/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdateringer mislykkedes.
Fra : Strandkro
Vist : 1253 gange
79 point
Dato : 12-05-06 23:40

Vedr. XP Windovs

Jeg opdagede at alle automatiske opdateringer (ca 100) mislykkedes.
Der vises fejlkode: 0x802460008

Desværre jeg kan ikke engelsk:

Hvordan kan jeg løse problemet ?

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 13-05-06 00:15

Jamen 100 opdateringer er da ret mange - har du en licens til XP ??? Hvis ikke, kan du ikke opdatere. Har du en licens, så prøv igen; men med et mindre antal.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 13-05-06 00:27

EDB Hans
Jeg har min pc med installeret software - herunder med XP !
Opdateringer skulle ske automatisk - windues opdate !
Altså enkeltvis og ikke alle på engang !

Alle opdateringer mislykkedes og alle på grund af samme felj - med angivelse af fejlkode:
0x802460008

Men fejlrettelse forslag fra Microsoft support angives på engelsk !
(support.microsoft.com/ph/6527) (ikke www.foran)

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 13-05-06 01:07

hejsa Strandkro
er der en "grund til du ikke an opdatere" validering ? måske.
prøv at kikke her,der er alt på.engelsk og dansk.
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Er også ret godt vis du vil streame.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-06 02:12

Prøv at gå ind på: http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da og hent opdateringer manuel, eventuel nogle få stykker ad gangen, Windows plejer at protestre hvis du vælger for mange store på en gang

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 79 point
Dato : 13-05-06 11:02

Jeg har været ude for at opdateringer ikke vil installeres, hvis der er 'gået ged' i registreringsdatabasen. Prøv før du opdatere at køre dette lille program: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

VIGTIGT: Når du har scannet med programmet skal du kun fjerne hvad der er mærket som:

Safe to delete...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 13-05-06 12:50

Hej Molokyle !
Jeg fjernede alt som var mærket under SAFE to Delelte - men der vises under UNKNOWE at 20 problem(s) found - men disse var ikke markeret med flueben, så turde jeg ikke delelte dem !

Skal jeg slettedem eller skal jeg prøve Microsoft updat - eller ????
men foreløbig TAK !

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-06 13:16

Citat
VIGTIGT: Når du har scannet med programmet skal du kun fjerne hvad der er mærket som:

Safe to delete...
det skriver molokyle her, så prøv nu Windows update

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-06 18:25

Strandkro ->Prøv bare, men det betyder som regel at der ryger et par hardwaredrivere som f.eks. et lydkort og dermed din mulighed for at høre musik. Dette kan dog efterfølgende klares ved at reparere/geninstallere de berørte drivere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 13-05-06 19:35

TIL MOLOKYLE

Så tør jeg ikke - da jeg kan ikke finde ud af hvordan skal jeg reparere/geninstallere de forskellige
hardware drivere. !

Situations rapport !
Indtil nu fulgte jeg dit kanon godt råd og scannede med TweakNow Reg Cleaner Std med det resultat at - For første gange i 3 år lykkedes det, at få gennemført windues update.

Det vil sige at ud af (ifølge index oversigten) ca 1200 tidligere misslykede opdateringer - lykkedes de sidste ca 30 stk - vigtigste opdateringer. DET MÅ VÆRE FYLDESTGØRENDE OPDATERING !
da jeg anser de 1170 mislykkede opdateringer som ikke aktuelt længere.

MANGE TAK FOR Hjælpen - naturligvis tak også til de øvrige råd givere !
Til sidst hvad betyder UNKNOWN ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-06 20:05

UNKNOWN betyder at det ikke kan afgøres om de fundne registreringsnøgler har betydning for funktionen af soft-/hardwaren på din maskine. De nøgler der står under 'Safe to delete' er de der findes fungerende nøgler til i forvejen (=kopier) ...eller at de tilhørende soft-/hardware 'ting' er fjernet/afinstalleret, hvorfor de er 'overflødige' og sagtens kan slettes.

'Not fully safe to delete' kan betyde at de måske/måske ikke, stadig er i brug/kræves (evt. af et USB device som ikke er tilsluttet i øjeblikket).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-06 20:10

Ps.
Citat
Så tør jeg ikke - da jeg kan ikke finde ud af hvordan skal jeg reparere/geninstallere de forskellige
hardware drivere. !

Dette skal du nu ikke være nervøs for da de, i langt de fleste tilfælde, installeres automatisk ved en genstart af Windows.

Man kan dog risikere at visse 'ikoner' i systembakken (=systray), nederst til højre på skærmen i din proceslinje, 'forsvinder'. Disse kan senere genetableres fra de programmer de tilhører. Jeg har dog selv haft bøvl med ikonet for lydstyrke, men fik det klaret med hjælp fra andre kandu.dk brugere

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 13-05-06 22:34

Tak for svaret molokyle.