det heller ikke bruges permanent.

Hele iden er at der skal kunne kobles op til internette fra en stationær fra en campingvogn.
Jeg er ikke selv vild med ide´n men har lovet at tjecke det ud. Da hun også samtiddig skal have ny mobiltelefon, var det jo oplagt at få den bedste med henblik på opkopling til nettet via mobil til pc.
Personligt har jeg ikke megen fidus til det. Men det er mest udfra at jeg arbejde lidt med det for ca. 3 år siden og det var et helvede. Har så ikke rigtigt fulgt udviklingen siden.
Den bedste løsning dengang var at købe et indtikskort hvori der blev sat et simkort. Jeg prøver at overbevise hende om at hun skal have en bærbar i stedet. Men det koster en del mere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 21:05

Hold lige øje med, at nogle Campingpladser har fået WIFI - trådløs opkobling til nettet.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-05-06 23:34

Hej,

Uanset om det er en stationær eller en bærbar er prisen for at være på nettet jo den samme.

Prisen for 1MB via GPRS er meget forskellig fra 6-25 kr alt efter hvilken udbyder/aftale du har mens prisen for modem er alm. mobil-takst. Såvidt jeg ved er UnoTel blandt de billigste GPRS udbydere med en MB pris på 7.50 kr:

http://www.unotel.dk/priser/mobil_010705.asp?kunde_type=privat

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : polles

Dato : 30-05-06 18:22

Tak for svaret Boxerpige101.
du var den der svar mest på sprøgsmålet