/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Casettebånd/til cd
Fra : briani
Vist : 692 gange
500 point
Dato : 07-12-02 10:28

Hej derude og glædelig jul til alle
Mit spørgsmål er følgende
Jeg har en masse gode gamle casettebånd,som jeg gerne vil have kopieret over på cd skiver
Er der en derude der på godt dansk kan beskrive trin for trin hvordan man gør og hvilken program man skal bruge?(findes der et program på dansk,er det bare dejlig)
Indstillinger for lydegenskaber,hvordan skal det stå?
Catbody har næsten lige stillet det samme spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/8727
Her er dog ikke kommet nogle svar/eller kommentarer der kan bruges,så jeg prøver at stille samme spørgsmål og sætter den til 500 point,i håb om at der nu kommer et brugelig svar,til glæde for både mig (og Catbody)
MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-12-02 10:47

Hej Brian,

der bl.a. lidt i dette indlæg... er godtnok ang. LP'er... "Hvordan overføres Lp-plader til CD"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/8364

det du ska' gøre er at få lyden fra dit musik anlæg over i computeren's lyd indgang... f.eks. via "høretelefon" udgangen fra båndoptageren...

jeg vil bl.a. foreslå "Magix Cleaning Lab" til 99,- kr. umiddelbart sku' den også ha' dansk understøttelse, men jeg er ikke hel sikker... -->
http://www.kemedia.com/kemedia/site/productsheet.asp?ProductID=7347&language=1
det er et godt program og har en del features til optagning på computeren...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-12-02 11:01

Hejsa

Magix Cleaning Lab er din ven. og så er det på dansk.
se mere her http://www.magix.com/select.html

Ellers skal du bruge cool-edit som du kan finde
her http://www.cooledit.com/

mvh.
Dk

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-12-02 11:09

Hej
jeg lytter lige med

Nero 5.0 Wave Editor er på dansk (Følger med Nero 5.0)

Briani: hvilket brænderprogram benytter du??

Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-12-02 11:10

Jeg tror også jeg lige smider nogle flere points ovenpå mit spørgsmål
Catbody

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-12-02 11:24

Hej Catbody
Jeg bruger selfølgelig den bedste brænderprogram efter min mening-nemlig nero-version 5.0.3.9
den der wave editor følger ikke med i den orginale version som jeg har-men den kan jeg altid finde og få instaleret
Brian

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 07-12-02 12:07

Hej briani
Jeg benytter selv Nero 5.5 og til det medfølger Nero Wave Editor

m v h
HC

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-12-02 12:16

Vælger du at bruge Magix Cleaning Lab, som er meget nemt at bruge.
der er ikke så meget at forklare andet end du :

tilslutter dit stereo anlæg på en ledig udgang eller din cassette spiller fra tape udgangen til line in på lydkortet.
kabel kan købes i både radio og computer forretninger.
og du starter med at optage som du ellers ville gøre på alm. bånd
magix ligger lydfilerne som wav, så du skal sørge for at have masser af plads.
lydfilerne kan også gemmes som mp3 men det får du kun lov til 25-30 gange
(du skal købe licens til at bruge mp3) eller du kan bruge et andet program til at
konvertere til mp3 f.eks nero.

cool-edit er til mere professionelt brug, hvor du kan fade ud og ind mellem musik stykker, det du kan med nero-lydeditor kan du også her og meget mere til.

obs.
bruger du hørebøf udgangen får du alle mulige mærkelige lyde med, da den virker
som microfon.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-12-02 12:34

Hej Brian,

har du nogle ledninger/kabler a la dem her... "MiniJack han->han 2 m"... -->
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50124.HTM
eller "MiniJack-M->2xPhono-M 5 m"... -->
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
det er mere eller mindre ligegyldig med længden bare de ka' nå...

hvis du har det ka' du prøve at koble dit anlæg sammen med computeren... hvis du ikke har et lydredigerings program, ka' du downloade og afprøve "Audacity"... som er et gratis lydredigeringsprogram... -->
http://audacity.sourceforge.net/

"Lyd og video - Sådan optager, gemmer og redigerer du lydfiler"... -->
http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=126&a=803

det du bl.a. ska' huske er at ha' tændt for lyd/aux indgangen på din computer så den ka' optage lyden... et lille fif er at sætte lydredigerings programmet til at optage før du starter anlægget, idet du så for det hele med... og den "tomme" lyd sekvens i starten ka' så slettes/redigeres væk bagefter...

mvh.

