/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bornholmere
Fra : Palle19
Vist : 956 gange
225 point
Dato : 08-05-06 17:07

Er der nogen herinde blandt Kandus brugere som er bornholmere som kan huske en sang der blev lavet til beredskabscenter bornholm for mange år siden...
Hvis der er ved i så hvem der har lavet den og hvor man evt kan få fat i den henne??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 17:46

prøv at sende dem en mail om det

bornholm@brs.dk

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 09-05-06 00:43

jamen det er ikke en officiel sang, det er bare en tilfældig person som har lavet en komisk sang, lidt ligesom vi røjer ønte hash i rutsker højlyng, på okie from muskoogie.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-06 08:09

er det en fra beredskabs centeret er der jo mulighed for at nogen ved hvem der skrev den

Jeg vender tilbage senere - kan måske hjælpe - men det er ingen garanti - men nu smider jeg lige en mail afsted.

Kan du beskrive tid og sang nærmere ????????

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 12-05-06 18:34

nej jeg ved ikke noget om hvornår den er lavet og jeg aner simpelthen ikke hvem der har lavet den, det er ikke ligefrem en hyldestsang til beredskabscentret, det er mere komik forklædt som sang...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-06 20:35

jeg har sendt mail - men har ikke fået svar - håber jeg får det hvis du er så lun på den sang

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 13-05-06 13:03

okay jeg venter med spænding

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-06 13:45

høh - det gør jeg såmænd også - visse ø-boere glemmer vist at ride når de har sadlet - har lige sendt mailen igen igen

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 06-06-06 00:28

Jeg venter stadig spændt--- ingen udvikling i sagen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-06 00:32

åhh det var sørens også - jeg har ikke kunnet huske hvad spørgsmålet hed - men ingen respons desværre - beklager

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 06-06-06 00:46

jamen tror jeg lader spørgsmålet stå åbent for at se om der er nogen som pludselig kender til det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-06 01:05

god ide

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-06-06 11:08

Her er teksten til RUTSKER HØJLYNG.

Tekst: Finn Sonne.
Musik: Mearle Haggard.

http://www.bornholm.net/bornholm/sange/rutsker-hojlyng.htm

Ziggy99

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 06-06-06 18:51

jamen det er jo ikke den ziggy, den handler jo ikke om beredskabscenter bornholm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-06 22:08

du - hvad mener du med mange år siden - kan du komme lidt ind på årstal ??????

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 06-06-06 22:13

nej kun at det er i midten af halvfemserne, nærmere kan jeg ikke komme på det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-06 22:19

ok - så giver jeg op - håber nogen finder dit spørgsmål - husk lige at det som regel ikke er bornholmere der ligger derovre

Kommentar
Fra : Palle19

Dato : 06-06-06 23:44

nej men jeg ved ikke engang om det er en fra beredskabscentret som har lavet den