/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Counter Strike
Fra : TQsen
Vist : 632 gange
500 point
Dato : 09-05-06 02:35

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med at finde en side hvor racerne til War3 er beskrevet. Og nu hvor jeg er i gang; forklaringerne til det man kan købe i shopmenu'erne.
Det skal være på engelsk eller dansk.

Pft TQsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-06 13:21

Jeg kan beskrive det med mine egne erfaringer:
Undead:
Vampiric aura: Når du skyder på en fjende, får du liv tilbage. Livet er beregnet på hvor høj du har levelet din aura op, og hvor meget skade fjenden får.
Unholy aura: Giver dig mulighed for at løbe hurtigere. Når du har denne gør det ingen forskel om du løber med en AWM fremme eller kniven, som normalt giver en stor fartforskel. Dette er igen baseret på hvad level du har i denne skill.
Levitation: Gør at du hopper højere.
ULTIMATE Suicide Bomber: Når du bliver dræbt, er der nogle sprængladninger som sprænger inden for en bestemt radius af dit lig. Disse giver en masse skade til dine fjender, og dræber for det meste dem der er inden for radiussen.

Human:
Invisibility: Gør dig mere og mere usynlig baseret på hvad level din skill er i den. Hvis du skal være mest mulig synlig skal du have kniven fremme.
Devotion aura: forøger dit liv med 115-130-145 liv, alt efter hvad serveren har sat det til og hvad level du har i denne skill.
Bash: giver dig en chance for at modstanderen står stille i 1-2 sekunder. Chancen forøges ved når du tager levels i denne.
ULTIMATE Teleport: Du teleportere dig derhen hvor dit sigtekorn peger. I visse versioner af WC3 mod, sker der det, at det ser ud som en person har smidt en flashbang lige i hovedet på dig. Dette gør at du har sværere ved at bruge det til fx at teleportere bag ved fjenden, vende dig og skyde dem, derimod bliver du nødt til at vendte X antal sekunder før du kan se noget igen.

Orc:
Critical strike: giver dig 25% chance for at du gør 2-3-4 gange så meget skade på dine vellykkede skud mod fjenden. Antal gange skade er forøget pr level i skill(2 lvl 1, 3 lvl 2 osv.)
Critical grenade: gør at dine granater gør 2-3-4 gange så meget skade på de ramte modstandere af granaten, samme princip som critical strike ang. skaden.
Equipment Reincarnation: Giver 33%, 66%, 100% chance for at du får dine våben igen i næste runde, når du har været død.
ULTIMATE Chainlightning: Sender et lyn mod modstanderen du har sigtekornet på. Lynet kan ramme flere fjender af gangen, dog for hver fjende den hopper fra sænkes skaden. Den første den rammer giver den 50 skade til.

Nightelf:
Evasion: Giver dig en chance for at undgå de skud der egentlig burde ramme dig fra fjendens side af. Chance forøges med levels i skill.
Thorns aura: Når du bliver ramt af fjenden får fjenden skade på sig selv. Dette er baseret på skaden du selv får på dig, og hvad level du har i denne skill.
Trushot Aura: Gør at du giver mere skade med hver enkelt skud du laver. Skade forøges med skill level.
ULTIMATE Entangle roots: Når du sigter på en fjende og bruger denne ultimate, kommer der en slags rødder omkring din udpegede fjende. Fjenden kan ikke længere bevæge sig. Der går ca. 10 sekunder før rødderne er forsvundet fra fjenden igen, og fjenden kan gå videre. I visse versioner smider fjenden automatisk sit våben hvis det er et primary våben (fx kunne dette være en M4A1, også kendt som Colt.)

FORTSÆTTES

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-06 13:41

WC3 Frozen Throne Mod:
I WC3 FT mod er der en udvidelse så der er flere racer end dem jeg lige har skrevet.

