/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
aktivering
Fra : scj
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 07-05-06 17:14

hjælp

hver gang jeg skal ind til et objekt, siger maskinen som følger
" klik for at bruge og aktivere dette objekt " dette har jeg ikke skullet gøre
før, nogen ide om hvor jeg eventuelt kan slå det fra ?

mvh
scj@stofanet.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-06 19:12

Er det i office programmerne.
Har du nogensinde aktiveret noget.
Hvis ikke - så er det nok ved at være på tide.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 07-05-06 19:37

Hvilket program og hvilke objekter?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-06 20:37

min fornemmels siger det drejer sig om activex objecter - for eks på spil online

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-06 01:21

miritdk har sikkert delvis ret med sin fornemmelse, det forekommer dog også på en del hjemmesider, jeg ved ikke om det er java eller activeX, man skal aktive, det er noget der kommet med opdatering fra Microsoft, for at forhindre "ondsindet kode" i at afvikles på din maskine, jeg har dog ikke oplevet at der kom noget ondsindet ved det jeg har klikket på.

Kommentar
Fra : scj

Dato : 08-05-06 04:51

ja det er altid når jeg er på spillesider

Godkendelse af svar
Fra : scj

Dato : 08-05-06 05:04

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 07:01

selvtak hvis det hjalp dig med så lidt - men min formodning kommer af at der på mange spil kræves enten java eller activex for at kunne spille - hvis du en gang har aktiveret hvad der skal til for at spille vil din maskine lige gøre opmærksom på det. Du kan lige kigge ind hos yahoo gamers for eks - der vil mange af arcadespillene eksempelvis kræve at du installerer enten java eller activex - når det er gjort en gang får du blot en lille meddelelse om det sidenhen og kan gå videre ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 07:07

et lille ps.........

vær du bare glad for at du bliver advaret så du har mulighed for at vælge hvis du er i tvivl