/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
POINT-SVINDLER (BMW_styrer_for_vildt/Tul~
Fra : e.p.
Vist : 679 gange
1 point
Dato : 07-12-02 01:35

Prøv at se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/8511

Kommentar
Fra : BMW_styrer_for_vildt Dato : 03-12-02 00:35

Hej BMWPigen

Hvis du ikke har noget imod at få det på huden så syntes jeg du skal gøre det for som andre skriver er det ikke skadeligt og som du sikkert selv kan mærke strammer det huden op. (hvis du lader det tørre ) det gør jeg og min har ikke taget skade. Om den er blevet smukker vil jeg lade andre om at sige, men jeg gør det da jævnligt... og så er det hyggeligt

Knuz Tulle

Accepteret svar
Fra : TulleRulle Dato : 03-12-02 00:38

Hej BMWPigen

Hvis du ikke har noget imod at få det på huden så syntes jeg du skal gøre det for som andre skriver er det ikke skadeligt og som du sikkert selv kan mærke strammer det huden op. (hvis du lader det tørre ) det gør jeg og min har ikke taget skade. Om den er blevet smukker vil jeg lade andre om at sige, men jeg gør det da jævnligt... og så er det hyggeligt

Knuz Tulle

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 05:23

Sikke noget vrøvl!!

Mvh

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 07-12-02 09:49

Hvad er noget vrøvl ???

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 1 point
Dato : 07-12-02 13:15

*LOL* hold da maule et indlæg og sikke et svar *G*

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 07-12-02 15:03

Giver e.p ret....Man ka sku da ik svare så hurtig....og sikke et svar!!!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-02 15:15

Man kan da sagtens svare inden for tre minutter. Og hvad svaret er værd, afgøres af spørgeren - og ikke af alle mulige andre.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-12-02 15:24

ja jeg kunne i hvert fald næppe have fundet på sådan et svar *G ......
men måske de bare bytter lidt point og hjælper hinanden fremad - og fred med det .....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 07-12-02 15:59

hmmm....jeg har vist ikke forklaret mig godt nok

klokken 00:35 skriver Brugeren: "BMW_styrer_for_vildt" (som er personen der selv har stillet spørgsmålet)

Hej BMWPigen
bla bla bla bla bla bla bla bla

og "underskriver" Knuz Tulle

3 minutter senere skriver TulleRulle nøjagtig det samme og får tilkendt pointene !!!!

Brugeren havde i sin kommentar klokken 00:35 glemt at logge sig ind som TulleRulle og kom til at skrive som BMW_styrer_for_vildt" han/hun opdagede fejlen, skyndte sig at logge ud, og logge ind som TulleRulle skrive nøjagtig det samme svar og derefter acceptere det

meget meget dumt......

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-02 16:10

Okay, e.p., så har du ret.
Der er tale om èn person med to
forskellige logins. Ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-12-02 16:15

aha .....ja er lidt fattetung - sorry
sikke en kreativitet - måske nogen har taget mit tip alvorligt - det gik så godtnok på at gå på biblioteket og oprette flere profiler *GG* og give sig selv point......
se jeg troede nemlig ikke man kunne gøre det fra samme ip adresse men skulle bruge en anden ip, det skal man så åbenbart ikke - nu kan der så rigtig gå ged i den *S

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-12-02 16:23

det samme skete så for mig i går - for det var osse Tullerulle ting og BMW_styrer_for_dårligt og det undrede mig faktisk osse at de svar jeg og en anden kom med ingen interesse rigtig udløste..... *G

føromtalte indlæg : http://www.kandu.dk/dk/spg/8697

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-02 22:01

Pst...
Prøv at holde øje med udviklingen i denne her

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-02 22:01

Pst...
Prøv at holde øje med udviklingen i denne her
http://www.kandu.dk/dk/spg/8700

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-12-02 22:26

hvad angår hastighed, tror jeg systemet herinde har en fejl, jeg har flere gange set at der er kommet svar, før spørgsmålet er stillet, hvis man skal tro uret ude i siden.

