/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Hjælp til retning af billede
Fra : 2100
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 13-05-06 10:14

Jeg har et billede som jeg ønsker hjælp til fjernelse af tekst, i programmet photoshop.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 13-05-06 10:23

Umiddelbart er det en ret besværlig proces.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 13-05-06 10:34

Jeg bruger et program som http://www.photofiltre.com/, men husk at selv om du fjerner teksten fra andres billeder, bliver de jo ikke dine.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-05-06 11:47

Det er længe siden jeg har brugt PhotoShop (bruger nu PSP), men du må kunne fjerne tekst på billeder ved hjælp af viskelæder i værktøjslinien. Der efter maler du dette sted over med malerpensel i den rette farve i dette område, ved hjælp af farvebestemmelse med pipetteværktøjet eller du kan bruge kloningsværktøjet. Udvælg dog først pensel størrelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 13:40

hvis du nu kunne linke til billedet er der måske nogen der kan hjælpe dig

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-06 13:40

Brug klon-værktøjet og klon partier fra billedet henover teksten. Du kan også i Filter vælger Blødgør-værktøjet og trække billedet henover teksten.
Begge dele tager tid, men resultatet kan blive meget flot.
Tag endelig en kopi af billedet, inden du begynder, så du altid har originalen, uanset hvad du fifler med.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-05-06 13:50

Prøv at vise os billedet. Hvis du ikke kender photoshop så lad være med at prøve. Det kan være meget let, men også meget besværlig og tage masser af timer.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 13-05-06 13:54

Har selv programmet photoshop, men ved ikke hvordan jeg gør. Billede kan jeg ikke lægge ind her, men er der en som kan hjælpe, må vedkommende gerne lægge sin direkte email adresse her.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-05-06 15:54

Prøv at maile billedet til mig.
Du kan bruge denne adresse mail snabel a sonderborg punktum dk

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 16:57

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=87568

du har jo accepteret svaret en gang var det ikke godt nok ????

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 13-05-06 17:20

miritdk: Det har intet med hinanden at gøre vedr. spørgsmål og fremgangsmåde af problemløsning, vedr. billedebehandling.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 17:33

ok - har du fået hjælp ???

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 13-05-06 17:38

Er ikke løst endnu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 17:47

hvilket format er det billede i ????????

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 13-05-06 17:48

jpg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 18:21

kig lige i dine private meddelelser

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 18-05-06 12:34

Tak for svaret hvaderikkeibrug.