/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dansk/svensk gårdhund.
Fra : mdiemar
Vist : 666 gange
40 point
Dato : 14-05-06 20:48

jeg har en dansk/svensk gårdhundehvalp på 6 md, der ruller sig i alt hvad den kan komme til. det har jeg ikke prøvet før, jeg har ellers altid haft hund. jeg har i forvejen en af samme rase, der er 4 år, de er begge hunhunde, dejlige og kvikke, men hvad kan jeg gøre ved dette problem, det er jo lidt besværlig at skulle vaske hende hver gang vi har været ude at gå.
Hilsen Mai-Britt.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 30 point
Dato : 14-05-06 20:52

det er hundens natur , for den er det , det samme som når du bruger parfyme ( det er iøvrigt også lavet af selvdøde dyr )
men bare rolig , det aftager i løbet af nogle år , så det ikke er så tit

er da en trøst , selvom den er ringe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 21:02

Vores hund gjorde det også - den kunne ikke lade være. Når vi så kom hjem fra tur og gik ud på badeværelset hoppede den selv op og ventede til vi havde "tid" til at vaske den. Den hoppede kun der op når den havde rullet sig - så den må have vidst det. Det lækreste var døde fugle.
Utroligt så flov den kunne se ud.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-05-06 21:03

Silke er 4 år... Hun ruller sig stadig...

Jeg prøver på at forudse hvornår hun gør det og så lokker jeg hende til mig liiige inden det sker.
Det er jo som regel de samme steder, det sker. Og hvis man støder på en død fugl eller frø eller noget andet "lækkert" på sine gåture, så er det en god ide at samle det op og smide det væk INDEN det ligger og rådner og smatter ud..
Sådan er der bare nogen hunde, der er...
Og hvis du vasker din hund, så tænk lige på, at shampoo med parfume i er ikke lige det, hunde helst vil dufte af. Derfor vil din hund hurtigt lede efter noget, der kan overdøve parfumen.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-05-06 21:05

Jeg syntes du skal være glad for den ikke har har fundet katte høm høm det elsker de at rulle sig i,
Men der er kun tilbage at sige nej og give den en godbid, der kan du stoppe noget af dens rulleri, men ellers aftager det sig med tiden.
Min hunde ruller sig ikke mere efter jeg har været lidt efter dem. ( på den søde måde)
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 14-05-06 21:56

Hej

Som flere har sagt er der nogle hunde der opfører sig anderledes end vi selv ønsker det, og mit råd er at fortælle hunden den ikke må, og så skylle det værste møj af når du kommer hjem, og ellers må du nok væbne dig med tålmodighed.

Jeg har selv en Hvid schæfer, der bestemt ikke er hvid, hvis han ser en mudder kanal, så skal han straks ned i det pløre, og nu er han lige fyldt 6 år, uden at det har ændret sig.

Hans lille hvalp på 7 måneder har nok de samme gener, for han gør som sin farmand.

mvh

Frank

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-05-06 22:07

Hej mdiemar.

Jeg har egentlig ikke så meget at svare til dit spørgsmål, andet end sådan er der mange hunde der gør

Og - så vil jeg da liiige præsentere dig for Frida - på mit billede, heroppe til venstre, hun er 15 uger *suk* og hele familien kæledægge

Dansk Svensk Gårdhund er bare de dejligste vovser der findes.

Vuf herfra.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 22:12

Min nabos D S gårdhund kan jeg holde lige som en baby - så ligger den bare og kigger.
Det har jeg vænnet den til fra den var hvalp.
Nå det var lige et lille sidespring.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-05-06 22:23

Nogle er bare til møg andre overhovedet ikke. Det værste jeg engang oplevde var en tæve, som rullede sig i kokasser på en mark, så hun var æltet helt ind. Bagefter stak hun af i det ved siden af liggende parcelhuskvarter. Det var en lun sommeraften, så vi kunne følge hendes færd ved de udbrud, der kom rundt omkring, hvor hun nåede frem. Pinligt. Hun stod til storvask, da hun stolt og selvtilfreds kom tilbage til os andre.

Så, væn dig til tanken.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 15-05-06 07:41

Tålmodighed og så ellers fortælle hunden hvad du syntes om og hvad du ikke syntes om. Hvis ikke den får en reaktion fra din side, må det jo være i orden, vil den tænke.

Godkendelse af svar
Fra : mdiemar

Dato : 17-05-06 15:57

Tak for svaret bredker.

Kommentar
Fra : mdiemar

Dato : 17-05-06 16:06

hejsa.
mange tak for alle svarene, og knus til lille Frida, og selvfølelig er gårdhunde da dejlige.
venlig hilsen Mai-Britt.

PS. jeg bruger sjældent sæbe, kun vand til at vaske hende med.