/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
SKYPE
Fra : bublebee
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 10-05-06 13:19

Ja anede ike hvor jeg skulle proppe dette spørgsmål hen, men håber i kan bære over med mig.

Hvordan ændrer man et telefonnummer i skype. Hvis jeg nu har gemt en kontaktperson og et nummer, men har glemt at lægge 0045 ind foran nummeret, hvordan redigerer man så i dette ?

Hjælp

Accepteret svar
Fra : michaelsp

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-06 13:55

Hej BubleBee

Spøjst, men efter at have prøvet i den seneste beta-version, vil jeg mene, at det ikke er muligt.

Du må selvfølgelig ikke ændre andre Skype-brugeres oplysninger, men du kan jo gøre dem opmærksomme på, at det vil være smart, hvis de selv indsætter landekode.

Hvad angår kontaktpersoner med fastnettelefoner (og det er sikkert, dem du mener), så er der kun to oplysninger, nemlig navn og nummer pr. kontaktperson. Man kan omdøbe kontaktpersonen ved at højreklikke på dem, hvilket sikkert skyldes, at man kan have flere numre til samme person eller flere personer med samme navn, og derfor er nødt til at skrive meget beskrivende navne, hvorimod et telefonnummer er unikt og Skype derfor har ment, at det er lettest at slette og genoprette nummeret. Det er ikke stort besvær for en enkelt, men jeg håber ikke, du har rigtig mange af dem

Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 10-05-06 14:35

Ja det var dog besværligt , men der er en del men så må vi jo gøre det sådan....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-05-06 15:35

Næ jeg kan heller ikke - det er vist kun ejeren af "profilen" som kan ændre noget.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 10-05-06 15:43

Tak for svaret michaelsp.

Det er da irriterende at man ikke engang kan rette i det telefonnummer som man har lagt ind helt selv sammen med et navn....

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 10-05-06 16:02

Du har ikke ,og kan ikke sette et telefonnummer ind hos en anden bruger .det er kun brugeren selv som kan .

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-05-06 13:24

altså vonna. Man kan jo selv skrive et telefon nummer ind og så sætte et navn på. Hvilket vi har gjort med alle dem vi ringer til, til fastnet telefoner. Og her sys jeg det er latterligt at man ikke kan rette i det nummer man selv lige har lagt ind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-05-06 15:05

Aha bublebee - så får du måske en anden slags telefonbog når der er betalt til skype-out

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 11-05-06 16:06

Aha... nu må I altså stoppe
Man kan slet ikke bruge den slags kontaktpersoner, som Bublebee omtaler, hvis man ikke har Skype-Out.
Den seneste beta-version af Skype har vist mulighed for synkronisering med adressebogen i Outlook, og så løses problemet måske. Jeg vil dog advare mod at lege med Outlook, for det er surt at stå med en utroværdig adr.bog i Outlook pga. en elendig synkronisering. F.eks. har jeg hørt rædselshistorier om Nokia's synkroniseringsprogram til mobiler og min Motorola synkronisering har klippet min adressebog totalt i bidder, så en person nu optræder lige så mange gange i adressebogen, som jeg har oplysninger om personen, så det er temmelig mange kontakter. Sony-Ericsson har dog altid virket fint, men det er alt sammen en helt anden historie.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-05-06 10:35

Ja vi har skype out, men derfor er det da stadig smadder frustrerende at man ikke engang her kan rette i det man laver