/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
flash som "ikke virker"
Fra : reneholm
Vist : 640 gange
150 point
Dato : 09-05-06 14:58

Min overskrift siger kun delvist hvad jeg har af problem..

Når jeg går ind på en hjemmeside som har et flashbaner i toppen er der ligesom en ramme rundt om som er punkteret, som om det er en knap, når jeg så holder musen over skriver den at jeg skal klikke på banneret for at aktivere det..
Jeg formoder at det er en indstilling i min IE, jeg kan godt leve med det men det er bare træls at se på..

Nogen der ved hvor/hvad jeg skal gøre??

Jeg har taget et screenshot som ka ses her:
http://heyza.dk/flashfejl.jpg

Dette er taget på www.soenderjyske.dk , men det er ikke alene på denne side jeg har problemet..

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 09-05-06 15:24

hej jeg ved ikke lige omjeg forstår dit spgs.rigtig
jeg klikkede på pukken og trak musen ned hvor der står ishoked
og kom så vidre til en anden side
ole

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 09-05-06 15:30

Ja men ser man på billedet får jeg rammen om og det er først når jeg har klikket på elementet at jeg kan klikke på pucken og dermed komme videre.

Flashen virker simpelthen ikke før jeg er har klikket på banneret 1 gang

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 21:03

Heller ingen prob her, men kunne være du mangler en RIGTIG java/flashplayer.
Prøv www.macromedia.com
Der kan hente det hele.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 21:05

FUK, så bliver man omstillet Adobe, men de har det samme.
Og rimeligt sikkert at hente ned.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 21:09

Mit problem er, at jeg ser, på nogle sider, at du skal klikke for at aktivere dette "flash" før man kan bruge det.
Hvilket kan tyde på, det sikkert er opdateringer fra MS der giver problemet, da jeg aldrig før har haft det, FØR alle nye opdateringer, O.S.V
En mulighed...

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 10-05-06 21:26

Det hjælper ikke at installere det har jeg prøvet mange gange

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 21:56

Som du skriver, har lige set billedet, samme fejl får jeg, mener det må være en fejl fra programmet, eller opdateringer fra MS, har aldrig haft den fejl før.
Har selv en flashwalpaper kørende på mit skrivebord, der beder om at blive aktiveret,,,
Træls, men tror vi bliver nød til at leve med det.
Men det er sikker en af mange små FEJL, der følger med de nye opdateringer..
Eller skulle d ind og se hvilke opdateringer du har fået, gider ikke rode med det selv, da jeg har vænnet mig til, at klikke 2 gange, for at aktivere, vinduet.
Går ud fra du har OPDADERET for nyligt.

Hold da op, også på kandu, så er der noget galt......

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 150 point
Dato : 10-05-06 22:02

Og læg mærke til, at der er en ramme, omkring det, der skal aktiveres.
Som sagt, troede det var mig der havde fået noget jeg ikke skulle have.
Men det har noget med opdateringer at gøre.
Jeg havde det ikke får en måned siden.

Men det bliver vel rette om et par år IGEN.
Har du lagt mærke til, om du har/ er blevet bedt om at opdatere noget fra macromedia, det gjorde jeg, til en ny flashplayer.
Tror ikke jeg skulle have gjort det, men eller kunne man jo ikke se det, man gerne ville se.

Godkendelse af svar
Fra : reneholm

Dato : 19-05-06 10:41

Tak for svaret sofus.dk.

Jo mere jeg tænker over det jo mere tror jeg du har ret..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 10:44

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 10:49

Skal lige sige jeg gendannede indstillinger i internetindstillinger/avanceret, der var en masse der var som ikke skulle være, eller var blevet ændret.
Om dette har med opdateringer at gøre, er et godt spørgsmål, og men om det LIGE hjælper dig.
Men prøv.