/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ultra Zoom Kamera??
Fra : fluffyclaus
Vist : 1001 gange
300 point
Dato : 12-05-06 12:49

Hejsa

Jeg er blevet træt af mit Olympus C5000Z, og er derfor på udkig efter et nyt...

De vigtigste ting: min. 10x optisk zoom, god macro, billedstabilisator, min. 5MP. Max. 4500kr.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og fundet en del kamera'er der opfylder disse krav og Canon S2 IS bliver ofte fremhævet.

Er der nogen der har erfaringer med dette kamera? Batterilevetid, billedkvalitet osv.

Eller er der nogle gode forslag til andre kamera'er?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-05-06 13:18

Canon er, under alle omstændigheder et godt valg, og kendt for rigtig gode objektiver, - men ellers er det vel op til dig og din pengepung.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 300 point
Dato : 12-05-06 15:24
Kommentar
Fra : jom46

Dato : 13-05-06 22:47

Kast et blik på Panasonic's FZ5

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-05-06 23:23

Hmmm

Fotokritik.dk gav ikke pote i deres forum, men siden som sådan er dog ret god, og jeg har tænkt mig at benytte den fremover...

Jeg har læst en hulens masse test og kloge ord på nettet, samt været nede i en foroforretning og snakke. Og der er vist ikke den mindste tvivl om at jeg i løbet af et par dage er den lykkelige ejer af en Canon S2 IS

e.c -> Du kom med en del links til sider med tests af et hav af kamera'er, samt link til fotokritik.dk

Så du får pointene... Men husk at dele med Emesen, Emesen., og Eyvind

Vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : fluffyclaus

Dato : 14-05-06 23:30

Tak for hjælpen e.c

Her er lidt point som far fandt i handskerummet på cortina'en (sorry.. har lige købt Walter og Carlo DVD-box)

VH fluffy

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 19:40

Hanskerummet på Cortina'en- nu får jeg tårer i øjnene og savner min Ford Consul Cortina Mk. II fra '67