/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Port 8118. Hvor finder jeg den
Fra : sarahsarah1960
Vist : 1298 gange
280 point
Dato : 09-05-06 16:11

Jeg prøver at installere et program der skal køre på Port8118.
Det kan det ikke. Jeg får den besked at der måske allerede er en Proxy der bruger Port 8118.

Hvordan finder jeg den "port".

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 09-05-06 20:15

Hej, fortæl lige hvad det er for et program der er tale om.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 09-05-06 21:33

Porten åbner du i din firewall.
Husk eventuelt også at der skal åbnes i din router for denne.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 09-05-06 21:42

Men check først med den her om din port 8118 allerede er lukket/i brug inden du roder for meget med det:

http://freescan.seifried.org/index.php?tcp_portlist=8118&udp_portlist=8118

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-05-06 21:43

Prøv dette.
Åben netværksforbindelse i kontrolpanelet.
Højre klik på LAN forbindelse, og åben egenskaber.
Klik på avanceret. indstillinger.
Klik på undtagelser - tilføj port.

Ved ikke om det virker uden SP 2

Har du en firewall skal du sikkert også give tilladelse til trafik der.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-05-06 21:48

lawitt
Tvivler stærkt på den scanner helt op til den port.
Det går alt for hurtigt, til at den kan scanne mere end højest 100 porte.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 09-05-06 23:04

Hej, nej den scanner kun port 8118:

http://freescan.seifried.org/?tcp_portlist=8118&udp_portlist=8118

Denne scanner alle porte:

http://www.seifried.org/freescan2/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 08:35

Ok, kunne heller ikke lige forstå det gik så hurtigt

Men vil du have den helt store tur, så prøv her.

http://www.alken.nl/online-security-check.htm

Kommentar
Fra : sarahsarah1960

Dato : 10-05-06 17:50

Tak skal i have allesammen.

Det program jeg prøver at få til at køre sammen med Mozilla Firefox er TOR.

Det er et anonymt internet program. Jeg kan godt få det til at virke på de andre computere jeg har adgang til, men ikke lige på denne her.

Der undrer mig lidt.
jeg har prøvet at scanne computerens porte. Den siger at allesammen er lukkede.
SKAL de være det?

Er der nogen der kender programmet TOR?

Det er jo genialt. Men det skal jo lige virke.-)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 18:08

Ikke alle porte "skal" være lukkede. Men selvfølgelig begrænset af din Firewall.
Ellers kan alle se hvad du laver, næsten.
F.eks port 80 bruges af rigtigt mange programmer, B,la din browser.
Andre bruges til opdateringer af programmer.
Men har du lukket for porten, med din firewall, ka du også åbne den igen.
Se efter i dine sikkerheds indstillinger.
Men ikke åben for porte, du ikke kender til, altså et program, der lige pludselig dukker op, og beder om tilladelse til at oprette forbindelse.
Du skal være meget kritisk, over hvad tillader.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 18:15

Kender til andre lignende surf anonymt, sikkert også gode nok, men vil de have din IP adresse, så er det meget simpelt.
Men jeg kan bare ikke forstå, hvorfor den skal have port 8118.
Det kunne jo være at dem der udgav programmet, selv samler oplysninger om din færden, og derfor beder dig åbne porten.
Er det udgående eller indkommende forbindelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-05-06 21:58
Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 280 point
Dato : 10-05-06 22:06
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 22:11

HMM,,,,,,,,,
Kører du PROXY, så kunne du godt have sagt det.
Så melder jeg mig ud af Kandu,,,,,,igen.
Eller få et program, der kan det "der"
Du kan ikke køre ret meget sikkerheds/systemer med proxy, da du ikke kan finde dig selv.
Og hvis du kører med Proxy, burde du vide bedre.

HER HOPPPER JEG SGU AF.
HÅBER DU FÅR SAT DET ORDENLIGT OP.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 22:17

Og selv om du kører proxy, kan de til
enhver tid finde dig, så glem alt om at surfe FRIT.
Så skal du have specielle HackerProgrammer, for at du ikke kan se´s
Men kan give et link til Verdens bedste Hacker Program, men det kræver at du slår al/t din sikkerhed fra, da det betragtes som men du kan alt med det.
Men husk, at dem du gør det ved, kan aflæse DIN USYNLIGE IP, så det nytter heller intet

GNAT

Godkendelse af svar
Fra : sarahsarah1960

Dato : 14-05-06 18:58

Tak for hjælpen !

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at "Kører di proxy" for så melder jeg mig ud af kandu ????

Hvad betyder alt det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-05-06 01:37

Det skal du ikke være ked af. det er MIN PROFIL KANDU IKKE KAN FINDE UD AF AT SLETTE.
Så BLIV du bare ved med at stille spørgsmål, du kan sikkert, FÅ bedre/VÆRRE svar AF end mit.
Mem troede ikke du havde linux