/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skift af Clarion autoradio
Fra : lassethorsted
Vist : 991 gange
50 point
Dato : 12-05-06 18:34

Jeg har lige købt ny bil hvori der sidder en autoradio af mærket Clarion. Jeg skal imidlertid udskifte denne til en anden, men kan ikke få den ud, da jeg ikke har de 2 "pinde" der man kan stikke ind og frigøre den med. Hvordan tackler man lige den?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-06 19:10

Hvorfor køber du dog en ny bilradio, som du ikke vil bruge. Den har du betalt dyrt.
Bed dog forhandleren om at fjerne den. Normalt er det forhandler eller importør, som monterer radioerne her i landet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 19:16

Det er såmænd enkelt nok at få den ud.
Du køber bare en Clarion mage til den der sidder der.
Nu har du så de to pinde der skal til.

Ps. Det er vist nok en tyverisikring der gør det svært at få den ud.

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 12-05-06 21:12

Jeg havde selv held med at tage min Clarion ud - jeg brugte en meget tynd skruetrække. På tykkelse med en tændstik.
Mvh. Poolmasn

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-06 21:19

Nu skal det siges at grunden til jeg skifter den er at den ikke har CD afspiller... Det har den anden jeg har liggende, og derfor vil jeg hellere ha den i. (logisk nok, vel). Om den er dyrt købt tvivler jeg på... Det er jo standard udstyr, og man kan jo ikke købe en ny bil uden radio i.

Jeg prøver lige den med den tynde skruetrækker!

Men flere forslag modtages gerne, hvis nogen har et godt forslag!

Accepteret svar
Fra : mercerpigen

Modtaget 50 point
Dato : 12-05-06 23:33

Jeg er selv mekaniker. Og hvis der kom en kunde og spugte om han måtte låne "Udtagningsmekanismen" til radioen i 2 min. Så er der da kun et svar: Ja, for fanden.... det er kundeservice.... Så ned til forhandleren og spørg pænt. (fik selv engang to flasker shampoo som betaling)

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 13-05-06 00:09

Du har nok ret Mercerpigen... Prøver at kører ned til forhandleren på mandag. Hvis han siger nej er det sgu sidste gang jeg køber for 320.000 kr bil i hans butik ihvertfald!

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 13-05-06 00:10

Tak for svaret mercerpigen.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 13-05-06 22:41

Jamen jeg takker og bukker for pointene
Hvis du ikk får lov at låne dem, må du ringe næste gang.
Så sælger jeg dig en bil, hvor de følger med