Se nu feks. srhansen´s to kommentare over min, begge i det samme minut, ret utroligt når man ved at sideupload tiden herinde ikke er den hurtigeste.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 07-12-02 22:28

Hvorfor har i da så ondt af det??, lad dem dog more sig med at tjene billige point, det kunne måske være de gjorde det for at vise Kandu hvor åndsvagt det pointsystem er. Men der er MÅSKE nogle der er misundelige fordi de ikke selv scorer pointene. Hvis man ikke har andet at lave end at finde såkaldte pointsnydere, når man måske selv er lidt af en pointjæger, ja så må livet s.. være trist.

Jeg syntes i øvrigt at sådanne kommentarer og iagttagelser burde stiles til Kandu direkte og ikke her, de tager sig vel af det hvis de kan se at der direkte snydes?

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-02 22:45

Melander, jeg havde trykket send men trykkede stop meget hurtigt da jeg så jeg ikke havde mit link indsat. Herefter klistrede jeg bare mit link ind og sendte den komplette version. Det hele tog mindre end 30 sek. så den er god nok.

bantam, Har DU ikke andet at lave end at komme med mavesure opstød om hvor åndsvagt du syntes poinsystemet er

mvh srhansen

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 07-12-02 22:56

Til Hr srhansen

Hvis jeg har lyst til at ytre mig om Kandus pointsystem, HAR JEG vist lige så meget ret til det, som du har med dine ideer om at VILLE kontrolere andre brugere, som en anden politibetjent, så tag lige og klap hesten Hr. srhansen. DU skal s.. være den sidste til at fortælle hvad jeg skal skrive eller ikke skrive.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-12-02 23:02

srhansen>>oki, du er god til at klistre:)

Men nogen gange er det ligesom der er et eller andet galt med klokken herinde

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-12-02 23:04

Jeg er også snart liiidt træt af den her snak der ingensteder fører hen .... fordi den her ene .. person har fundet ud af en måde at give sig selv point - er det jo laaaangt fra alle der er sådan derfor mener jeg - og har seriøst spurgt mig selv " Hvad går der af dig, fordi nogen får point på den måde ? " jeg kan simpelthen ikke komme frem til andet end at det irritererer mig at nogen fusker disse point.

Når jeg så har indrømmet det erkender jeg også at det ikke hjælper en skid at bruge en masse krudt på det her - Kandu er bare nødt til at lave systemet om - jeg finder faktisk at problemet er at : Kandu har en brist på det brugervenlige område - sitet er ikke korrekt, sådan rent brugermæssigt - uanset hvor mange tips om adfærd og opførsel vi laver til andre herinde vil de ikke hjælpe en bjælde.

Jeg har haft mig selv i terapi *G* - og lappet mig een over nallerne - indrømmet !!
der gik sandkasse i den.

Jeg mener dog stadig man venligt kunne henstille til, at folk slappede lidt af, men tror ikke det hjælper ret meget - det er lidt som at tisse i bukserne for at få varmen en kold vinterdag - det er en stakket frist.

Så ergo -
1. overse det ( for SÅ omfattende er det ikke )
2. forsøg at påvirke Kandu til et nyt system ....
3. eller forsøg med venlig pædagogik når man ser det, at henstille til en mindre aggresiv adfærd.

og e.p jeg bralrede igår ud med at se om jeg kunne lave et tip - det har jeg så gjort - som sagt ikke et der hjælper, men nu jeg snakkede om det skal du osse have det ....

http://www.designeren.net/kandu.htm - det er et link, som ( hvis tippet ellers virkede ) man kunne henvise til. Så har jeg hermed holdt mit løfte.........

og mens jeg skriver ser jeg bantam ligeså mene at pointsystemets ændring ville hjælpe til - er enig.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-12-02 23:07

Melander, jaeh Kandu "lagger" lidt rigeligt fortiden Der er da vist også kommet mange nye brugere

bantam, jeg gider ikke diskutere med dig på det plan. Tal pænt eller lad være med at tale til mig.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-12-02 23:09

Hej bantam

Jeg har det med pointsystemet, som jeg har det med ludo.
Det er ingen tragedie at tabe - men det er da meget sjovt at vinde.
Og jeg gider da ikke spille med folk, hvis jeg opdager, de snyder.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 07-12-02 23:18

Til Hr. srhansen

Du er netop en af disse bedrevidene, som hvis man overhovedet ikke er enig , med det samme lukker af.

