/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Klokken fra hjemis..........
Fra : kETCHIKAN
Vist : 5350 gange
50 point
Dato : 08-05-06 17:14

Hej med jer

Det handler om den Hjemis bil...........

Jeg er bare så skide irriteret over den støj man hører fra den bil, så tænke er det lovligt? mega irriterende, når man sover efter en nattevagt.

Har set i færdselsloven, noget med horn med 2 toner er forbudt.....

Hmmmm

Men isen smager jo godt

Ketckikan

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-06 17:20

Har engang ladet mig fortælle at det er lovligt, og at du oven i købet ikke må efterligne dem. Altså hvis du nu ville sælge fisk på samme måde, som de sælger is, så må du ikke bruge en sådan klokke. Noget med registreret varemærke???? Om det er sandt ved jeg dog ikke........

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-05-06 17:29

Det er ulovligt i følge færdselesloven omkring horn.
Du må f.eks kun bruge horn hvis der er fare på færde!
Hornet skal have en tone m.m.

Så hjemmeis bilens brug af klokke er ulovlig. Der sker jo heller ikke noget før politioet får en anmeldelse.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 08-05-06 17:32

hjemis har en særlig disp fra fstyr og ja det er fordi at det er et kald som gøre dem opmærksom på at de er der
til gengæl må de ikke ringe på døren som ander sælger må

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-05-06 17:37

Hmm

Jamen hawaii7

Du har jo ret, hvor står det i loven.......

Men hvor i loven?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-05-06 17:37

Hvis du alligevel sover EFTER en nattevagt og ikke skal være oppe på et bestemt tidspunkt, kunne du så ikke komme ørepropper i ørene? - jeg vil helst ikke undvære Hjem-Is

Ampere

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-05-06 17:42

Kære Thyfoon

Prøver at læse din besked, svært.....

mener du at hjem is har en særlig aftale og hvor kan jeg læse det......

Ketchikan

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-05-06 17:53

Hej Ampere

Det kan du have ret i, hjem is er godt, men hvorfor de ringe, når det er ulovligt?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 08-05-06 17:56

det har jeg telefonisk fået at vide af færdeselsstyrelsen da vi i vores kvarter har haft det samme "problem"

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-05-06 18:13

Jeg kan ikke forestille mig andet, end de har fået en specialaftale. I vores kvarter kommer de kun hver 14-dag og det kan man/jeg ikke få dårlige nerver af. Jeg synes tværtimod at der er noget barndomsromantik der bliver vækket når klokken lyder. Desuden er prisen og isen også bedre end i forretningerne.

ampere

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-05-06 18:50

I øvrigt er det jo ikke et horn, og der er heller ikke mere end 1 tone

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-06 18:56

hawaii7 LOOOL Du godeste.....

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-05-06 19:08

Oki

hvordan bliver en klokke til en tone

hmm jeg spørger bare ding ding eller ding dong

Ketchikan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 19:23

den klokke er da helt tone-ren

Fingrene væk fra den sjældne hjemisbil - hvem filan husker den hvis den ikke ringer ( før det er forsent) ??

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-05-06 23:41

hejsa

prøver skisme at finde den gode TONE eller klokke

skal hjem is ligefrem meldes til politiet for støj hver 14 dag....

hvis jeg holder fest hver 14 dag og ringer med musikken i 10 min bliver man nok opsagt,

ha ha

Ketckikan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-05-06 01:49

På side 3 kan du se at Hjem-Is har patent på lyden (klokken)

http://www.dkpto.dk/publikationer/tidender/vtid0330_230703.pdf

Andre der er trætte af lyden
http://www.miljoeogsundhed.dk/spoergsmaal_svar/forum_view.asp?post_id=2193&forum_id=25&forum_name=Andet

http://ing.dk/article/20050506/UNDERHOLDNING/105060099?DEBAT=1

En tilladelse til brugen af den patenterede klokke.... ?? Hvor findes den ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 07:43

Hold nu op. Det er LOVLIGT.
Tænk på kirkerne - de ringer da oftere end isbilen. De bliver da ikke nedlagt af den grund.
Det endda på trods af at de ringer meget tidligere på dagen - hvor rigtig mange mennesker stadig sover.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-05-06 07:47

dortehou

Kirkerne har måske lidt mere vægt i den offentlige debat end Hjemis, og de har også været her marginalt længere tid og dermed vundet hævd

Om Hjemis klokken er lovlig eller ej er vel ikke det vigtigste, det bekymrende i denne sammenhæng er at man i den grad kan blive iriteret over en klkkoe der ringer i højst 10 minutter hver 14 dag, og det er jo ikke klokken 3 om natten

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 07:56

Kortoververden.

Ja ja, jeg forstår da heller ikke at man kan blive så irriteret over det.

