/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
punkterede termoruder
Fra : lham
Vist : 1036 gange
100 point
Dato : 08-05-06 16:19

mener at have hørt om firmaer der på stedet ved at suge ud og så ny gas i giver en en så godt som ny termorude-kan det have sin rigtighed

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-05-06 16:54

Efter min mening nej, det skal ihvertilfælde være en meget stor termorude før det kan betale sig, og hvem siger at de for tætnet lækagen ordentligt. Det er jo en punktering men hvor?
Køb en ny termorude de er ike så dyre idag som i forhold til før i tiden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-05-06 17:51

Og køb så et ordentlig fabrikat.
Vores er 40 år gamle. Vi har aldrig oplevet en eneste punktering.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-05-06 17:51

Og køb så et ordentlig fabrikat.
Vores er 40 år gamle. Vi har aldrig oplevet en eneste punktering.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 08-05-06 18:06

Ja det er rigtigt at en reperation kan udføres på stedet.

Spørgsmålet er om det er en god ide?

Kan du svare på disse spørgsmål?
Hvorfor er ruden punkteret?
Har den været monteret lidt forkert eller er rammen blevet skæv med alderen?
Eller skyldes slet og ret at ruden har nået udskiftningsalderen.
Er ruden pludselig punkteret eller er det en snigende proces, så der er dannet en svag belægning på indersiden?

Hvis ruden ikke er af nyere dato, ville jeg ikke selv være i tvivl om en udskiftning til en lavenergi rude, så noge af pengene kommer "hjem" igen ad åre.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-06 20:28

Hej, ja det kan godt lade sig gøre alt efter rudens tilstand:

http://termofix.net/
http://termofix.net/rep.htm

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 09-05-06 06:15

Tak for svaret lawitt. det var lige det jeg dskulle bruge