Ytringsfriheden lever dog stadig herinde, så længe du Hr. srhansen ikke får magt, som du har agt, ligeså længe bruger jeg min ret til at kommentere lige nøjagtigt som jeg har lyst til.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 08-12-02 00:50

Rellom....dit ludo-eksempel kunne vist ikke beskrive det bedre.

Bantam...Ved at have point-systemet, sikrer man spørgerne hurtige, og flere svar....kort og simpelt !!!
Uden point-systemet var jeg blevet på eksperten.dk (deres regler er bare så faste, at man end ikke må skrive ordet kandu.dk)

Pointene giver mig også den samme fornemmelse som hvis jeg hjalp naboen med sin computer, og så han sagde tak bagefter

hmm.....hvad nu hvis jeg oprettede en konto mere, hvorefter jeg om 3-4 måneder stiller et spørgsmål til 3-5000 point....er det så også iorden.

I de 3 spørgsmål som der står omhandlet i denne tråd, har har srhansen brugt sin tid på at hjælpe i 2 af tilfældene....har han ikke lov til at føle sig udnyttet/til grin når der er tale om trick-spørgsmål for at vinde en præmie ???

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-12-02 01:01

JO e.p DET HAR HAN ... undskyld jeg råber, men føler lige folk kun læser det de gider !!!
for det sidste af de tre spørgsmål hjalp jeg til med, og følte som sagt at noget var forkert, men siger bare at jeg på det tidspunkt jo ikke vidste det drejede sig om et alter ego - og da du gør opmærksom på det, kan jeg da så udemærket følge srhansen i at det er et irritationsmoment - men jeg overlever .... min løsning blev bare valgt fra - at det så er snyd.... er jo bare tjaaa.

Ja måske man skulle oprette flere profiler allesammen og fikse og fuske point, så det hele falder fra hinanden.
DOH

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 01:53

Hej Fnollerpige

Hvorfor vil du ha´ det hele til at falde fra hinanden?
Vi har det da rigtig hyggeligt, som vi har det nu.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-12-02 02:33

Rellom, jammen altså det var osse ironisk ment - *S
vær forvisset om det .....

alle de diskusioner om småting er ikke lige min idé om hygge.... men udover det har du ret, jeg plejer og har mens jeg har været her på Kandu hygget mig udemærket - det var som sagt KUN ironisk ment

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 05:43

Hej Fnollerpige

Det tænkte jeg nok - altså at det var ironisk ment.
Det var min kommentar også - altså lige bortset fra det
med hyggen.
Faktisk synes jeg også, diskussionerne er
meget hyggelige. Og det er IKKE ironisk ment.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-12-02 15:06

Hej Rellom

*GG* - ja jeg er snart ikke i stand til at skelne, men er med igen - jeg var ironisk og det var du også - og så alligevel ikk'

Fnollerpige

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 12-12-02 00:29

Nu skriver han/hun også til mig privat på mail. Jeg havde i forgårs kopieret de 2 mails ind på kandu.dk og skrevet et langt svar, men da jeg trykkede på "send indlæg" forsvandt det, så jeg skrev svaret på mail tilbage....her er det:

From: palle pop
Date: 10. december 2002 13:55:24
To: eric
Subject: Politibetjenten Eric

Hej Eric (e.p)

Syntes jeg kan fornemme lidt rysten i bukserne for ikke at ligge blandt top 10.

