/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dokumenter password
Fra : Strandkro
Vist : 516 gange
33 point
Dato : 13-05-06 23:53

Hej
Hvordan kan jeg oprette en password til mappen DOKUMENTER !
Meningen er at ikke uvedkommende skal kunne se indholdet af mappen !!!!

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 43 point
Dato : 13-05-06 23:59

Skriv password protect folder på Google så kommer en masse muligheder både gratis og betalings software

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 14-05-06 00:29

Til kortoververden
Kan det ikke gøres i windovs xp ?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-05-06 01:33

Alt om dette står i Hjælp og support.

Sådan oprettes, vises, ændres eller fjernes fil- og mappetilladelser
Åbn Windows Stifinder, og find den fil eller mappe, du vil oprette tilladelser for.
Højreklik på den ønskede fil eller mappe, klik på Egenskaber, og klik derefter på fanen Sikkerhed.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil angive tilladelser for en gruppe eller bruger, der ikke vises i boksen Gruppe- eller brugernavne, skal du klikke på Tilføj. Skriv navnet på den gruppe eller bruger, du vil angive tilladelser for, og klik derefter på OK.
Klik på et bruger- eller gruppenavn, hvis du vil ændre eller fjerne tilladelser for en eksisterende bruger eller gruppe.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Marker afkrydsningsfeltet Tillad eller Afvis i boksen Tilladelser for bruger eller gruppe, hvis du vil tillade eller afvise en tilladelse.
Klik på Fjern, hvis du vil fjerne gruppen eller brugeren i boksen Gruppe- eller brugernavne.
Vigtigt!

Hvis du ikke indgår i et domæne, og du vil have vist fanen Sikkerhed, skal du trykke på og holde CTRL nede, højreklikke på en fil eller en mappe og derefter klikke på Egenskaber, mens du stadig holder CTRL nede.
Bemærk!

Hvis du vil åbne Windows Stifinder skal du klikke på Start, pege på Alle programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Windows Stifinder.
I Windows XP Professional omfatter gruppen Alle ikke længere Anonymt logon.
Du kan kun oprette tilladelser for filer og mapper på drev, der er formateret til at anvende NTFS.
Hvis du skal ændre tilladelser, skal du være ejer eller have ejerens tilladelse til at gøre det.
Grupper eller brugere med Fuld Kontrol til en mappe kan slette filer og undermapper i den pågældende mappe, uanset hvilke tilladelser der beskytter filerne og undermapperne.
Hvis afkrydsningsfelterne under Tilladelser for bruger eller gruppe er nedtonet, eller hvis knappen Fjern ikke er tilgængelig, har filen eller mappen arvet tilladelser fra den overordnede mappe. Yderligere oplysninger om, hvordan filer og mapper påvirkes af arv, finder du under Relaterede emner.
Når du tilføjer en ny bruger eller gruppe, får den pågældende bruger eller gruppe som standard tilladelserne Læsning og kørsel, Visning af mappeindhold og Læsning.
Yderligere oplysninger om installationstilladelser for andre objekter finder du i Tilladelser.

Relaterede emner

dr.dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-06 01:38

Du kan sætte kode på dit brugernavn, du skal derefter bruge koden for at logge på din del af Windows XP, eller du kan hente et gratis program, FolderAccess: http://www.filesclub.com/Download_folderaccess_913888.html med den kan du sætte kode på mapper, det anbefales ikke at sætte kode på "indbyggede" mapper, Dokumenter, Billeder, Musik som blev oprettet da du instalerede Windows, opret nogle nye mapper, og flyt dokumenter der ikke skal være tilgængelig for alle til de nye mapper og sæt kode på dem

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 17-09-06 09:00

Tak for svaret Kortoververden.