/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rygpatient
Fra : BirgerH
Vist : 1849 gange
500 point
Dato : 07-05-06 17:44

Hej med Jer. Jeg stå og skal vælge et sygehus eller klinik med nogle super dygtige læger/kirurger som kan hjælpe mig med min ødelagte lænderyg (Spinalstenose og discusprolaps) som jeg har pådraget mig tilbage i 2001. De mener jo alle at de er dygtige og kan deres kram, men jeg vil bare være sikker på at finde den/det bedste.
MVH BirgerH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-05-06 17:49

Min mand er for år tilbage blevet opereret på Hillerød Sygehus i Nordsjælland, han blev behandlet

yderst proffesionelt, og er fuldkommen smertefri idag. Han har efter operationen selv kunne lægge

kørerbanefliser mm, uden problemer. Så det hospital kan jeg godt anbefale, men det kommer vel

også an på hvor i landet du bor, når du skal til genoptræning mm.??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-05-06 18:00

Efter en trafikulykke, hvor jeg brækkede forskellige knogler i benet og ryggen, blev jeg opereret i Hillerød - eller det vil sige, at de satte mit ben sammen igen med flot resultat, men med hensyn til ryggen blev jeg henvist til Rigshospitalet, da Hillerød ikke mente, de kunne stille med den fornødne ekspertise.

Der er ingen tvivl om, at Rigshospitalet har nogle djævelsk dygtige kirurger og jeg ville altid turde lægge min ryg på deres bord. Men er der ikke noget med, at man ikke selv kan vælge at blive opereret her?
Og hvis man kan, er der nok en enorm ventetid.

Hvis jeg var dig, så ville jeg undersøge, hvor mange patienter de forskellige hospitaler opererer for netop dine problemer om året. Det kan give en fornemmelse af deres erfaring på området. Så vidt jeg husker eksisterer der en officiel liste over hospitalernes behandlinger, men hvor den findes, ved jeg ikke...

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-05-06 18:13
Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-05-06 21:17

Jeg tror det er meget individuelt hvordan den enkelte oplever serviceniveauet og behandlingen. Jeg er selv rygpatient og har haft 2 prolapser og blev opereret for den første. Jeg ved ikke noget om hvor kompetente de forskellige er, da jeg heldigvis ikke har noget at sammenligne med. Jeg ved bare at jeg på Glostrup ikke synes jeg fik en god service. De kom min 1. prolaps til livs og jeg fik ikke eftermén.

Når du selv kan vælge, lyder det som om at du er kommet nd under den udvidede sygehusgaranti, fordi der er mere end 8 ugers ventetid på behandling. Jeg vil foreslå at du kontakter patientvejlederen på det sygehus som har anbefalet operationen. Det har jeg rigtig god erfaring med. Jeg skulle have foretaget en nerveledningsundersøgelse da jeg havde en nerve i klemme i håndleddet, og vejlederen fandt forskellige sygehuse med hhv. 4 og 6 ugers ventetid. Jeg bor i Københavnsområdet og hun fandt en lille klinik for mig i Middelfart der havde en tid efter 4 dage. Den valgte jeg, men det er jo ikke den behandling du skal bruge.

Hvis du er under ventegarantien vil jeg foreslå dig at kontakte din patientvejleder.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-05-06 22:54

Birger, jeg kan se du har en masse ubesvarede spørgsmål i din historik.
Hvis du gerne vil have dem på "de seneste 25" igen, skal du bare forøge pointene.
Ellers var det måske en god ide at få dem lukket og godkendt svarene.

Undskyld at jeg sådan lige bryder ind med noget uden for emnet

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 07-05-06 23:43

Hej Birger.

