/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering af computer!!!
Fra : kazi
Vist : 2660 gange
50 point
Dato : 12-05-06 21:34

jeg vil gerne formaterer min computer, men jeg har noget som jeg gerne vil blive ved med at gemme! hvordan kan jeg formaterer min computer uden at den sletter det som jeg gerne vil gemme på den?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-05-06 21:50

Du kan ikke formattere den harddisk, hvor det, du gerne vil gemme er på. Altså, hvis du vil beholde det.... Brænd det ud på en cd først, formattér og kopiér det ind igen.

Venlig hilsen justuniverse...

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-06 22:10

Hvis du har en USB-nøgle, kan du lægge filerne over på den.
Det er meget hurtigere end at brænde dem.
Eller hvis du har en ekstern harddisk, kan den også bruges.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 12-05-06 22:25

Der findes rigtig mange løsninger på dit problem :)

1. Hvis du har en brænder kan du brænde filerne ud på en CD eller også en DVD. en DVD kan godt gemmes billeder musik og alt mulig andet på.
2. Har du 2 Harddisk kan du smide alt hvad der skal gemmes over på den anden Harddisk.
3. og det er den vigtiste for at sikre dine filer bedre fremover: Har du kun en Harddisk og den eks. er på 40gb så kan du lave partitioner på den. det vil sige at du på "EN" Harddisk får en C:drev og en D:drev
Når du sætter Windows XP Cden i din drev og startet computeren op med den. så hvis du læser alt i begyndelsen. kan du se en valgmulighed der hedder partisere. Der vælger du 10000mb til din første Drev som bliver C:drev. derefter vælger du resten af drevet til at være anden partition, altså det bliver så dit D:drev på 30gb
Derefter starter du op igen med Windows Cden og frmatere dit C:drev som er på omkring 10gb. og næste gang du så skal formatere din computer kan du gemme alt på dit 30gb D:drev. Det er smart ikke :)
Held og lykke med det.. skriv endelig igen hvis der er noget du ikke lige forstår..

Med Venlig Hilsen

//Douink

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-05-06 08:20

Gør som douink siger, det gør jeg, det er også smart at have det meste på D: hvis dit system af en eller anden grund går ned.
Desuden er det jo så letter at formatere og det giver en del ekstra fri plads på c:, der som regel indeholder en masse man aldrig bruger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-06 11:01

Jeg tilslutter mig Douink

men det er selvfølgelig først efter at du har gemt alt det der skal gemmes du kan gøre det. Men så er du også bedre sikret bagefter. Hvis du så ikke lige er inde i hvordan du så formaterer den "ekstra" harddisk kan du bare vende tilbage så får du også hjælp til det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-05-06 12:20

Du kan med programmet Partition Magic gøre den partition som dit styresystem ligger på mindre og oprette en ekstra partition og så lægge dine filer derover.
Men en ekstern HD koster ikke så meget og det er det sikreste.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 13-05-06 20:40

.

Kommentar
Fra : kazi

Dato : 13-05-06 23:13

tak allesammen! har været en stor hjælp! :)

Godkendelse af svar
Fra : kazi

Dato : 13-05-06 23:14

Tak for svaret kettedk.