/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Højre bagdør låst på Vectra B
Fra : Wrongstyler
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 10-05-06 19:05

Jeg har et problem..

min højre bagdør i bilen er permanent låst.. det nytter intet at trække i låsepinden, heller ikke selvom jeg låser op og i samtidig med.. den sidder fast i låst position..

jeg kan ikke tage beklædningen af, og ordne problemet, før døren er åbnet..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-05-06 20:04

Du kommer nok til at køre hen til en Autolåsesmed for jeg gætter på at der er knækket en ledning eller åbnemekanismen er defekt og du har måske sat børnesikringen til så den derfor ikke kan tvangsåbnes indefra.

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-06 11:50

Prøv evt vippe gummilisten ved vinduet af. Så skulle der være plads til at få et stykke kraftigt ståltråd eller lign. ned og på den måde åbne døren. Ca. 30-40 cm nede i døren kan du mærke en "stang" der går på tværs. Du laver en krog på det stykke ståltråd og trækker tværstangen i døren opad. Så øbner døren. Det kræver lidt øvelse eller erfaring som biltyv!

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 11-05-06 14:57

FALCK kan ikke åbne døren har de sagt!

og en autolåsesmed kan vel kun låse op hvis der var et nøglehul i ikk? men jeg prøver lige at se om listen kan tages af.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-06 15:02

Ja det var så ikke lige i et åbent forum, at jeg ville fortælle om metoder til at åbne bildøre.
Selvfølgelig kan døren låses op uden at ødelægge noget........og det kan en Autolåsesmed.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 11-05-06 15:08

Du er ikke den eneste der har haft "lånt" biler før i tiden.. og den hurtigste måde er jo ikke at lirke/dirke låsen op, ved du vel så også..

MEN de gængse og ellers effektive metoder er ret skadelige..

og hvis jeg ville betale for at få den dør åbnet var jeg jo kørt til mekaniker

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 11-05-06 15:38

Er godt klar over at "universal nøglen" (læs: en hammer igennem vinduet) er den hurtigste - men den virker ikke i dette tilfælge, og da der ikke er nøglehul på bagdørene af en Astra og han sagtens kan komme ind i bilen og låse den op via en af de andre døre. Jeg tror simpelthen at låsepalen er hoppet af så den ikke virker mere - så eneste mulighed er at "fiske" i døren.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 16-05-06 18:21

jeg fandt en løsning.. jeg solgte sgu bilen..

men det svar jeg føler passer bedst er fra lasse da hans jo var gratis hvilket var ideen fra starten.

Godkendelse af svar
Fra : Wrongstyler

Dato : 16-05-06 18:21

Tak for svaret lassethorsted.