/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Afspilning af MOV filer
Fra : 1991
Vist : 2668 gange
500 point
Dato : 15-05-06 11:04

Jeg afspiller mine MOV filer optaget af et KonicaMonolta Z1 i Quick Time og de ser ret gode ud - MEN jeg optager jo både på den ene og anden led. - Når jeg optager på højkant ligger filmen ned så vi skal sidde og dreje hovedet 90 grader, det duer sgu da ikke.
Er der ikke een som kan hjælpe - kort sagt, kan jeg dreje fremvisningen (Quick Time) 90 grader.
Håber på hjælp.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-05-06 11:09

Hej, du skal have den fulde version af Quicktime:

http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/t-59954.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 15-05-06 11:13

Hej Lars
Skal jeg så til at købe programmet ?
Jeg har jo kun de små film med kameraet - eller findes der et andet gratis program jeg kan bruge ?
Mvh

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-05-06 11:23

Hej,

Jeg kender ikke noget freeware der kan klare det så du må nok til lommerne eller på anden måde skaffe den fulde version

Der findes en del andet software, f.eks AVS Video Tools, der kan rotere film men det koster mindst det samme som Quicktime og så er det sikkert kun ved at konvertere filmen og ikke direkte...

Men måske er der andre herinde der kender noget gratis software der kan klare den så holder øjne og ører åbne

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 510 point
Dato : 15-05-06 11:33

Nero PhotoShow Deluxe kan også klare tricket men koster desværre også (ca 150 kr):

http://www.nero.com/nerophotoshow/eng/Product_Comparison.html

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 15-05-06 13:33

Tak for svaret lawitt.
Det vil jeg gå videre med
Mvh 1991