/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Lindows 3.0 - DEB Packages
Fra : DeZZa
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 07-12-02 22:28

Det hele startede da jeg havde installeret Lindows 3.0 som fungere fint på min server og faktisk er et godt styresystem (Kan anbefales derude...)

Jeg skulle installere et Windows program så jeg hentede Wine ! Men det var en RPM fil(Red Hat Package) Jeg læste i Lindows.com's FAQ at man skal konvertere RPM til DEB for at kunne installere programmet fint tænkte jeg og hentede Alien programmet til at konvertere fra RPM til DEB men Alien's installation var en DEB fil og det viste sig at mit Lindows ikke kunne åbne denne fil eller iværtfald ved jeg ikke hvad jeg skal åbne den med... Nogen der ved hvad jeg skal bruge for at komme videre herfra? Jeg er ret n00b i Linux har lige installeret det og ved kort sagt INGENTING! Så please forklar tydeligt! hehe.

Tak fordi du læste mit lange brev!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 10:05

"DeZZa" <DeZZa.news@kandu.dk> writes:

> Jeg skulle installere et Windows program så jeg hentede Wine ! Men det

Hvorfor bruger du ikke bare den Wine der følger med Lindows. Jeg er da
sikker på at wine følger med.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tannenbaum had convinced Linus that his
http://hacking.dk | operating system really was obsolete

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 08-12-02 10:50

Hvad? Nej det gør den ikke! Jeg har LindowsOS 3.0 hvis du har MSN eller ICQ kan du så ikke skynde dig at give mig din addresse?

MSN: dezzadk@msn.com
ICQ: 126033029

Please help me! Jeg kan ikke få det til at du! Og Wine er ikke med i Lindows iværtfald ikke på min eller hvaD??? Please help!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 15:22

Peter Makholm wrote:

Hvis du kører LindowsOS 3.0.0 så er jeg sikker på at du har adgang
til Support Forum

Under emnet "Hint tips and tricks" finder du et hint 116 som
beskriver dette.
https://forum.lindows.com/forum/showflat.php?Cat=&Board=Hints&Number=23135&page=3&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=

--
H.lerche

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 08-12-02 16:29

Permission denied

Your session ad233dd29a8e79876bbe8a49adb8e3e6 has been authenticated with a user id of 27762 and a user name of dezzadk@msn.com.
To access this page, the following permissions are required: user.
I won't let you access this page, because you have these permissions: .

Hm? kan du ikke paste forum hinten ind her?

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 08-12-02 16:30

Permission denied

Your session ad233dd29a8e79876bbe8a49adb8e3e6 has been authenticated with a user id of 27762 and a user name of dezzadk@msn.com.
To access this page, the following permissions are required: user.
I won't let you access this page, because you have these permissions: .

Hm? kan du ikke paste forum hinten ind her?

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 08-12-02 16:31

Sorry men mit internet gik lige amok der!

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 16-01-03 11:43

Wine og WineX følger som standard med i Lindows sådan at du har mulighed for at afvikle allerrede installerede programmer. Prøv at finde en exe fil et eller andet sted på nettet. Start en terminal og gå ind i det bibliotek hvori du lagde filen muligvis cd ~/home/ og kør wine dinfil.exe hvis den kommer med wine not found eller lignende så har du ikke wine hent det på følgende måde. Start en terminal og skriv:
su -
og dit password
apt-get install wine
Så skulle den gerne vise installationen af wine det kan være at du blvier nødt til at trykke Y en gang eller flere.