Bloodmage:
Phoenix: Giver dig en 33% 66% 100% chance for at genoplive den første teammate der dør
Banish: Du har en chance for at fjenden flyver op i luften når du skuder ham. Chancen forøges ved hver level i skillen.
Siphon Mana: Du stjæler 2%, 4% eller 8% af fjendens penge og du får dem selv, når du rammer modstanderen, 2% lvl 1, 4% lvl 2 osv.
ULTIMATE Flamestrike: Du bruger en flammekaster mod din modstander som får ham til at gå i ild over et stykke tid. Det er en mindre søjle som kun kan ramme under kort afstand.

Shadowhunter:
Healing Wave: Healer dig og dine omkringværende teammates med 1 hp hvert 8,4 eller 2. sekund.
Hex: Du har en chance at dine fjender, som du rammer med skud, bliver om til en Alien, som hopper en gang i mellem for at gøre deres aim mere upræcist.
Serpent Ward: En høj søjle af lys som du kan placere der hvor du står. Når en fjende går gennem den får fjenden 10 i skade hvert sekund og din egen skærm blinker for hver gang modstanderen får skade, farven der blinkes med er varierende alt efter hvad hold du er på, T så er det rødt, CT er det blåt, lyset på søjlen har også same varierende farve. OBS OBS! For at bruge denne skill skal du binde en knap til Ability for at bruge den.
ULTIMATE Big bad voodoo: Gør dig udødelig i 3 sekunder når bruges.

Warden:
Fan of Knives: Du har en chance for at mole (for mole se under items).
Blink: 33% 66% eller 100% for at du ikke kan blive ramt af serpent ward og ultimates.
Shadow Strike: Når du rammer fjenden har du en chance for at fjenden modtager 30 ekstra skade, chance forøges ved hvert level i skill.
ULTIMATE Vengeance: Når du dør lever du op igen med 50 HP.

Crypt Lord:
Impale: Når du rammer dine fjender har du en chance for at jorden ryster under dem, hvilket får deres aim til at flakke så de ikke rammer så godt.
Spiked Carapace: Næsten samme effekt som Thorns aura (se Nightelf), men du modtager også armor af skudene.
Carrion Beetles: Når du sigter på dine fjender har du en chance for at de bliver angrebet af insekter der gør skade på dem.
ULTIMATE Locust Swarm: Når du bruger denne ultimate bliver din nærmeste fjende angrebet af insekter som gør ca. 45 skade. Dog bliver fjenden kun ramt hvis de er tæt på dig (de behøves ikke være lige foran dig, bare sådn lidt væk kan de også være)

Chameleon:
Hver gang en ny runde starter får du nogle nye skills. Skillsne er valgt ud forskelligt fra de 8 andre racer. Det kan dog godt være at server admin har gjort at de er fastlagte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-06 13:49

Shopmenu I

Ankh of reincarnation: Gør det samme som Orcernes Equipment reincarnation, giver dig bare 100% chance for det.
Boots of speed: Gør det samme som Undeads Unholy Aura, bare omkring level 2 eller deromkring, på nogle servere er de sat til at forøge din hastighed med 15% så du kan også bruge dem til at forøge din hastighed yderligere som Undead.
Claw of Attack: giver dig X antal mere i skade for hver gang du rammer fjenden (+skaden bestemmes af serveren, normalt er det +10 eller +15)
Cloak of Shadows: Giver dig level 1 invisibility fra Humans. Denne item kan også bruges som Human til at gøre dig yderligere mere usynlig.
Mask of Death: Giver dig liv tilbage når du skyder på dit mål, samme som Vampiric Aura, ved desværre ikke om den kan hjælpe på nogen måde hvis du er Undead og har Vampiric Aura.
Necklace of Immunity: Gør at du er immun overfor ALLE ultimates! FX: Hvis en human vil teleportere sig forbi dig og sigter for tæt på din krop, mislykkes det for personen og han bliver hvor han er.
Orb of frozen: Når du rammer din fjende løber han 45% langsommere end normalt, hjælper ikke at ramme flere gange med den, det giver kun samme effekt.
Periapht of health: Giver +15 hp. Kan også bruges sammen med devotion aura så du har 160 hp.
Tome of Experience: Giver dig X antal xp, baseret på hvad level du er. Hjælper dog ikke hvis du allerede er level 10

