/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
WMM til WMV
Fra : Hoegh
Vist : 615 gange
300 point
Dato : 12-05-06 10:17

Hejsa derude, jeg har brug for en hjælpende hånd.
Jeg har simpelthen givet op overfor at gemme mit movie maker projekt, jeg kan bare ikke forstå det ikke kan lade sig gøre?

Jeg har lavet en film på ca. 27 min og har snart prøvet alt for at få det gemt. Det fylder ca. 412 MG og jeg har næsten 40 GB leder på min harddisk. Jeg har tjekket kildefilerne i gennem mange gange og de er der stadig....alligevel får jeg efter 1½ time efter jeg har sat den til at lave en filmfil, en fejl der siger at enten er kildefilerne ikke tilgængelig eller også er der ikke nok harddiskplads.....er der nogen der også har haft dette problem?

Eller bare ved hvad der er galt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:31

Det kommer lidt an på hvad kvalitet du gemmer filmen i.
Hvis den er højeste, skal du regne med rigtig stort diskforbrug.

Selvom du har en stor disk, bliver det gemt som en midlertidig fil på C: og er der ikke plads nok, får du den melding.

Når du vælger GEM SOM, prøv at gå ind KVALITET, og ændre på det, så den ikke bliver gemt i bedste.

Prøv først at gem som ringeste, for at se om du KAN gemme filen, og ikke spilder en masse tid.

Og lav så en diskoprydning samtidig, så du får lidt mere plads.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:34

En anden ting er, at det ikke er sikkert, MovieMaker kan læse visse af dine kildefiler.
Ellers skulle du hente Nero, den kan klare problemet.
http://www.nero.com/eng/index.html

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 10:36

Jeg har prøvet at gemme i flere forskellige kvaliteter og har også prøvet det er anbefales til afspilning på computeren, men fik samme besked.

Jeg gemmer det på C: hvor der er 40 GB ledig plads og på mit d drev er der 6,5 ledig diskplads.

Jeg har prøvet at gemme kun 2 billeder og en overgang, det gik fint, så den kan altså gemme....bare ikke lige det jeg gerne vil...

Hvad er den ringeste kvalitet jeg kan vælge at gemme i?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 10:39

Det lyder da mystisk hvis den ikke skulle kunne læse alle kildefilerne....hvorfor nu det? Den kan godt afspille filmen...?

Jeg har lige købt DVD-brænder den anden dag og der fulgte nero 6 med, er det godt nok?
Jeg har været i Nero for at se om den ville kunne finde ud af det for mig, men kunne ikke fnde ud af hvad jeg skulle gøre?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:39

Ringeste er vel den der svarer til 56 kb, til nettet.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 10:40

Det prøver jeg så lige (vender tilbage når der er noget nyt)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:41

Bruger du Nero, så skal du åbne Nero Expres, hvor du BARE trækker filmen over.
Der kan du så samtig se, om det er i et kendt format, ellers får du besked.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 10:43

Hmm, den indstilling kan jeg ikke lige umiddelbart se jeg kan vælge? Skal jeg vælge Video til ISDN 48 kbps?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:44

Prøv den

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:46

Ellers var det NEROVISION EXPRES du skulle bruge, LAV NY FILM

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 10:52

Nero vil ikke acceptere filen WMM, den kommer ikke frem i menuen når den finder all supported files Jeg prøver lige at gemme i det der ISDN format

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:53

Du kunne også prøve at installere denne Codecs pakke, men tror ikke det hjælper.
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 10:55

Hvad skulle denne pakke (måske) kunne gøre?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 10:58

Hæ. Aner det ikke rigtigt, men !!
Fandt lige dette
http://www.din-debat.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=108616

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 11:02

Det lyder som om de har nogenlunde samme problem som mig, det er mystisk....og træls...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:05

Jeps,
men hvad format er de originale filer.
Hvis der er flere, kunne du tage dem en af gangen, og lave om.
Kan ikke mindes jeg nogensinde har haft de problemer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:06
Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 11:11

De originale filer er .jpg og .mpg og musikken må være enten mp3 eller wave filer, skulle det give nogle problemer?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 11:12

Forresten, dit sidste link kan jeg ikke åbne...

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 11:16

Nu virker det sku!!! Fantastisk, den tænker ihvertfald! Ju bi jæ jæ... Den har aldrig før vist grønne streger i de der 100% færdig, så nu tror jeg på det!! Hallo man, hvor cool. Det skulle være 194 min tilbage. Dem lader jeg gå, fedt hvis det virker, så er det bare at få lavet wmv om til MPEG, der er næste projekt...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:16

Det var inde fra www.eksperten.dk Windows Movie Maker filer..

Har du prøvet at lave den uden lyd.

Og når du har det færdige resultat, der virker, så sæt lyd på.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:18

HURRA.
Hvad skete der, siden det virker.

