/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Oversættelse af en Tysk Tekst
Fra : scrubber
Vist : 386 gange
400 point
Dato : 13-05-06 10:13

har en tekst jeg meget gerne vil have oversat til til Dansk fra Tysk, er der nogen der kan hjælpe mig ?? Er lidt i tvivl om det er den rigtige gruppe jeg har valgt ??

Herr XYZ

Hat am 17.05.2006 an dem Praxisseminar Luftdichtheitsmessung der Firma
Wöhler Messgeräte GmbH
im institut für energetische Gebäudesanierung IGL, Lichtenau teilgenommen.

Seminarinhalte :

·   Grundlagen „Luftdichte Gebäudehülle“

·   Anforderungen DIN EN 13829

·   Ablauf und Randbedingungen des Messverfahrens

·   Auswertungen und Prüfbericht

·   Praxismessungen

·   Verfahren zur Lekageortung

Bad Wünnenberg 17.05.2006

Mvh scrubber

Kommentar
Fra : ladyrass0511

Dato : 13-05-06 10:49

Hej du.
Jeg kan ikke oversætte hele dokumentet for dig, men det er et teknisk dokument som viser en agenda for et siminar, som du sagtens selv kan oversætte med lidt hjælp fra en kanon god ordbog som findes på nettet.

Ordbogen oversætter med billeder, eksempler mv. , således at du bliver overbevist om ordets betydning.
God fornøjelse

Brug dette link: http://www.websters-online-dictionary.org/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-05-06 10:53

Hr. XYZ

Har den 17 maj 2006 for firmaet Wöhler Messgeräte Gmbh, deltaget i et praksisseminar om lufttæthedsmåling på instituttet for energiteknisk Gebäudesanierung (bygningsrenovering) IGL i Lichtenau.

Seminarprogram:

Grundlæggende "Lufttæt bygningsforsegling"

Krav til DIN EN 13829

Afløb og grænseværdiers målemetoder

Vurdering og kontrol

Måling i praksis

Metoder til at lokalisere utætheder

Bad Wünnenberg 17-06-06

mvh dova

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 400 point
Dato : 13-05-06 15:29

Dova er uden tvivl god til tysk, og sikkert bedere end mig. Men det er gået som så ofte før når nogen oversætter noget indenfor et emne vedkommende ikke forstår. Det kan blive ret grinagtigt
I dette tilfælde dog ikke helt så galt.

Jeg retter lige teknikken til for dig.

Hr. XYZ

Har den 17 maj 2006 deltaget i firmaet Wöhler Messgeräte Gmbh´s kursus om lufttæthedsmåling på instituttet for energiteknisk bygningsforbedring IGL i Lichtenau.

Kursusprogram:

Grundlæggende om Lufttætte bygninger.

Krav i henhold til DIN EN 13829

udførelse af målinger(målemetoder) og metodernes begrænsning.

Vurdering og rapportskrivning.

Måling i praksis

Metoder til at lokalisere utætheder

Bad Wünnenberg 17-06-06

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 13-05-06 20:03

Jeg går ikke ud fra en de points man skal give at de kan opdeles ???

mvh scrubber

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-05-06 20:51

transor:

Citat
„Luftdichte Gebäudehülle

oversætter du som:

Citat
Grundlæggende om Lufttætte bygninger.

Men Luftdichte = lufttætte, Gebäude = bygninger...og Hülle = forsegling, svøb, kappe, indpakning.

Så det betyder altså ikke bare lufttætte bygninger

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 14-05-06 22:51

Tak for svaret transor.