/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Begrænsning i karburator
Fra : grevelund
Vist : 739 gange
40 point
Dato : 12-05-06 11:30

Hej alle sammen

Jeg har en Honda cb 450 S, men det er en tysk begrænset version som kun har 27 hk, men jeg har fået at vide at der er en begrænsning i karburatoren.
Mit spørgsmål går så på om denne begrænsning er til at fjerne, eller om man skal have en helt ny karburator. Hvis ja, hvordan gøres så dette?

Mvh

Kasper

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 12-05-06 11:36

Der ligger typisk en plade, med et mindre hul i, mellem kaburator og cylinder - prøv at demontere kaburatoren og fjern pladen, så skulle den være der.

Mvh 15063637

Kommentar
Fra : grevelund

Dato : 12-05-06 15:42

Hvor skulle den plade sidde? jeg havde karburatoren af for nogle uger siden for at gøre indsugningsgummiet tæt, men lagde ikke umiddelbart mærke til nogle plade. Kan du ikke beskrive lidt mere præcist hvor den sidder?

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 12-05-06 16:36

Pladerne/skiverne ligger mellem cylinder og kaburator, gør de ikke det kan jeg ikke hjælpe dig.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 12-05-06 19:35

Åbner carburatorspjældende helt ?
Er der sat en begrænsning ( der nogle kalder en plombe på en knallert ) mellem carburator og topstykke?
Er der en begrænsning i forbinelsle med luftfilterkassen ? ( en indsnævring ved indsugningen til luftfilterkassen ).
Nilsg