/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødning til PGO Comet
Fra : toshio
Vist : 4737 gange
50 point
Dato : 09-05-06 23:16

Hej

Jeg søger erfaringer med Kundo Luxe og Kundo Urban udstødningerne til PGO Comet...

Hvordan kører de? Fx med tun-cylinder, og i forhold til eksempelvis Proma Legal eller knækudstødning...?

NB: De kan findes på scooter-dele.dk

Mv Toshio

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-06 00:27

Ingen af dem er velegnet til de helt store tun, her er det knækudstødningerne der kommer først.
Men til mindre tun, feks. sportsudgaverne, kan de bruges, selvom også her er der fordele ved de fleste knækudstødninger.
Men lad os sige til sportstun, har de jo også fordelene at de ikke praler for meget, og ligner lovlige.

Nr. 1: Kundo Urban (med fjernet begrænsning)(Desuden er det den mest holdbare)
nr. 2: Proma Legal
nr. 3: Kundo Luxe
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : toshio

Dato : 10-05-06 07:48

OK, egner den sig for eksempel til brug sammen med 47,6 mm cylinderkittet fra Athena?

Og hvordan fjernes begrænsningen i Kundo Urban?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-06 12:57

Ja, den kan godt bruges til den alm. 47,6 Atena som de har på scooterdele til 849,00 DKK
(Men der findes også en vildere 47,6 Atena, og der skal en bedre udstødning til)

Du kan se på billedet forneden af udstødningen, hvor flangen der spændes på cylinderen, har en svejseklat der skal slibes væk, for at fjerne tragten der forsnævrer hullet.:
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2089&aID=7530&mId=1972

Karburatoren bør skiftes til en 17,5 eller 19 mm, og der skal findes den rigtige størrelse dyse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : toshio

Dato : 10-05-06 13:41

Skal der svejses på udstødningen, når begrænsningen skal fjernes?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-06 13:43

Nej
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : toshio

Dato : 10-05-06 21:37

Så vil jeg sige mange tak for hjælpen