Jeg er også rygpatient gennem mange år og kender alt til hvad du nu går ind til, det man frygter er at det ikke skal gå godt og vil derfor være sikker på at få det bedste man kan få, men det er måske svært, mange har haft gode indtryk og mange andre har haft dårlige indtryk eller behandlinger på samme sygehus. Jeg har oplevet alt dette, både med en fejloperation og alt hvad der ellers kan gå galt. Jeg vil ikke fortælle hvor dette skate, fordi det er du ikke tjent med hvis du så får at vide at det samme sted er ok af andre, kan du følge mig i det jeg mener?

Jeg kunne ikke selv vælge hvor jeg ville blive opereret som du kan, og det gør det måske sværer. Men hvis jeg havde den viden jeg har i dag, dengang, ville jeg ty til det private, men der vil nok altid være en hvis usikkerhed hos den enkelte.

Jeg håber virkelig at du bliver rigtigt godt behandlet og at din operation vil gå godt, jeg tror du inderst inde ved at du må følge dit hjerte.

Ursus01

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 08-05-06 01:43

Kære "mangorossa"
Tak for påmindelsen og det er jeg ked af for jeg mente at jeg havde fået rydet op før "Kandu" ændrede siden. Det havde jeg så ikke og det er iøvrigt ikke så meget jeg har brugt siden i den senere tid så det skal være min undskyldning. Og jeg skal nok huske det frem over for det har taget mig snart 2 timer at gøre rent bord
Mvh BirgerH

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-05-06 07:57

Velbekomme , det er altid godt at få ryddet op...og tak fordi du modtog min påmindelse som den var ment!
Venlige forårshilsner
Mangorossa

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 16-05-06 01:39

Kære Birger.

Har tænkt meget på dig og om vi her på kandu har hjulpet dig bare lidt, har du kunne bruge vores råd eller mangler du flere?

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig hvis jeg kan.

Ursus

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 16-05-06 10:15

Kære Ursus og I andre
Tak Ursus for din bekymring og selvfølgelig også til I andre.
De vise og ultinative sten har jeg ikke fået endnu.
Det jeg så kan bruge dette her til er som en ledetråd til nogle beslutninger der skal tages. Jeg har sammenlignet med tingene her fra Kan du, Net dokter og andre steder i samfundet . Resultatet er blevet, efter en samtale med ejen læge, at privat hospitalet Mølholm ved Vejle måtte være det rigtige sted. De skulle der have nogle nogle rigtige dygtige nerukiruger så må vi se om de kan/vil gøre noget ved det.
Det næste der så truer er hvad så med fremtiden. Der er talt om flexjob fra komunens side. Da jeg efterhånden har været på arbejdsmarked i over 40 år som håndværker så er jeg ved at være slidt op i kroppen. Dette her med diskusprolabs er bare en pind mere til kisten. Det jeg frygter ved at komme i kløerne på det offentlige er at blive umyndiggjort.
Nå nu må vi se hvad det det hele ender med. Måske er de så dygtige at de kan lappe en´sammen, så man kan fortsætte med rørtangen de sidste år på arbejdsmarkede
MVH BirgerH

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 25-05-06 02:53

Det lyder godt at du har fået besluttet dig, som du selv siger skal du videre med hvad der videre skal ske. Hvorfor undersøger du ikke dine mulighedder inden operationen? så kan du få lidt fred for tankerne...

Ursus

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 29-05-06 00:33

Hej Ursus og alle
Hvis du viste hvor meget jeg har sat i gang rundt omkring ! Huuhaa ...
Kommunen,Amtet,Sygehuse og læger,Fagforeningen, you name it I got it.
Nu er det bare sådan at jeg mere eller mindre sidder i lommen på min socialrådgiver og dennes læge konsulent og jeg stoler ikke på dem jeg ved ikke hvorfor.
Det jeg ved ind til nu er at først skal jeg muligvis opereres og det får jeg at vide i dag.
Derefter skal min tilstand vurderes, og er den uændret og jeg derved ikke kan passe mit job skal jeg på REVA hvor man måske vil indstille mig til et 37 timers flexjob osv.osv.
De forstandige indlæg der er kommet her på "kandu" har været udemærket, men ærlig talt er det nok en advokat med speciale i social ret jeg har brug for og det er der ingen almindelige mennesker der har råd til.
Jeg læser og sætter mig ind i en masse omkring min sitiuation men !
kunne virkelig bruge et menneske der er inde i social lovgivningen og uvildigt på forhånd kunne fortælle mig hvad der er min ret og pligt.
Alle sidder og venter på hvad min kommune finder på !!!!!!!!
MVH Birger

