/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus
Fra : popo
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 08-05-06 19:03

Hjælp har fået et ikon nede ved uret,som siger at det er en virus alert.Den bliver ved med at komme med en advarsel om at jeg har virus,hvordan fjerner man den.Har kørt norton,spy sveeper,ad-avare,trojan hunter ,lige meget hjælper det.Der kommer også en gul trekant frem som siger.System alert: Popups. (Your computer is infected with spyware managing pop-up advertisement (OHPE ver:4.12_23).Så siger den at jeg kan klikke på ikonet for at få mere at vide,når man gør det kommer man ind på en side hvor man kan downloade programmer som fkes.malware.Er der nogen som kan hjælpe eller skal jeg formaterer??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-06 19:08

Prøv: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm ..online scanning for Spyware

..eller den STORE tur med : http://housecall.trendmicro.com/ ..dette ta'r tid
..så væb'n dig med tålmodighed!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 19:19

klik ind til enten www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - hent hijackthis - scan og send loggen ind så får du al den hjælp du kan tænke dig undervejs

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 20:01

Det er altså en de værre du har fået kendskab til der.
Får du den ikke fjernet ordentlig, halvgjordt, bliver det næsten bare værre.
Da den spreder sig så den er næsten total umlig at fjerne.
Håber ikke du sagde OK, så er det ovennævnte.
Har lige haft den.
Men turen virkede ikke, da jeg fik en meddelese mere under fjernelsen, som startede et andet program op, der gik lige til virus udbyderens side, med total KAOS, af popupper og flere reklamer for programmet.
Men gør som de siger på spyware, ellers er den meget sejlivet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 20:09

sofus.dk - du har da ikke klikket på den selv hvad ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 20:11

popo - se at få hjælp som ovennævnt til at fjerne den -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-06 20:34

Det er en god idé at scanne med SuperAntiSpyware ( ..iøvrigt et forfærdeligt navn ) : http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

..i fejlsikret tilstand med systemgendannelse slået fra !

Her er en manual : http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-05-06 21:15

Jep mol

Hent superantispyware og gem på dit skrivebord..

Hent Mwav og gem på dit skrivebord : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Slå din systemgendannelse fra og genstart i fejlsikret tilstand.. kør først en scan med superantispyware....

Dobbeltklik derefter på Mwav, som pakker sig selv ud.. marker følgene: Memory, Startup-Folders, Drive, Registry, System-Folders og Services, All-Local-Drives og Scan All Files... tryk Scan-Clean

Genstart i normal tilstand og slå din systemgendannelse til igen... så er du kørene

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-05-06 21:17

hehe der var et "o" der drillede min smiley.. skulle have været:

Vh fluffy

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 21:29

miritdk,,,,,var kommet ind på en skide side, der krævede at jeg skulle sige, før jeg kunne komme ud igen, så midt i alt denne tasten kom jeg til at klikke på den skide reklame,
Ved godt, jeg bare skulle have brugt,,,,ctrl-alt-delete for at lukke vinduet /erne ned, men havde gang i andet fra nettet, der ikke skulle/MEN blev afbrudt.
Syntes den er blevet meget slem på det sidste, da den dukker op på de mest mærkelige sider.
Og har du ikke en ordentlig FireWall, så er du PIST.
Og skal godt og GRUNDIGT FJERNES, og den kur på SPYWARE, virkede ikke på mit problem.
Tværtimod, tror den er blevet mere recistent, end den plejer at være.

Hvorfor er der ikke nogen der sagsøger det skide firma der står BAG.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 21:33

sofus.dk din

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 21:43

LIGE mmmmåååååååssssssssseeeeeeeeeennnnnnnn

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-05-06 06:13
Kommentar
Fra : popo

Dato : 10-05-06 08:25

Kæmper stadigvæk med den satans virus, skal nok komme tilbage med en meldning hvis jeg for bugt med den.Ellers må jeg fomaterer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-05-06 09:36

popo - hvad foretager du dig - får du hjælp gennem www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk ???? Det er ikke nemt hvis man ikke lige ved hvad man gør jo - og der får du hjælp til at gøre det rigtigt og fjerne alt snavs der er kravlet ind !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-05-06 09:42
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 09:47

Det er det jeg siger, den er blevet værre end den plejer at være.
Har du først fjernet noget af den, men ikke kan finde resten, så er det nemmere at lave en ny installation. Da resterne er næsten umuligt at fjerne eller finde.
Men prøv at slette hvad du har af midlertidige cookies, websider og indhold.
Og prøv Ewido, den kan dog ikke fjerne den.
Men noget af det.
http://www.ewido.net/en/
Ellers som en udvej, prøv en online scanning.
http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=ie&venid=sym

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-06 08:13

Citat
Kæmper stadigvæk med den satans virus, skal nok komme tilbage med en meldning hvis jeg for bugt med den.Ellers må jeg fomaterer

Hmmm der ikke kommet svar endnu?

Kommentar
Fra : popo

Dato : 25-06-06 08:51

Undskyld,Undskyld har været udenlansk i en måned,havde glemt alt om den virus,formaterede harddisken så var den væk,det kører fint nu.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-06 15:09

Super ...så er du PÅ igen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 31-08-06 08:38

Tak for svaret molokyle.