/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dgital TV på bærbar - hvordan?
Fra : heseda
Vist : 4599 gange
450 point
Dato : 07-05-06 20:31

Har jeg mulghed for at se digital tv på min bærbar HP pavilion zv6147EA
og hvad skal der evt. til?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-06 22:39

Jo vil tro sådan noget som det her vil kunne gøre det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-06 22:39
Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-05-06 23:05

Hej heseda

Jeg har set en artikel om digital-tvmodtagelse. Du kan købe en modtager til USB-porten.
Den kræver blot en extern antenne. Evt. en lille stueantenne.
Jeg mener prisen ligger på ca. 700,-
Spørg ved Fona.

Mvh. grow

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 07-05-06 23:35

Hej.
Jeg har hørt om nogle, der IKKE kan vise undertekster - eller tekst tv.
Ligeledes har jeg hørt om nogle der skal have en USB 2 port og der er jeg i tvivl om min PC har??

Mvh heseda

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 08-05-06 09:06

Kan man også bruge den til evt. Dansk Tv i Alanya i Tyrkiet? Har parabol på 3 m. i diameter.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-05-06 21:28

En sådan TV-modtager findes også i andre udgaver end til USB.
Jeg har selv lige købt en ny bærebar med bredskærm, og med en masse tilbehør, som jeg er ved at afprøve.
Herunder var der en radio og TV modtager, med tre forskellige antenner. Den er udformet i et PCMCIA kort, og giver mulighed for både radio og DAB samt almindelig TV og Digital-TV.
Udsendelser kan direkte lagres på hardbørgen, og senere lægges over på CD eller DVD, i den indbyggede dual layer brænder.

Så måske er det en PCMCIA udgave du skal satse på!

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-05-06 21:37

severino: Kan du forklarer lidt mere om det. Hvad koster det og hvor kan man købe det??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-05-06 22:32

Mit PCMCIA TV modul fulgte med sammen med den bærebare, som jeg købte i ALDI.
Kortet er fra MEDION model: LR502NTFA
Spørg hos medion på en af disse numre:
Medion (PC) 70204233
Medion (andet) 36989869

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 450 point
Dato : 11-05-06 22:47
Kommentar
Fra : heseda

Dato : 12-05-06 08:15

severino: Hvad bruger du så som antenne, er den også indbygget?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-06 09:45

Til den som jeg har, er der to tilslutninger for antenner. En for Radio og en for TV.
Den til radio er en såkaldt blød dipol antenne. Så er der en telescop antenne, der kan bruges til både radio og TV. Den tredie er en på magnetfor, der specielt er beregnet for digital-TV.
Her ud over er der en digital indgang som kan bruges i forbindelse med et digitalt videokamera.

Det er dog muligt at tilslutte enhver form for antenne, herunder fælles-antenne og ex. campingantenne.

Man kunne fx. bruge denne antenne, der er en universal type, med indbygget rotor, så man kan sidde i lænestolen og dreje antennen efter stationen:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1072&n=10&KundeID=
De har to modeller, men den anden er:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4882&n=10

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-06 09:52

A-pro-pos tekst TV, så kan du se dem på din putter,
DR på http://www.dr.dk/nav/tekstttv
TV2 på http://ttv.tv2.dk/?channel

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 15-05-06 21:11

Tak for svaret severino.Jeg ser lige tiden lidt an.
Mvh seda