/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
monza vil ikke trække??
Fra : nicolaistaermos
Vist : 344 gange
40 point
Dato : 08-05-06 18:20

Jeg har en gammel puck monza 3 gear jeg er begyndt at gøre lidt i stand.
Jeg har ind til videre skiftet sod sæt (det gamle var utæt).
Sat ny simmerring i hved tændingen da den (tændningen) var sat til med olie.
Plomben i cylle. er boret ud og studsen boret op, og sat power filter på.
Nu er problemet bare at at den ikke kan trække, den starter (næsten første gang) og står fint nok i tomgang, men så når at den skal trække så 4 takter den, og køre helt af helvede til?
Håber at der nogle der kan hjælpe mig!
På forhånd tak!!

Nicolai Stærmose

Kommentar
Fra : nicolaistaermos

Dato : 08-05-06 19:37

har desvære ikke mere end 20p. hehe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-06 22:07

Hvis den 4-takter, så får den for meget benzin, eller for lidt luft, og luft skulle den jo få nok af når du har givet den powerfilter. Har du ikke sat størrer dyse i, eller kører med indstillige strålespids?
Hvis den er indstillige så skal du jo bare skrue den lidt ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nicolaistaermos

Dato : 09-05-06 08:19

jeg hved ikke med dysse?? jeg tror at det er den org.
det er nemmelig ikke særlig lang tid at jeg købte den. så jeg er stadig igang med at finde ud af hvad den gamle ejer har haft gjort hved den?? men har sku ikke været god hved den!
jeg forstår ikke helt hvad du mener med den der strålespids??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-05-06 11:23

Når man skruer bundkarret af karburatoren, så kan man se dysen det er det samme som strålespidsen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=698073647&n=1709621191&pn=1709621888
Dysen bestemmer benzinmængden:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=698073647&n=1709621192
Skru dysen af, og rens den med trykluft, og se hvilket nummer der står på den.
Standarddysen er en nr. 64
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nicolaistaermos

Dato : 09-05-06 13:55

jeg har fundet fejlen. Cylle og topstykke var skævt så den sugede falsk luft.
ellers tak for hjælpen!!

Annuller spørgsmålet
Fra : nicolaistaermos

Dato : 09-05-06 13:56

cylle var skæv så den sugede falsk luft,.
tak for hjælpen