/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NVIDIA Compatible Driver disks
Fra : steenfibiger
Vist : 611 gange
172 point
Dato : 12-05-06 22:06

Hvordan får jeg fat på NVIDIA Compatible Driver, Disk 1 m.fl. Jeg har et skærmkort NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro.
Skærmkort er NVIDIA Software 4.0
nvdisp.drv,*vdd, nvmini.vxd
Jeg kan ikke finde en driver til min skærm. Skærmbilledet går langt uden for skærmen! Jeg kan ikke løse problemet og har kun 66 point til rådighed! desværre.
Tak for hjælpen,
Steen

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 12-05-06 22:27

Du skal vel bare positionere skærmbilledet vha. panelet på din skærm?
Tryk på MENU eller sådan noget, på din skærm, og så skulle du gerne kunne
se nogle punkter, hvor du kan ændre lysstyrken, kontrast m.m.
Så skal du bare finde det rigtige punkt, og få skærmbilledet rykket
op/ned/højre/venstre

//Kettedk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-05-06 22:53

Download den rigtige driver her:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Du skal have en driver til dit grafikkort, ikke til din skærm. Derimod kan du muligvis finde en .inf fil til din skærm, så skærmen bliver rigtig sat op med hensyn til farver osv. Det har intet at gøre med skærmbilledets størrelse. Gør som kettedk foreslår.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-06 02:29

Har du muligheden NVIDIA Display, når du højre klikker et tomt sted på skrivebordet? hvis du har så gå ud og klik på navnet på din skærm, der kommer du til alle justerings muligheder for skærmen, klik på linien Skærmjustering for at flytte billedet indenfor rammerne på skærmen.
Ellers som kettedk skriver, på gamle skærme er der 3 små knapper, tryk på den midterste, find der hvor du flytter billedet med + og - tryk på den miderste igen, og flyt billedet med + og - tryk flere gange på den midterste for at komme ud igen, om det er ligeså på fladskærme ved jeg ikke

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-05-06 15:36

Jeg har fået det råd at dowloade en driver fra http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Det vil jeg prøve i løbet af weekenden.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 23-05-06 14:37

DEt er gået op for mig, at det ahndler om, at JPEG-filer ikke vises med ordentlige farver, og at jeg frmentlig mangler en grafik-driver. Jeg har en PCI Multimedia Audio Device, Hardwareversion 178 (Code 28) PCI Input Controller.
Hvordan får jeg den rigtige driver, så jeg kan se mine JPEG-filer?
DEsværre har jeg ikke mulighed for igen at sætte ekstra point på dette spørgsmål!
Men jeg håber på et godt tips.

Mange hilsener

Steen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-06 20:09

Undskyld "Står den helt stille"???
Du skriver "Jeg har en PCI Multimedia Audio Device". Det har altså ikke en dyt med dit grafikkort at gøre. Det er dit lydkort, 'Audio' betyder 'lyd'

Du downloader grafikdriveren fra nvidea's hjemmeside.Som jeg har skrevet før, derefter skal du redigere skærmindstillingerne.

Er du forresten helt sikker på at dit skærmbillede går uden for skærmen??? Du skriver at jpeg filer ikke vises korrekt. Det kan jo også skyldes en lav opløsning, og så at billedet strækkes.

Nu må du snart til at finde ud af at hente den driver, hvis ikke du kan finde ud af det så få en til at hjælpe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-06 01:55

Er du i tvivl om hvordan du henter og instarer driver ????? begynd med at klikke på linket, som blandt andet du selv har sat ind: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp når du kommer på siden, gar du ned lidt under midt på siden. hvor der står: Start here, der klikker du på Graphics driver, der kommer tekst i det midterste felt (step 2) der klikker du på øverste linie, Geforce and TNT 2 , i det sidste felt (step 3) skal du nu klikke på det styresystem du bruger, har du Windows XP eller Windows 2000 klikker på på øverste linie og finder GO knappen lidt til venstre under de felter du lige har brugt, når du klikker på GO kommer du på en ny side, der klikker du på Primary download site, der kommer et nyt vindue med licens betingelser som du skal godkende, rul ned til bunden af siden og klik på Accept der efter starter filhentningen, du kan vælge mellem Kør eller Gem, jeg vælger altid Gem, så jeg kan scanne for virus før jeg instalerer, vælger du Gem så sørg for at gemme et sted hvor du kan finde den igen, for eksempel på skrivebordet, når driver er hentet, åbner du og instalerer som med andre programmer. Den udførlige vejledning er fordi jeg fornemmer at du er lidt usikker, hjælper det ikke at opdatere driveren, så skriv igen og forklar tydelig hvad der er i vejen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-05-06 11:30

