/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN og Skype
Fra : ppk
Vist : 468 gange
200 point
Dato : 10-05-06 23:29

Hej

Når jeg taler via MSN Messinger eller Skype, kan modtageren høre mig klart og tydeligt ! men når jeg skal høre dem er der en masse ekko og hakker i lyden.

Tidligere har der ingen problemmer været med at høre modtageren klart.

Jeg bruger headsæt med microfon på.

PPK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-06 06:56

hvis det ikke er dine indstillinger - så kan det være pga modtageren måske bruger mikrofon og højtalere - det plejer at give ekko

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 200 point
Dato : 11-05-06 07:46

du kan jo evt gå i Funktioner, og derefter KOnfiguration af lyd og video. Og lave dine instillinger om.

Men som mirit skriver, det tyder mest på at parten i den anden ende har højtalere og ikke headset, eller at hans/hendes forbindelse bliver belastet. Evt. hvis modparten har været uheldig at få spyware og lign. så kan det optage en masse båndbredde, og give forstyrelser i lyden.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-05-06 08:58

Hej PPK,

Citat
Tidligere har der ingen problemmer været med at høre modtageren klart.

Har du installeret/ændret noget på din PC for nylig?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 11-05-06 11:45

Det skyldes 99,9% sikkert at modparten ikke bruger headset. Hvis modparten brugere højtalere så bed vedkommende om at skrue lidt ned for lyden... Det kan tage det værste, men et headset er den eneste rigtige løsning.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 11-05-06 13:16

Det er rigtigt, som der bliver skrevet, at højttalere giver ekko. Hakkeriet kan skyldes to ting. Modtagerens computer er for langsom / lille eller/og modtagerens netværk er for langsom.
Ved IP-telefoni er minimum 512Kb for upload ( forbindelsen til dig ) hvis du vil være sikker på at høre det i en kvalitet uden hakkeri. Husk på at mange net køre med forskellig hastighed på det du modtager og det du sender.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-05-06 18:02

Hej Alle

Det er bare underligt at det er alle jeg taler med, som jeg ikke kan høre ordentligt. Og angående min egen Pc bliver der jo altid installeret og afinstalleret lidt forskelligt en gang imellem.

Men nu må jeg i første omgang så have styr på om de andre også bruger headsæt ! eller hvad.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-06 18:14

ALLE bruger vel ikke mikrofon - men du kan selv - og bede andre - køre den kontrol for lyden der er i begge programmer

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-12-06 09:43

Tak for svaret troldenesdhb.

Problemet var dels noget virus, og den dårligste lyd kom fra en ven i Spanien og dette skyldtes at han har en satellit forbindelse som er meget belastet i dagtimerne.
Så den bedste tid at tale med ham er tidligt om morgnen i weekenden.

PPK