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-06 14:02

Shopmenu II

Scroll of ressurection: Når du dør lever du op i dit spawn igen med alle de items du havde da du døde. Virker dog ikke hvis du er den sidste på dit hold og dør, så går den tabt.
Mole Protection: Du kan ikke blive skudt af en mole.
Helm Of Exellence: Når en person skyder dig i hovedet, lyser din skærm orrange, men du mister ikke liv af det.
Amulet of the Cat: når du løber kan man ikke høre dig. Man kan dog høre hvis du hopper (når du lander for det meste giver det en dump lyd)
Sock of feather: Du hopper højere, se undead skill Levitation
Flamming Gloves: du får en granat hvert tiende sekund. Tælleren begynder dog først at tælle ned når du har kastet granaten du tidligere fik.
Ring of regeneration: du regenere 1 liv hvert sekund. Du kan købe 5 styk så du regenere 5 per sekund. Hvis du vil lade spillet købe alle dem du har råd til kan du skrive rings
Chameleon: Du ligner fjenden
Mole: Når en ny runde starter op bliver du flyttet til fjendens base og du ligner en af dine fjender.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-06 14:17

TIPS:
Noget jeg selv bruger usædvanlig meget som
Nightelf: Når jeg har fuld i trueshot aura, kan du skyde folk ned med et enkelt skud i maven med eksempelvis Schmidt Scout eller autosniperen (T autosniper er min foretrukne) for at være endnu mere sikker på at personen dør kan du også købe claw of attack.
Hvis du spiller et KA map hvor du kun kan bruge kniv mod modstanderen, kan du bruge entangle roots (hvis ikke modstanderen har necklace of immunity) og så skal du bare være sikker på at sigte på hovedet af modstanderen med dit sigte. Hvis du gør det helt rigtigt rammer du 99% headshot.

Human: vær mindst level 5 og hav level 3 i invisibility, køb cloack of shadows og amulet of the cat. så du er endnu mindre synlig og ikke siger en lyd. Dette er sjovt når du skal lave knife i normale maps mod personer, bare vær sikker på ikke at gøre det mod lvl 6+ undeads ellers er det selvmord da du eksplodere når han er død og det giver dig jo forresten også rigtig god XP :P

Orc: Hvis du spiller en bane hvor man ikke kan fremskaffe granater normalt, kan du købe flamming gloves, dette anskaffer dig en granat som du kan dræbe fjenderne med. Du skal dog bare være sikker på at købe en anden item fra shopmenu II da critical nade bliver deaktiveret af flamming gloves (netop for at du ikke skal kunne gøre dette)

Warden: Når du har vengeance klar og du er T og har bomben (jaah det er mange krav XD), så kan du gå ned til et bombested og begynde at plante bomben, når du ser at du er igang med at lægge bomben på jorden (goood timing skal der os til) så skal du bruge din ultimate og pist væk er du i dit spawn, sammen med bomben selvfølgelig som så ligger på jorden, i dit spawn, og bipper. Utrolig genialt syntes jeg, men gør dig lige sikker med admin at du godt må, eller gør det når admin ikke er der, og der ikke er nogen stikkere der recorder dig :P OBS! Hvis du bruger vengeance for tidligt ryger du tilbage i dit spawn med bomben i hånden, da din person stopper med at plante bomben lige så snart computeren opfatter du er uden for zonen.

har også et link så du kan se nogle billeder af div. skills
http://www.war3ft.com/screenshots.php
http://war3ft.com/online/war3info.php
skills på engelsk (som jeg typisk først finder bagefter jeg har vredet min hjerne for alt det jeg kunne om det her niiice mod)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 09-05-06 14:19

Hmm, tror jeg er ved at have spillet det her mod liiiige lovlig meget tid eftersom jeg ved alt dette her i hovedet :D

Godkendelse af svar
Fra : TQsen

Dato : 09-05-06 20:46

Tak for svaret Nordsted1.
Det var lige præcis hvad jeg ledte efter.