/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Dagpenge/Feriepenge
Fra : 888
Vist : 886 gange
100 point
Dato : 09-05-06 21:15

Når man nu bliver arbejdsløs og skal have dagpenge, betyder det så noget at man har feriepenge stående på sin feriekonto? Altså, skal man leve af dem først før man kan få dagpenge, eller går man direkte på dagpenge??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-06 21:20

Du skal ikke leve af dine feriepenge først.

Hvis du ønsker at holde ferie så meddeler du det til AF, så du ikke står som værende arbejdsledig.

AF skal så stemple dit feriekort, så du kan få dine feriepenge udbetalt i den periode hvor du ønsker at holde ferie.

Du kan ikke modtage dagpenge og feriepenge på samme tid, men du skal ikke leve af dine feriepenge først.

Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 10-05-06 18:49

Tak for svaret ans.