Er det dine point du er bange for, eller kan du bare godt li' at lege politimand(http://www.kandu.dk/dk/tip/1686), lige som de folk der dytter og blinker af een når man overhaler dem på hovedvejen med 90 hvor man kun må køre 80. Og ligger i ydersporet på motorvejen med 110 fordi de mener at de er i deres gode ret til det, når nu man kun må køre 110, og ikke skal holde til højre som alle andre.

Sådan nogle folk kender jeg godt ....det er også de første der brokker sig i køen nede i Netto hvis der står 5 personer i kø. Så råber de til de stakkels kasse assistenter "Hvad med at I fik åbnet en kasse mere ... vi har jo ikke hele dagen"

Du har opnået 15877 superpoint siden 29.04.2002
Du har besvarede 96 spørgsmål og skrevet 125 tips. Og jeg skal lige sige at det er ikke alle dine svar og tips der er lige seriøse. Men mange nemme links til artikler med nyhedsstof og junk ?? For ikke at tale om alle de ting du har klippet ud fra andres hjemmesider.....

Det er også ok at gøre det på den måde (hvis man syntes) jeg skal ikke være dommer eller politimand over for andre, men faktum er hvis ikke der var udlovet gaver og lavet en visual liste over bedste brugere (læs Klogeste) her på kandu.dk, så var hverken du eller andre her.

næææ nemme point og profilering af dig selv er hvad du vil have, ellers havde du ikke valgt kandu.dk som medie, men i stedet brugt et news program til at læse og afgive svar. (det ved du vel hvad er) Det er jo også derfor du har skrevet dit navn og din livshistorie i din profil så alle kan se hvor "skrap" du er

Mvh Rene'

___________________________________________________________________
Få din egen gratis e-mail adresse hos Jubii på http://post.jubii.dk

From: Karsten kk
Date: 10. december 2002 14:01:56
To: eric
Subject: Erfaren skribent og kandu.dk-bruger søges

Hvad laver du nu e.p ?

Igen en profilering af dig selv..... det her gir altså ingen point .... med mindre du tæller de billige med

Vi ved jo alle sammen at hvis ikke det var fordi der var udlovet gaver og lavet en highscore liste hvor alle kan se hvem der har flest point her (læs KLOGEST), var du ikke her, men brugte en almindelig newsreader.

Tag du hellere en surftur på nettet og find noget børneporno du kan anmelde til Rødekors, det vil gavne os alle sammen her på kandu.dk i stedet for ustandseligt at lege Politimand.

Tak for det

Karsten

PS. Der er ingen grund til at skrive dettte på kandu, da det ikke er relevant for de andre brugere.

___________________________________________________________________
Få din egen gratis e-mail adresse hos Jubii på http://post.jubii.dk

Mit svar:
Ang. top 10 så hvis man har en bruger på eksperten.dk http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=eric-pedersen&option=24 så kan man deaktivere den, og oprette en ny http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=e.p.&option=24 så er man fri for den slags kommentarer......jeg håber det snart bliver aktuelt på kandu.dk

Der er et sæt spileregler, og der er kun brugerne til at "opretholde" det er jo ikke de nye brugere der brokker sig vel !!! At jeg har mange point betyder ikke at jeg skal brokke mig, men at jeg har været på eksperten igennem 2½ år og på kandu.dk de sidste ca. 6 mdr. gør at man har en indsigt i hvordan tingene kører (og ikke kører)

hvis du er ligeglad med point, og syntes at de udstykkede spilleregler er for svære, hvorfor finder du så ikke en news-server et sted og hopper på den. Jeg kan godt lide konceptet i kandu.dk, og brokker mig på samme måde som hvis en modstander i en fodboldkamp scorer med hånden..... eller nogen snyder i ludo !!

