/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overførsel.
Fra : Mosebaek
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 10-05-06 09:22

Hej foto-kyndige.
Jeg har pludseligt fået problemer med at overføre fotos fra min digital kamera.
Det drejer sig om en HP Photosmart M415.Kameraet ta`r ellers nogle gode billeder,men det går galt
ved overførsel til billede mappen.Det udarter sig sådan at når billederne er overført,mangler den
nederste del af billedet,ca. en femte del.Den manglende del bliver til en hvid "bræmme",nogle gange
"gennemsigtig",så man aner motivet bagved.Det er ikke alle billeder det sker ved,ca.halvdelen.
Jeg tror ikke det er kameraet,der laver fejlen.Jeg kan nemlig se i displayet,på kameraet,at der
er billede fejlfri og i "fuld størrelse".Det minder lidt om gamle kameraer,hvor filmen ikke var spolet
helt frem og man tog "halvanden" billede på en gang.

Håber på et tip.
Venligst,Mosebaek.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-05-06 10:03

Hej, det sker fordi billederne ikke bliver overført korrekt til din PC. Hvis du bruger et USB kabel så prøv at sætte det i et andet USB stik. Prøv også at rense stikket der går ind i kameraet forsigtigt da der kan sidde snavs i det. Det kan også være dit overførsels-kabel er defekt.

Ellers kan jeg kun anbefale at anskaffe en card-reader du kan sætte direkte til din PC og så overføre dine billeder den vej igennem.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-05-06 10:14

Prøv at læse denne tråd, "sjovt nok" også et HP photosmart, det er de eneste digikamera jeg har hørt om, der laver de fejl der.

http://www.kandu.dk/Spg82053.aspx

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-05-06 11:19

Havde problemer med mit HP Photosmart 320, fordi jeg havde brugt et kort, der var for stort til apparatet.......

Kan dét evt. være grunden til dit problem

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-05-06 13:23

Hej, Ifølge denne skal kameraet virke med kort op til 1GB:

>>>
HP Photosmart M305, M307, M407, M415, M417, M425, M517, M525, M527, E217, E317, and E327 digital cameras support High Speed SD memory cards up to 1 GB.
<<<

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqDocument?dlc=en&lc=en&product=12117&cc=uk&docname=c00059053

Ellers prøv at formatere kortet og se om det hjælper.

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-06 14:35

Hej!
Min erfaring er; - hvis man slukker for tidligt for kameraet, kan kameraet ikke nå at gemme alle data. Derfor, - hold event. øje med den lille lampe, der lyser eller blinker, efter du lige har taget et billede. Hvis du slukker for kameraet for tidligt hér, har kameraet ikke haft tid nok til at gemme alle data for hvert enkelt billede, - eller hvis du tager et nyt billede for hurtigt efter det foregående, vil fenomenet (manglende tid til at gemme det hele) være det samme, - kameraet når ikke at gæmme det hele (selv om du kan se hele billedet i kameaets display). Det samme gør sig gældende ved for lidt strøm på batteriet.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-06 16:49

Tak for svaret akle.
Ja,så kan jeg være her igen.Må lige gøre lidt i haven og hente konen hjem,derfor har det trukket lidt ud med mig.Nu er jeg atter i det dilemma,hvem der skal have pointerne.For det er alle gode og
konstrutive indlæg jeg har fået.Men jeg faldt noget for akle`s svar,fordi der er nogle praktiske
erfaringer,jeg helt sikkert kan bruge.Også dova`s link kan jeg bruge.Den skal jeg lige kigge nærmere
på.DerforDova,hvis du lige kigger med igen,får du også en "præmie".

Venlig hilsen,Mosebaek.