/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Advarsel i scrollbar ?
Fra : maya123
Vist : 425 gange
80 point
Dato : 07-12-02 13:53

Hejsa
Når jeg er på spillesiden på TV2 HP, står der en tekst i scrollbaren. Den lyder :
Advarsel! Java-applet-vindue Hvad i alverden, betyder det, spillene kører korrekt, jeg har windowsXP.
På forhånd tak for svaret og venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-02 14:01

Hej maya123

Java-appleter benyttes af mange ondsindede personer på internettet til at lave "ond kode", dvs. programmer der har til hensigt at skade den der åbner dem. Java er således ikke nogen sikker komponent. Java har dog også mange fremragende egenskaber der gør at det kan benyttes til f.eks spil flotte hjemmesider mm. Din internet browser kan dog ikke skelne mellem godt og skidt, derfor giver den dig en advarsel istedet. TV2 er dog ikke i søgelyset for at skabe "ond kode", så spil du bare videre

mvh srhansen

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-12-02 15:01

Hej srhansen
Tak for svaret til nu.
Hvornår ved jeg så om det er en ond eller god kode og man bliver jo heller ikke advaret inden man træder ind på hjemmesiden. Hvad skal jeg i fremtiden gøre, hvis jeg igen støder på en advarsel eller bedre hvad gør du selv ???
Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-12-02 15:06

Jeg kan måske også spørge på en anden måde. Er det i det øjeblik, jeg klikker på noget, på en HP med advarsel, at det "onde" sker, eller er det når jeg træder ind på siden eller ???
VH maya123

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-02 15:11

Hej maya123

Ja, jeg er måske lidt utraditionel på dette område, for jeg gør ingen ting. Jeg lever simpelt hen med risikoen, sådan da.
I Din browser har du mulighed for under: funktioner->internetindstillinger->sikkerhed , at vælge sikkerhedsniveau for din browser. Vælger du høj sikkerhed, vil du være beskyttet mod Java-script og ikke godkendte active X komponenter mm.
Problemet er bare, at det ikke er særligt sjovt at surfe så, da næsten alle sider benytter Java eller active X eller cookies. Du kan gøre det at du vælger højt sikkerhedsniveau, når du begiver dig ud på sider du ikke har besøgt før og lavt sikkerhedsniveau, når du vil spille på tv2.

Selv kører jeg på lavt sikkerhedsniveau, jeg scanner så min computer for virus engang imellem, men det hænder jeg ufriviligt får indstalleret noget Java-haløj på min computer. Dette sletter jeg selvfølgelig igen.

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 80 point
Dato : 07-12-02 15:24

Hej igen

Nej, desværre may123. Man kan ikke sige noget generelt om hvornår det sker. Det kan ske som noget af det første inden siden du vil besøge er åbnet (synlig). Jeg kan se i dit andet spørgsmål, at du allerede har haft "ond kode" (reklamer) i din pc fra Kazaa. Typisk vil "ond kode" være programmer der ringer til sex-tjennester i udlandet. Inden man får set sig om har de installeret sig selv og ligger på skrivebordet og alle andre steder. Som hovedregel kan man ikke få noget skidt på computeren man ikke har bedt om, men der er utroligt mange snedige måder at narre en surfer på . F.eks. ved at bytte om på "ja" og "nej" knapperne til et spørgsmål. Det er utroligt svært at undgå den slags skrammel og jeg tror det er en risiko de fleste vælger at leve med på et eller andet niveau. Heldigvis er den slags kode ofte reklamer, dialers eller programmer der sætter sig selv som startside - altså blot irritererne kode, som ikke skader computeren.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 07-12-02 15:30

Tak for svaret srhansen.
Jeg må jo leve med det java-halløj *SSS* selvom, det er noget griseri det kan lade sig gøre, at genere folk på den måde. Hav en fortsat god dag. Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-12-02 15:45

Hej Maya,

har du installeret en firewall samt antivirus på din PC?

mine pc'er kører også med Javascript sat til og jeg ser også disse advarsler ind imellem... jeg har dog ikke oplevet nogle problemer med dem endnu... og i de fleste tilfælde nupper antivirusen ondsindet java/javascript code...

men virker spillene inde på TV2's hjemmeside... hvorfor jeg spørger er fordi i visse tilfælde kommer den også med en advarsel hvis java understøttelsen ikke er sat til... og per default understøtter XP ikke java... hvis dette er tilfældet ska' du så bare ha' java sat til eller downloade microsoft's JVM... hvis du har java understøttelsen til at funke i XP... ska' du bare se bort fra det her...

mvh.

Strarup