/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Tegning fra AutoCad til Caddy+
Fra : H2
Vist : 2858 gange
300 point
Dato : 12-05-06 11:33

Hej

Er der en der kan hjælpe mig med at flytte nogle tegninger fra AutoCad til caddy++

Eller komme men en god vejledning til hvordan man gør det...

Jeg skal helse bryge tegningerne i caddy++ med lag så jeg kan tænde for de forskellige lag fra AutoCad

På forhånd tak
Henrik

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 12-05-06 12:08

Hej !

Nu kender jeg ikke ret meget til Caddy, men jeg mener at den burde kunne importere en dxf-fil (hvordan ??).

Hvis det er en mulighed, kan du bruge kommandoen "dxfout" i autocad.

Held og lykke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 14:59

Draw som er en del af Open Office kan åbne dxf filer.
Hvordan den behandler lagene ved jeg ikke.
Draw kan også eksportere i mange filtyper.
Hvilken filtype bruger Caddy++
Her er OpenOffice programmet..............helt gratis.
http://download.openoffice.org/index.html

Kommentar
Fra : H2

Dato : 12-05-06 16:27

Caddy++ bruger fil formatet cpj

Jeg ved det kan gører dirakte...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-05-06 17:08

OpenOffice Draw kan heller ikke exportere i cpj

Kommentar
Fra : enhaj

Dato : 01-11-06 23:16

Hej H2

Caddy+ kan importere autocad filer direkte.

Når du har oprettet dit project i cadd++ tilføjer du en ny side, med denne side åben kan du via [filer] åben, autocadfiler hereftervælger du den autocad fil du vil have sat ind på siden, du skal svare ja eller nej til om du vil sletteee alt der er på siden og vupti så har du din autocad fil inde i caddy++. Hvordan du så styrer de forskellige lag ved jeg ikke. Det ser ikke ud som om at lagstyring er muligt at vælge i basis ersionen som jeg sidder med.