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-05-06 00:44

Har du vervejet muligheden for fri process hos en advokat. Det kan han hjælpe dig med at søge.

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 29-05-06 01:14

hej Klojs
Det kan jeg roligt glemme dertil har jeg tjent for meget og bor i ejen bolig.
Ej heller er det et sagsanlæg eller retsag jeg vil lægge op til !
Bare råd og vejledning.

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 04-06-06 13:12

Kan diagnosen "spinalstenose" forsvinde ?
Jeg har nu været på "Mølholm" til vurdering hos en ikke navngivet neurokirurg som viste
sig at have tilknytning til de samme sygehuse jeg har været igennem. I min korte samtale med ham
giver jeg udtryk for mit mistro til div. vurderinger og spørger ham! kan diagnosen "spinalstenose"
forsvinde, da jeg overvejede at klage derover til patientklagenævnet ? For hvis det skulle være
tilfældet har vi alle troet, at forat få noget gjort ved det var risikoen meget stor og derfor har jeg ædt
spandevis af piller og bare levet med det. Til det skulle han ikke have noget klinket som han sagde!
Gav mig ret i at det så mærkeligt ud at første beskrivelse af MR 2001 ikke stemte med den i 2006.
Han så lige kort og hastigt på mig. Op og gå på hæle, hvilket gør sindssygt ondt og bøje forover som også virkelig kan mærkes. Op og ligge og han løftede lidt på mine ben og lidt refleks tjubang færdig.
"Ingen smerte" beskriver han derefter. Jeg blev sgu ikke en gang spurgt!!
Manden havde sindssygt travlt grundet de ”lige” havde glemt mig hvilket jeg gjorde opmærksom på
efter at havet ventet i 2 timer. MR billeder havde han ingen af, så jeg måtte vente med en afgørelse.
Den kommer så først på telefon flere dage efter og der får jeg at vide at der ikke er indikation for
at operation grundet, (som han siden beskriver pr. brev) en let protrusion fra L4/5 discus, ikke
overbevisende kompromittering af pladsforholdende og heller ingen 5. rodspåvirkning.
Derimod konstaterer han massive kroniske muskelspasmer i sædemuskulaturen med ischias påvirkning.
Konklusionen som jeg læser den !
Gå hjem og tab dig fedberg. Lav udstrækninger. Lær at lave ispakninger.
Jeg har "fandemig" ikke lavet andet siden 2001 for at kunne passe mit job, som jeg i øvrigt nu har mistet og egen læge vil indstille mig til pension.
Diverse beskrivelser af MR scanninger er indgivet til patientklagenævnet !
Er der i øvrigt nogen der ved om jeg med sådan et handlingsforløb kan forlange at få det hele omvurderet et sted hvor de overhovedet ikke kender til mig ?
MVH Birger

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-06-06 21:58

Har du overskud til at kontakte et privathospital feks. Hamlet http://www.hamlet.dk/scanning/priser.php

Måske du har råd til at låne lidt i banken hvis din bolig har noget friværdi ?

Du kan evt. høre hamlet om de kan rekvirere dine billeder og kigge dem igennem upartisk. Ellers prøve at få taget nogle nye billeder på Hamlet, og få vurderet helt om igen af uvildige.

Da du havde så ondt ved at stå på hæle osv. gav du udtryk for det ?? Hvis du ikke har ømmet dig, ville jeg nok også som læge konkludere at du ikke har smerter.