/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opkaldspris i mobilmenu
Fra : Bullah2k
Vist : 432 gange
400 point
Dato : 11-05-06 12:32

jeg har købt mig en Samsung SHG-d600E som har en menu "opkaldspriser" i opkaldsfunktioner

her man kan definere prisen pr. enhed man ringer for, og evt en maxpris - så tlf selv spærrer når man har nået dette maksimum.

jeg kontaktede min operatør (CBB) for at høre hvordan dette skulle aktiveres, de fortalte jeg skulle kontakte fabrikaten omkring dette..

jeg ringer derefter til Samsung som siger det er operatøren der skal aktivere servicen.
hehe så ringer jeg retur til CBB der til dette blot svare at denne service har de ikke

hmpf... æv bæv.. jeg har prøvet at taste min PUK2 og PIN2 kode ind og aktivere det i tlf'en... men evet jeg fx har ringet i 3min. så skriver den stadig "Omkostninger for sidste opkald 0 KR"
selvom der er indtastet "Opkaldspris 0.69 KR" jeg har også prøvet med 1 KR da jeg troede det evt. var punktummet som drillede...

Er der nogen som har haft held med denne funktion ?

mvh lille mig :)

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-05-06 13:08

Hej, du kan kun bruge det hvis dit sim-kort (og dermed dit mobil selskab) tillader/udbyder tjenesten:

http://72.14.207.104/search?q=cache:I1W1cjPpas0J:mobileguide.o2.co.uk/device-manuals/samsungd600eng.pdf+samsung+%22max+cost%22+sgh-d600&hl=da&ct=clnk&cd=1

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-05-06 13:17

Det står på side 35 i guiden:

'Call costs: This network feature shows the cost of calls. This menu is available only if your SIM card supports this feature.'

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Bullah2k

Dato : 11-05-06 13:40

tusinde tak for hurtigt svar lars...

er der andre herinde som har dansk udbyder, der bruger denne funktion ??

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 400 point
Dato : 11-05-06 13:57

Hej, kan ikke rigtigt finde nogen der tilbyder dette...

Selskaberne tilbyder næsten alle sammen en tilsvarende service de selv styrer. Dette er hvad TDC siger:

'Funktionen kræver, at opkaldstakster er gemt på SIM-kortet, og dette er ikke tilfældet hos TDC Mobil. TDC Mobil tilbyder som alternativ Saldomax. Kontakt Kundeservice på 8080 8020 for mere information.'

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Bullah2k

Dato : 11-05-06 15:57

ihh det var da træls.. men tusinde tak for svarene!

Godkendelse af svar
Fra : Bullah2k

Dato : 11-05-06 15:58

Tak for svaret lars. det var sku kanon du orkede hjælpe mig!