Resten laver du med Nero Nerovision

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 11:21

Jeg har kun prøvet at lave en film uden lyd, der hvor jeg prøvede at gemme 2 billeder og en overgang. Problemet er lidt, at jeg har lavet denne lange film og slet ikke har mod på at prøve og starte forfra, (kan bare ikke forstå det ikke kan lade sig gøre. Men det kan de så måske også nu, den tænker stadig ihvertfald, det skulle nu være 40 min tilbage...venter spændt

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 11:24

Det er der der ISDN kvalitet der virker nu, er virkelig spændt på om det virkelig lykkedes nu. (det ville nemlig være totalt cool, fordi det er en video der skal gives på søndag...)
Har du mod på at hjælpe mig igennem den sidste proces i nero også, når den tid kommer, for jeg har aldrig prøvet det før...?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:28

Der skulle være noget at være bange for.
Men lav hvert klip for sig, uden lyd. Og gem, i samme format.
Når du så har lavet det hele, sætter du det bare sammen igen.
Så er det hele i samme filformat.
Og bagefter sætter du så lyd på.

Kæmpe arbejde, men åbentbart eneste måde.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:35

Jeps.
Men det er meget simpelt.
Du åbner NeroVision Express
Brænd DVD
Træk filmen over, og bare klik dig frem.

Virker det ikke, så brug LAV NY FILM
Kan det være på en CD, bruger du,,,under CD
Foto og Video

Lav Video CD, hvor du også bare trækker det over i.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 11:41

Den står og tænke og tænker ved 99%, håber virkelig den tænker sig godt om Jeg prøver din Nero forklaring hvis det lykkedes at lave det om til wmv... du hører fra mig...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 11:44

99% ja, det er altid der det er spændende

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 12:46

Så lykkedes det. Den gennemførte. Hurra. Meen det er godt nok heller ikke ret god kvalitet...Når jeg afspiller det i media player, viser den kun et lille bitt felt på midten med filmen, det er så småt at noget af teksten kan man ikke læse og generelt er det ikke ret tydeligt hvem der er på billeder, film osv.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 14:12

Nu har jeg prøvet at bruge nero til at brænde med. Det virker tilsyneladense også, men filen bliver gemt i noget der hedder .nvc og ikke som ønsket i MPEG....hvordan laver jeg WMV'en om til MPEG i nero?

Jeg kunne godt lave en dvd der til dels kan afspilles i min dvd-afspiller, titel, baggrund, knap, musik og titel på min film ligger på skiven når jeg sætter den i dvd'en, men jeg kan ikke afspille filmen...? Hmm, nyt problem...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 14:25

Kunne den ikke været gemt LIDT bedre. hæ

Du åbner Nerovision Express, og trækker filen derover, så skulle det køre af sig selv

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 14:28

Den kan godt afspilles på en DVD maskine.
Men har heller ikke selv kunne afspille de brændinger, på min pc

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 14:34
Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 14:51

Hvad kan afspilles i en dvd-maksine...jeg har lige tabt tråden?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-05-06 14:56

Det du brænder med NeroVision.

Hvis den skal afspilles på en Pc, ville jeg mene, at det var nok at brænde den, som en data disk.
Når du selv kan afspille den i MediaPlayer

Men som sagt, har jeg aldrig hørt om dine problemer før.
Sikkert fordi du har blandet video og musik, og i flere forskellige formater.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-06 18:55

Der er nok sket det at din PC er løbet tør for hukommelse. Det kræver RIGTIGT MANGE system resourcer at arbejde med så lange film filer i den bedste kvalitet. Min computer hoster også lidt i det ved film på 5 minutter i den kvalitet, og jeg har 1 GB RAM... Så hvis du evt. sidder på en maskine med 256 MB eller lign er det helt sikkert det der er sket - men aner ikke hvorfor du får den fejl meddelelse der... Det er muligvis bare en standard fejl man får når der er noget galt!?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 12-05-06 19:22

Jeg er også nu kommet frem til at det er hukommelsen der er grund til de mange problemer. Det er nu lykkedes mig at lave en wmv film der er gemt som Video til bredbånd (340 kbps) Det ser ok ud i kvaliteten. Det kan ihvertfald sagtens bruges. (hvilket 48 kbps ikke kunne)..

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 150 point
Dato : 12-05-06 19:36

Også det jeg sagde, men nemmere at prøve med 56 kb, end skulle køre den bedste kvalitet.
Men kan ikke rigtig forstå det skulle være hukommelsen.
Når du skriver at kildefilen ikke kan aflæses.
Så burde der komme en meddelelse, om at din virtuelle hukommelse er for lille, og systemet retter på det.

Du kunne udvide din Virtuelle hukommelse, i KOTROLPANEL/SYSTEM/AVANCERET/YDEEVNE/AVANCERET/VIRTUEL HUKOMMELSE.
Min står til 2 GB, hvilker jeg aldrig har haft problemer med.
Ændrer du det, så klik på definer, når du har ændret tal, ellers virker det ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 05-02-07 21:30

Tak for svaret sofus.dk.