Mht. kirkerne, så var det for at sætte tingene lidt i perspektiv. Er selv nabo til en kirke, og har ikke noget imod kirker som sådan.
(Fatter dog ikke at de bliver ved med at ringe - der kommer jo ikke nogen alligevel. Jeg har endnu aldrig set nogen der springer op ved lyden af krikeklokker af frygt for at komme for sent til kirke.
Det har jeg derimod set flere gange, når isbilen ringer)

Det var altså heller ikke for at pukke på kirkerne................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 07:59

hold da op - hvor sart kan man være ????? Ørepropper er opfundet !

håber for filan da ikke du har børn der støjer om morgenen ( hmm konfirmationsalderen ) - hvad siger naboerne til støj hver eneste dag fra børn ????

Lad os frede den stakkels hjemis - nogen vil jo savne lyden trods alt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 07:59

Citat
Om Hjemis klokken er lovlig eller ej

Hvad det angår, så har hawaii7 jo talt

Citat
det bekymrende i denne sammenhæng er at man i den grad kan blive iriteret over en klkkoe der ringer i højst 10 minutter hver 14 dag
Her har du fat i det essentielle

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-05-06 08:01

Hvis der er noget der er irriterende, så er det den hjernedøde chauffør der leverer Schulstad varer til Superbrugsen på Strandvejen i Hellerup.

Dels er han der konskekvent kl. 5.30 om morgenen selvom han flere gange er belvet gjort opmærksom på at varelevering ikke må finde sted før kl. 7.00 og dels insisterer han på at lave så meget larm som muligt, med motor i tomgang, fuld kanld på radioen og dejlige metalbure med rugbrød .

HÆNG HAM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:03

når I nu er igang så klag da for filan også over renovations vognene der larmer og renovations folkene der skramler - de må altså væk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 08:08

Nemt.... Boycot rugbrød, og stop med produktion af affald, så skal de nok komme på andre tanker.....de støjsvin

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 08:10

Nix - jeg nægter at klage over renovationsvognene. Kan sgu godt huske sidte gang de strejkede. Fy for

Vi må jo lave et tæskehold der tager sig af alle dem der genere andres nattesøvn.(også om dagen)
Alle unger låses inde i lydisolerede rum, og skulle vi komme til at høre et lille pip - så skyder vi alle solsorte.

Godnat herfra... sov godt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 08:10

Jeg bor i nærheden af en skadestue, og vil øjeblikkelig forlange at ambulancerne kører en anden vej

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:12

Dortehou !!!!!!!!!!! ikke noget med dyremishandling her - (selvom de står filans tidligt op de der pipper)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 08:12

Til gengæld vil jeg se med milde øjne på, at der køres mere med rustvogn på MIT domæne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:13

ja - ambulancer - brandbiler - politibiler osv - de kommer vist under klokkeklageinstanserne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:19

klumme vær du glad sålænge du kan SE den rustvogn

skal skolernes evindelige ringeklokke ikke også nedlægges ????????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 08:31

Citat
klumme vær du glad sålænge du kan SE den rustvogn

Sidder og tænker på, at hvis jeg var muslim, så ville jeg opfatte dette som en trussel Men det har selvfølgelig ikke noget med Hjemis at gøre LOOL

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:34

.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 08:35

Skoleklokken er da nedlagt mange steder. Skoleledelserne mener at de unge selv skal vise ansvarlighed og finde klasserne, når de altså er færdige med at sidde og snave sugemærker på hinanden i frikvartererne. Men det har jo heller ikke noget med Hjemis at gøre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:42

de skoleklokker er i hvertfald ikke nedlagt her - men de lyder flot sammen med hjemis

Cykelklokker da ???

naboens hund ???

Skaderne i træet kl shit om morgenen ???

Postbudet på knallert ???

ka vi så få et støjfrit danmark så nattevagterne kan sove

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 08:43

Uha - hvor vi kommer vidt omkring.

KETCHIKAN - sorry vi har vist tabt tråden lidt.
Men det ser vist ud til at der ikke er særlig stor opbakning til at brokke sig over Hjem-Is.

Til Klumme
De skoler der endnu ikke har "klokkefrit" miljø, burde lukkes. Hold da op hvor får vi det stille.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 08:47

naboens hund........ skyd den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:55

dortehou ...... hvad støjer mest skoleklokken eller ungerne ???

klumme... hmmm - det er vist da ikke tillads at skyde nabovovser. ?

Må man måske kvæle manden der står med sin stade og råber " 10 bananer for 10 kroner" uafbrudt ??? Hmm - det er jo billigt så ham freder jeg lige.

Til gengæld myrder jeg koldblodigt det lille elendige myg der stak mig i aftes !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:57

MYG !!!! og spyfluer !!!! de skal fratages enhver mulighed for irriterende støj - basta !!!!

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 09:01

Miritdk

Ungerne skulle jo låses ind i lydisolerede rum. Så kan de lære det, kan de..!