Tak for vejledningen, jeg har prøvet alle muligheder, som I beskriver og installeret flere forskellige drivere på den måde I beskriver, men der opstår hele tiden fejlmeldinger, og de drivere jeg leder efter eksisterer ikke. Detr er derfor jeg prøver alle disse mange muligheder. Jeg ved ikke hvad, der er gået galt, eftersom det har fungerer perfekt i flere år. Jeg bruger Windows 98, 2. udgave.
Jeg prøver igen i weekenden, men jeg er efterhånden snart ved at opgive denne PC. Hverken lyddriver eller grafikdriver virker, og systemerne kan ikke finde de pågældende drivere.
Jeg har været meget tålmodig, og I har været tålmodige til at hjælpe, men jeg har endnu ikke fået det til at fungere.
tak for jeres tålmodighed.
Steen

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 172 point
Dato : 24-05-06 11:59

Hej
Hvis du bor i nærheden af vejen. Ka' jeg da godt kigge på maskinen. Hvor kraftig er maskinen?
Hvis den er på minimum 1,0 Ghz og har minimum 512 MB RAM. Vil jeg råde dig til at købe en Win XP, da den er betydelig bedre til at styre diverse hardware.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-05-06 19:34

Hopper af denne tråd nu

//Kettedk

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-06-06 13:28

Jeg har haft store problemer med min skærm, lyd, grafikken og tænd-slukfunktionen. Nu har jeg fået skiftet motherboard, grafikkort, lydkort og CD-Romdrev til et DVD-drev. Men nu er der ingen kontrollys i min MiniVigor 128 modem. Den røde lampe lyser (indikation for at den arbejder aktivt) hele tiden på PC-en, som om den aldrig bliver færdig med at starte op, og der kommer aldrig lys i hverken ISDN-kontrollampen eller USB-kontrollampen. Jeg har Windows 98, 2. udgave.
PC-en funger perfekt med alle andre funktioner end opkopling til internet!
Hvad kan jeg gøre, hvad kan jeg kontrollere for at komme videre. MiniVigor128 har fungeret perfekt som modem indtil alt det andet blev udskiftet.
Jeg er meget lyddhør overfor gode råd nu. - tak!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 12:10

Nu har jeg kun ét problem tilbage: Den ryde lampe bliver ved med at lyse på PC-en. Den røde lampe plejer kun at være tændt, når den starter op og når den henter data fra harddisken eller internettet. Lampen sidder ved siden af den grønne lampe, der indikerer at der er tændt for strømmen.
Betyder det noget at den røde lampe hele tiden lyser? Brænder harddisken elelr andet i PC_en sammen, når den røde lampe hele tiden lyser?
Hvordan kan jeg få den til at holde op med det???????????????????????????????????
Det håber jeg er mit sidste og endelige problem med denne PC! Så jeg hbåber at jeg kan få svar på det.
Jeg har Windows 98, 2. udgave.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-06 12:28

Den røde lampe lyser når harddisken bruges, enten når der skrives til den eller læses fra den, der kan være fejl på disken, er der nogen lyde når lampen lyser?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 19:10

Det er svært at høre om lyden kommer fra harddisken elelr kun fra ventilatoren. Jeg har nemlig fået skiftet motherboard og rense en masse skidt ud, når lå i kabinettet. Så tidligere støjede den meget.
Tak for denne hjælp.
Steen

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-06-06 10:43

Kære Brassovitski,
Tak for dine mange gode råd og tips og dit venlige tilbud gennem de private mails. Jeg tror nu, at jeg har fået min gamle PC til at køre optimalt.
Husk også at nyde sommeren,
Mange venlige hilsener
Steen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-06-06 17:35

Hej Steen
Tak i lige måde! Det var helt rart i dag at komme hjem fra arbejde (30 gr. på kontore) og så hjem i min lejlighed, hvir der 'kun' er 26 gr.

God sommer