Ang. din beskrivelse kan jeg kun sige at du tager så meget fejl.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke bare kan skrive til mig på kandu.dk....det eneste som jeg kan forstå er at jeg:
Ikke må se hvilken bruger du er...så mit gæt lyder på BMW_styrer_for_vildt/TulleRulle
åbenbart har trådt dig så hårdt over tæerne, at du har gennemrodet mine tips og svar i håbet om at finde et par fejl......men bare rolig, de er der også
skal have 2 e-mails med 6 minutters mellemrum....bare fordi du så tror at du forstærker "effekten"

Men jeg kan ikke tage dig alvorligt, når du gemmer dig bag en jubii-mailadresse....kig her: http://www.kandu.dk/dk/spg/8750 og så kunne du jo svare der.....for der kommer ikke mere på mail fra mig

Eric

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-12-02 18:57

hvad er der nu i vejen med at køre 110 kmt i ydersporet på motorvejen?????for det kan ikke lade sig gøre at overhale, med mindre man bryder hastighedsgrænsen og dermed loven........så jeg har sgi da tænkt mig at tulle videre.....

Kommentar
Fra : Henrik_K

Dato : 17-12-02 13:26

Hej Melander

Det jeg tror Karsten mener er at selv om der er en hastighedsgrænse er det jo politiet der skal opretholde lov og orden, og ikke selvbestaltede "virgilanties".

Jeg syntes da oz det er møj irriterende at der er egoister der skal ligge i ydersporet med 110 og kun tænke på sig selv, når alle ander kører 130. Så kan alle andre ligge bag ved og hele trafikken går i kaos..... Så begynder folk at køre inden om og SÅ har vi først balladen .... Nej der er ingen grund til at holde på sin ret hvis det går ud over alle andre.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 13:44

Det er sjovt nok....d 16. opretter linda en bruger, og går straks ind og diskuterer moral og etik
http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=51611

d.17 opretter henrik også en profil, og går igang.

Hehe....99% sikkert at.....(gæt selv)

Godkendelse af svar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 13:46

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-12-02 17:56

Lige netop

Jeg kunne heller ikke forstå hvordan en ny bruger allerede kunne hade mig så meget

mvh srhansen, der iøvrigt ikke mener ved nogen lejlighed at have optrådt som betjent, men tværtimod altid er høflig og hjælpsom.

Kommentar
Fra : karstenBB

Dato : 19-12-02 23:33

I snakker og røven går parnoide fjolser, hvad med at få besvaret nogle spørgsmål i stedet for at jage andre mennesker.

srhansen, du skal bare prøve at ligge i ydersporet med dine 110 når jeg kommer blæsende, så blir du meget krøllet og meget ...

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 20-12-02 00:01

Tak i lige måde:
Første login 06.12.2002
Superpoint 0
Besvarede spørgsmål 0
Tips skrevet 0

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-02-03 14:56

Hej Melander

Selvom dette indlæg er gammelt, kan jeg ikke dy' mig for at fortælle en lille historie fra det virkelige liv.
Jeg har en kollega der er meget retsskaffen. Han mente også, at når hastigheden på motorvejen er max. 110 km/t var det i orden at han lagde sig i overhalingsbanen - blev der - og kørte de 110 km/t og han flyttede sig ikke, heller ikke da nogen prøvede at gøre ham opmærksom på, at de ville overhale. Han mente han var med til at nedsætte hastigheden. Sådan har han opført sig i lang tid på motorvejen. Så en dag lige før jul, var han på vej til Jylland, med hele familien. Han opførte sig som han plejede. Lå konstant i overhalingsbanen, og kørte 110 km/t. Uheldigvis for ham, havde der et stykke tid, i køen bag ham ligget en politibil, som heller ikke kunne komme frem. Den satte blinket og sirenen i gang, og fik stoppet min kollega. Han fik en bøde på kr. 500,00 og besked på, at han ikke skulle ligge og lege politi, og at hastighedsoverskridelser, var noget politiet - og kun politiet - tog sig af. Min kollega blev skidesur, men kunne alligevej ikke lade være med at fortælle os det på kontoret. Her grinte vi meget af det, og meget længe.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : alex85

Dato : 13-05-03 12:36

tisser

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-05-03 12:40

på hvem ???