Mine egne unger har et ret højt lyd niveau - så jeg tør ikke rigtig spørge naboerne om hvad de synes. Ens eget yngel er jo selvfølgelig noget andet.
Iøvrigt så bestikker naboerne ofte mine børn med is fra Hjem-Is. Derfor må jeg konkludere at isbilen altså ikke larmer - sammenlignet med ungerne.

Skal vi ikke lade den køre lidt endnu? i hverttilfælde til sommeren er overstået.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 09:09

hmmm dortehou ..... nu var det jo ikke lige bilen - men klokken der startede den her tråd

der er aldrig nogen der bestikker mig med hjemis.

Nå men skinner - græsset gror - så jeg vil med største nydelse starte plæneklipperen til stor fornøjelse for migselv og naboerne

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 09-05-06 09:10

svigermor hun er sq over støjgrændes knæver være en en papagøje lammer mere en en jubojet og fylder som 10 elefanter

nååår jo flyvevåbnet de har leget tage fat over hvores huse 5 stk i en ugen nu træls

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 09:33

Klumme

Check dette link

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/05/09/083320.htm?rss=true

Nu er det forbudt at snave i skolegården.

Du må have forbindelserne i orden!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 09:37

det er altså også noget værre griseri - og det støjer også al det snaveri

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 11:12

Nu er DR jo ikke den sprødeste kage i dåsen - De lagde "nyheden" på 09. maj 2006 09.11, men JP var der allerede med historien den 8. maj 2006 22:30.

Nu har JP jo osse bedre tid, når de ikke skal lave cartoons mere LOOL

DR har mere travlt med internt fnidder fnadder for at holde dem selv i arbejde og skaffe alverdens socialkammerater, der har en mening om alting, et godt ben. Det er derfor, at man nu vil kræve radio / tv licens på PC'ere.... det er jo ikke gratis at brødføde alle disse ligegyldige medarbejdere..... undskyld rettelse.... medansatte.

Og det har rigtig meget med Hjemis' klokkespil at gøre LOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 11:27

http://www.hjem-is.dk/

kig lige ind her og meld dig til gratis sms service - så kan du lige nå at række ud efter ørepropperne før hjemis kommer og klokker i det

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 11:27

Klumme

Jeg sidder lige og tænker tilbage på en tidligere tråd.....

Har du ikke haft en skummel fortid i statsradiofonien???

Nej, jeg driller bare - kunne ikke lige lade være.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 11:39

Kommer i tanke om, at jeg forrige søndag ville stene med en film i TV og tændte for DR1.

De viste en film som jeg ikke husker hvad hedder, men jeg bemærkede, at den var i sort hvid med lidt dårlig lyd og produceret i MCMXXXIX (undskyld romertallene (1939), men de passer bedst til filmens alder)). Det er vildt ikke???? LOOL Sidste søndag brillerede de med en film for "hele familien" som de malerisk beskrev den. Ok.... Morten Korch - Kampen om Vingården.

Hvad i hede hule snot - som creamygirl ville ha sagt lool - bilder de sig ind?? Hvad fanden bruger de licenspengene til?? Ja det er jo ikke nyindkøb af film kan jeg se.

Og så lige slingrefissepartiet Radikale venstres (med baben Marianne Helveg Yarkkkkk som bannerfører) forslag til medieforliget, at alle husstande pr. automatik skal opkræves licens, og at man derefter i fald man ikke har PC eller anden elektronoisk indretning som kan nedtage film fra 1939 afmelde sig under strafansvar. Andet sted i lovgivningen opererer man med at negativ accept ikke er tilladt i forbindelse med fremsendelse af tilbud til husstande. Allo allo åndsvag.

Worst case..... Alle husstande i Danmark anklages for voldtægt, med mindre hussstanden tilskriver anklagemyndigheden og meddeler, at man enten ikke har grejet til det, eller ikke har de tendenser.

Hvordan syns du lige selv det går Marianne??? LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 11:40

HOVVVV Hvor blev Hjemisklokken af

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 11:41

Sorry...... Silden hedder jo Jelved

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 11:43

Nej dortehou

Man behøver ikke være ansat for at spille radio, som er det eneste instrument jeg behersker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 11:45

Men skummel fortid Øhhhhhh Nu kommer du vist lidt tæt på

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 09-05-06 13:11

Nåe ja. Jeg regner da med du kan tåle det.
Jeg faldt nemlig tilfældigt over den anden tråd. Nå, men jeg lader det så ligge.

Det er ellers så hyggeligt med lidt useriøs mopning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-06 13:19

Nååå jeg troede du mente sån i almindelighed.... Nej dortehou.... jeg spiller bare lidt kysk. Min fortid er som den er - nutiden er som den er - fremtiden.... ja det vil jo vise sig så fortsæt du bare

Kommentar
Fra : ans