/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
hvordan laver jeg en A3 side?
Fra : ealu
Vist : 4883 gange
20 point
Dato : 13-05-06 03:05

Jeg skal aflevere en opgave hvori der indgår 3 figurer. For at gøre det så overskueligt som muligt vil jeg gerne have dem på ét ark da de også er indbyrdes forbundne. Det er så meningen at det skal være en folde-ud-side inde i opgaven.. Men hvordan får man Microsoft Word til at gøre det?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-05-06 04:23

Det kan du kun, hvis du har en A3 printer.

Ellers kan du printe ud på tre sider og så sætte dem sammen med tape el.lign., så har du også de to naturlige foldninger.

Hanne

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-05-06 06:24

Nu er word et kontorprogram til at skrive breve og ikke andet. Breve er normalt A4 format.
Skal du lave plakater, brochure, blade m.m. så brug det udemærkede og billige program Publischer. Der er utroligt godt og har mange muligheder.
Endnu engang word er og bliver til en kontordame og ikke andet.

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 20 point
Dato : 13-05-06 07:14

Hvis du har adgang til en A3-printer, går du bare ind i Filer-->Sideopsætning-->Størrelse og vælger A3. Når det er til en folde-ud-side, skal du også vælge papirretningen vandret.
Vælg "Hele siden" i zoom-feltet (det med procenterne), så får du et overblik over siden.
---
Har du ikke selv en A3-printer, findes der rundt omkring kopieringscentre, hvor man for en rimelig pris kan få sit udprint lavet. Også nogle biblioteker har en sådan service.
---
Hvis du bor et sted, hvor disse muligheder ikke er til stede, er der kun den hårde vej. Lav dit projekt på en vandret A3-side på computeren, så du kan se, hvor meget det fylder, og kopier derefter de enkelte dele over på 2 lodrette A-4-sider, så det kommer til at passe. Men husk, at printeren ikke tager de yderste 5 mm, så du må skære den ene side til, så der ikke bliver en hvid kant, når du sætter siderne sammen med tape.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-05-06 08:07

det kan du måske i formater/spalter

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-05-06 13:00

1) Hvis din printer allerede kan udskrive i A3 format, så laver du et sektionsskift. I sektionen sætter du papirformatet til A3, indsætter din grafik, og endnu et sektionsskift hvor du sætter papirfrmatet tilbage til A3.

2) Hvid du IKKE har en A3 printer, så kan du blot installere printerdriverne til en eller anden printer der kan printe A3 - så kan du vælge papirformatet for netop den sektion der indeholder din A3-foldeud side.

3) Dokumentet udskriver du så senere på en printer der kan udskive A3 formater, og så er den sk** slået

mvh berpox

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-05-06 13:51

Er der nogen du kender som har en A3 printer - så kan du simulere at du også har en.
Win har drivere til A3 printere bl.a. HP
start > indstillinger > printere > tilføj printer > lokal printer > næste > næste >
find HP > til højre finder du 1120c > indstaller men lav ikke testprint.
Nu kan du arbejde som om du havde en A3 printer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-05-06 19:49

Og så lige..............2 stk A4 (alm. papir) ved siden af hinanden er lig med A3

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-05-06 23:52

e.c. - men der er tre figurer - så kan det jo være smart med én figur på hvert ark, ikk', emme?

Godkendelse af svar
Fra : ealu

Dato : 14-05-06 11:47

Tak for svaret hvaderikkeibrug.

Nu er det lykkedes at få de tre figurer over på et a3 ark, så må vi se om det kan lade sig gøre at finde en fprinter der kan printe a3-papir..

tak..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 13:26

Jo moster, det er det da.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-05-06 13:52

det var godt, emme