/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows logon
Fra : 2kroner
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 12-05-06 10:52

Hjælp mig

Jeg har lige opdateret min windows XP Home edition fra SP1 til SP2, første gang jeg vil starte computeren op efter opdateringen, kommer der et billede frem, hvor der står :

Velkommen Dennis Steffensen

Når jeg så trykker på mit navn sker der ikke noget som helst.

Jeg trykker så på Ctrl+alt+del 2 gange, og jeg kan derefter skrive min adgangskode (jeg har aldrig angivet en adgangskode til mig selv, så jeg lader det felt stå blankt, og trykker på ok. Intet sker!!

Når jeg trykker på mit navn, kommer der kort en meddelse der siger : Indlæser dine personlige indstillinger ........... men intet sker !! Hvad skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-06 11:01

jeg tror det er fordi windows har en skjult administrator ( der skal du netop bruge Ctrl+alt+del 2 gange for at logge på) - opret i stedet for digselv som ejer/bruger det er sikrere.

Citat
Hvorfor du ikke bør køre computeren som administratorNår du kører Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) med kontoen Computeradministrator, er computeren mere sårbar over for virus og andre sikkerhedsrisici, end når du bruger en begrænset konto. Hvis du f.eks. bruger kontoen Computeradministrator, når du besøger et websted, der indeholder virus, kan der blive installeret en trojansk hest på computeren, hvor den kunne anrette skade ved f.eks. af formatere harddisken, slette alle filer eller oprette en ny brugerkonto med administrative adgangsrettigheder. Hvis du derimod bruger en begrænset konto, når du besøger en hjemmeside med virus, er det mindre sandsynligt, at din computer bliver smittet.

En konto af typen Begrænset er den mest pålidelige kontotype, da den ikke tillader brugeren at hente eller installere programmer (aktiviteter, der kan skade computeren, hvis de ikke udføres korrekt). Du kan udføre almindelige opgaver som kørsel af programmer og besøge websteder, uden at computeren udsættes for unødig risiko.

Kontoen Begrænset forhindrer kørsel af visse programmer og forhindrer dig i at installere programmer og tilføje printere. Hvis du skal installere et program, tilføje en printer, ændre systemindstillinger eller køre et bestemt program, som ikke fungerer under en begrænset konto, skal du logge af den begrænsede konto og logge på som administrator.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-06 11:02

og så lige - kan du ikke krydse den velkomst ud ????

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 12-05-06 11:05

Problemet er jo netop at jeg ikke kan komme ind i windows !!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-06 11:05

hvor blev resten af ......?

du kan slå velkomstskærmen fra ved at fjerne markeringen i brug velkomstskærm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:53

Lader til du skal lave en reparation af din XP.
Et ellet andet er gået galt, under opdateringen.

Kommer der kun det ene billede.
Hvis flere, tryk på et andet.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 12:02

Reparation gør du ved at sætte din XP cd i drevet.
Vær sikker på den kan Boote fra dit drev.
Klik DELETE flere gange under opstart af PC.
Gå til overskriften Boot.
Sæt dit drev til at være første BOOT.
Når du er færdig, kan du altid skifte igen.

Når den er færdig med at indlæse data.
Bliver du spurgt om du installere eller Raparere.
Klik på at reparer, så går der intet tabt.
OG LAD VÆRE MED AT KLIKKE PÅ "START FRA CD"
Mere end første gang.

Når du så kommer ind i din Pc.
Så gå til kontrolapanel og under BRUGERKONTI se om der er oprettet flere brugere end ADMINISTRATOR, hvis der det, så slet dem.

Desværre, når det så er overstået, skal du til at opdatere IGEN.
Men god fornøjelse.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 12:14

Du har vel aktiveret Xp, ellers kan du ikke komme ind på din Pc.
Efter opdateringen.

Men tvivler på du kunne hente opdateringer, hvis ikke den var aktiveret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-06 18:55
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-06 18:59

Hvis ikke du kan k0omme 'så langt' ?

..så prøv lige at starte op i fejlsikret tilstand (..med netværksunderstøttelse ) = F8 ..osv.

..og kør 'noget' : http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 19:40

Tror ikke han kan komme længere end OPSTART.
Og login, men den reagere åbentbart ikke.
Og så kan du ikke komme ind i Pcén for at rette noget.
Som jeg kan læse det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-06 19:48

Så må man boote fra original CD'en og vælge 'Reparer Windows' ..eller geninstallere (Læs nederst!)

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 19:51

Som jeg nogenlunde har beskrevet ovenfor.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-06 19:53

sofus.dk -> Jo flere gange man gentager en ting? Jo mere rigtig bliver den!

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-06 19:59

Ps. Jeg vil lige gøre opmærksom på at; oplysningerne i de link jeg har givet, måske er en smule mere oplysende/informative end sofus.dk's ellers ..om end lidt kortfattet og esoterisk, udmærkede forklaring?

Jeg ved det ikke 2kroner?

Hvad synes du?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 20:21

Rigtig nok.

Men glemte at skrive, at ved første gang, du bliver bedt om at installere/reparere.
SKAL du klikke på installer.
Og derefter klik på det drev du vil installere/reparere.
Først der efter undersøger din Pc, harddisken, for tidlligere udgaver af Windows.
Og så finder den dine drev C:/WINDOWS
Derefter SKAL du klikke for AT REPARERE/IKKE INSTALLERE.
Men lad være med at klikke for at starte fra CD drevet, da du så en masse unødvendige opstarts muligheder.

Sådan plejer jeg at reparere en dårlig XP, der ikke kan starte.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 08:31

fint molokyle med net.framework - kunne da godt lige tænke mig at vide hvorfor der lige opstår problemer med det ??? Eller rettere hvornår det er begyndt at opstå - har aldig oplevet det -men har flere der har samme problem.

Citat
When you install the .NET Framework 1.1, a hidden local user account that is named ASPNET is created. When you start Windows, Windows treats the ASPNET local user account as an additional user account, although the ASPNET user account is hidden. Therefore, the Welcome screen appears and prompts you to click your user name.

Godkendelse af svar
Fra : 2kroner

Dato : 13-05-06 15:01

Tak for svaret molokyle
Det hjalp at reparere windows.