Strarup

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-12-02 12:47

Hej DK,

Eh... man ka' godt bruge "hørebøf" udgangen uden den bliver opfattet som en microfon... og selvom man bruger phono ka' der stadigvæk komme underlige lyde med...

ang "hørebøf"... er alle disse numre blevet optaget fra en båndoptager til computer via "hørebøf"-udgangen... kvaliteten er ikke tip-top da de ikke er blevet behandelt af et lydredigerings program... andet end de er blevet optaget og konverteret til mp3... -->
http://www.strarup.net/musik

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 500 point
Dato : 07-12-02 12:26

"briani" <briani.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:d%iI9.60936$HU.4213187@news010.worldonline.dk

> Er der en derude der på godt dansk kan beskrive trin for trin hvordan
> man gør og hvilken program man skal bruge?(findes der et program på
> dansk,er det bare dejlig)

Du sætter dit anlæg til computeren. Line-out på anlægget forbindes til
Line-in på computeren )hvis du ikke har Line-out på anlægget kan du bruge
hovedtelefonsudgangen). Så skal du have et program der kan optage fra
Line-in, det kunne eksempelvis være Audiograbber:
http://www.audiograbber.com-us.net/
Du skal bruge den der hedder "Line-in sampling". Så starter du din
båndoptager og trykker på record i Audigrabber.

> Indstillinger for lydegenskaber,hvordan skal det stå?

Du skal i hvert fald skrue op for Line-in. Resten skal du eksperimentere dig
frem til, da det er forskelligt fra lydkort til lydkort og anlæg til anlæg.

God fornøjelse.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-12-02 14:47

Hej Strarup
det er denne her jeg har http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
ved min er den grønne bare sort.
jeg kommer de hvide og røde stik ind i min forstærker til stereoanlægget der hvor der står line in-den sorte sætter jeg ned til mit lydkort-der er 3 huller-den første er til mine højtaler den nederste er til min microfon-så jeg må gå ud fra at det er den i midten jeg skal bruge?
ellers så har jeg prøvet at lege lidt med diverse flueben i egenskaber for lyd-men intet virker
enten er det audiokablet eller så er det mig der er noget galt med (det er det nok *GG*)
ellers så må jeg prøve igen imorgen,når jeg er lidt mere vågen,har sat oppe hele natten for at lave brormands computer.
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-12-02 16:08

JubIIIIIIIIIIIIIII
Så lykkes det-alt funker
Problemet var at jeg have sat min audiokabel forkert til-jeg have sat den ned i forstærkeren der hvor der står line in.
Den skal selvfølgelig sættes direkte på-enten bag på cd-eller bag på kasettbåndoptageren-og så ned i lydkortet stik-under line
Og ved hjælp fra Leony som gav mig dette link til audiograbber http://www.audiograbber.com-us.net/
Og fortalte at den skulle stå til "Line-in sampling".
Så lykkes det altså
Så nu er jeg derhenne hvor jeg godt kunne ønske mig at man kunne dele sine point
Men da jeg selv var så heldig at finde ud af det,syntes jeg det må være fair at mine point gå til leony.da han trods alt henviste mig til det superprogram der hedder audiograpper,og fortalte lidt om hvordan man skulle gøre
Måske ikke helt fair over for jer andre
Men en stor tak til jer alle som forsøgte at hjælpe-det varmer i denne her kolde tid.
MVH og en rigtig glædelig jul og et godt lykkebringende nytår til jer alle.
Brian

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 07-12-02 16:11

Tak for svaret Leony.
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 17:03

Leony wrote:
> "briani" <briani.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:d%iI9.60936$HU.4213187@news010.worldonline.dk
>
KLIP
> optage fra Line-in, det kunne eksempelvis være Audiograbber:
> http://www.audiograbber.com-us.net/
> Du skal bruge den der hedder "Line-in sampling". Så starter du din
> båndoptager og trykker på record i Audigrabber.

Hvor finder du "Line-in sampling" i Audiograbber ?
--
Med venlig hilsen
Pico

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-12-02 18:24

Hej Pico
på den audiograpper jeg har downloadet version 1.81-finder du den på følgende måde.
først instalerer du selfølgelig den når den er downloadet
bagefter åbner du programmet
så går du op i fanen file
så kan du se at der er en der hedder line in sampling
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 19:40

briani wrote:
> gode casettebånd
>
Det skal det også være for at få et nogenlunde
resultat. Hvis båndene er noget slidt går det
udover lydkvaliteten. Min erfaring.

De bedste resultater jeg har lavet er med en walkman
og en ledning med minijackstik i begge ender. Som
software er det lydredigereings program der er indbygget
i Nero Burn ganske udmærket.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 18:16

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ast647$jdu$1@sunsite.dk

> Hvor finder du "Line-in sampling" i Audiograbber ?

I menuen file. Du kan se den på skærmbilledet her:
http://www.audiograbber.com-us.net/maintour.html
Billedet under pingvinerne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-02 22:09

Leony wrote:
> "Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:ast647$jdu$1@sunsite.dk
>
>> Hvor finder du "Line-in sampling" i Audiograbber ?
>
> I menuen file. Du kan se den på skærmbilledet her:
> http://www.audiograbber.com-us.net/maintour.html
> Billedet under pingvinerne.

OK, tak for det. Jeg har ikke den mulighed. Min er v. 1.31 så
det kan være jeg skal overveje en opgradering.
--
Med venlig hilsen
Pico