/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tændrør
Fra : Andenden2
Vist : 1103 gange
50 point
Dato : 12-05-06 19:34

Jeg har en Honda Camino med 47,6mm athena cylinder, og 12mm keihin standard karburator, og et bosch tændrør af ukendt varmeværdi, men det er dødt, så jeg skal have et andet.Thansen sælger BP7HS til camino, men skal jo nok have en højere varmeværdi. Kender i nogen steder man kan købe dem med større varmeværdi?, og hvilket et skal jeg have?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-06 19:45

Du skal vel nærmere have et koldere rør. Kortere isolering giver bedre køling så røret ikke bliver for varmt ved større motorbelastning. Det lejer man at kalde et koldere rør. det er lidt op og ned hvordan nummereringen er i de forskellige fabrikater. Tidligere brugte Bosch højere tal til koldere rør. I dag er det vistnok omvendt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-06 19:49

tændrør kan købes alle steder hvor man handler med bildele.

Mekonomen eller biltema er bare to bud.
http://profil.krak.dk/autofirmaprofiler/KR/mplw/112818/Mekonomen/Fane1.htm

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 12-05-06 20:16

Tak transor mente koldere rør, men kan ikke finde BP?HS andre steder end THansen, og der er den laveste varmeværdi 8

Kommentar
Fra : hindbersnitten

Dato : 12-05-06 21:00

I mine unge dage, da jeg kørte lidt forhurtig på min yamaha 4 gear. Brugte jeg altid et Bosch tændrør der hed B9. Hvis jeg husker rigtig købte vi det bare ved cykkelhandlen. Han havde det fordi han vidste at det var det vi skulle bruge til vors ulovlige knalert. Så hvis du spørg det sted du køber dine tændrør kan de vil få det hjem til dig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-06 21:21

Prøv at se på denne side.
http://www.scooternet.dk/group.asp?group=528&sub=528

Du kan da også ringe og spørge dem . De har vel i det mindste et Ngk rør svarende til det Bosh du søger. Jeg troede det var et lavt nr i Bosh du skulle bruge.

Men nummerforvirringen er stor. Og der er ingen logik i den.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 12-05-06 21:53
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-05-06 22:29

BP7HS
B= 14mm gevind
P= Platinelektrode
7= varmetal (Størrer tal er lavere varmeværdi)
H= Gevindlængde= Kort gevind= 12,7 mm (E=19mm gevind)
S= Standard
Det du skal have er et tændrør med lavere varmeværdi, som fjerner varmen hurtigere så stempel mm ikke smelter.
Du skal have: B9HS
http://www.thansen.dk/product.asp?c=699382463&n=1686035170&pn=1686046534
VH Palle Hansen
NB: Den er godt nok ikke med platinelektrode, og er en kort udgave som du påstår dit topstykke bruger, men det er ikke normalt for athena, de bruger lange tændrør, men du bruger måske dit org. topstykke?
I alle tilfælde SKAL tændrøret flugte med topstykket indvendig, ellers går det ud over ydelse og brænder delene af.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 13-05-06 10:45

Ja jeg bruger originalt topstykke, og hvis det bliver længere banker tændrøret imod stemplet, men betyder det ikke noget at det ikke er platinelektrode?

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 13-05-06 10:47

Men er ikke helt sikker på det er med kort, men det er ihvertfald hvad Thansen sælger til original camino.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-06 11:44

Hvis det er som du siger, at hvis det er den lange type, så banker stempelet imod, ja så er der jo ingen tvivl, om at du skal bruge den korte, som jeg skrev: B9HS
Der bruges nemlig kun 2 længder E & H
Nej det betyder ikke noget om det er platin eller ej, 99% af alle tændrør er alm. uden platin.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Andenden2

Dato : 13-05-06 12:19

Tak for svaret pallebhansen.