/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Programmering af Conson Concep
Fra : erling_l
Vist : 2631 gange
200 point
Dato : 07-05-06 13:49

Jeg er den ulykkelige (?) ejer af et hus med IHC. Det er Concons Concept 2000, der måske næsten var forældet fra starten. Nåh, men jeg skal nu alligevel bruge en lysdæmper (CP31) og ikke mindst en programmeringsenhed (Conkey CP79) til systemet. Det er ligesom ikke så genialt, med IHC, som ikke kan programmeres, aå CP 79'eren er klart den vigtigste.

Men hvor pokker får jeg fat i sådan en ???

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 07-05-06 14:33

http://www.conson.com/dansk/kontakt.htm

Der burde du kunne få hjælp

Mvh 15063637

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-05-06 17:08

Skal i alt fald prøves, ja - men tror mere på det i en eller anden butik. På consons hjemmeside er der rent faktisk en shop - men ingen priser på produkterne eller en indkøbsvogn, så det....

Accepteret svar
Fra : john2004

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-06 08:30

Hej Erling,

Kontakt en autoriseret el-installatør, som kan hjælpe dig med anskaffelsen af Conkey'en.

Og så i øvrigt...
Jeg er selv ejer af et hus med Conson, men en af vores venner har tilbudt at lave det hele om til IHC i stedet for Conson, da IHC umiddelbart virker smartere og har flere muligheder. Dette er som udgangspunkt også rigtigt, men... Conson har også nogle ret åbenlyse fordele. Disse er blandt andet
1. Hvert modul har sin egen processor, dvs. hvert modul er intelligent og ikke som IHC, hvor hvert enkelte modul kræver controlleren for at kunne fungere.
2. Conson svarer på bus-signaler i stedet for IHC, som har en controller (IHC Controller).

Dette betyder blandt andet, at det næsten er umuligt at få hele dit Conson system til at fejle på én gang. Det svageste led er din transformator (CP11), men hvis du har 2 transformatorer, kan du afhjælpe dette problem.

I Conson fungerer hvert modul i princippet som en controller for de øvrige moduler.

... Og ja, personligt ville jeg nok også hellere have haft IHC, men jeg har talt med flere installatører af IHC, som direkte har sagt at det ville være en forringelse af vores hus, hvis vi valgte at udskifte fra Conson til IHC.

Hilsen
John

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-05-06 10:51

Jeg ville gerne dele mellem jer, men det kan jeg jo ikke rigtigt. Prøvede at ringe til Conson, men det er kun engross, så der er ingen hjælp at hente. Har derfor senere kontaktet min elektriker. Han kunne godt hjælpe: Han kunne sælge mig et lysdæmpermodul.... til 1350 kr !!!!!!!!! - og det var endda vennepris (listepris er næsten 1800 - for en dimmer)

Jeg har derfor besluttet at køre selve lysdæmperen udenom IHC'en / Consonen - den pris er helt vild. Så nu skal jeg have fundet en lysdæmper, som kan reguleres med samme spænding som Conson kører med - men det skulle nok kunne lade sig gøre

Men elektrikeren var nok det rigtige svar i dette tilfælde

Kommentar
Fra : john2004

Dato : 25-05-06 11:19

Hej Erling,

Jeg vil på det kraftigste vælge at sætte systemet på Conson, da du jo ellers mister muligheden for alle centrale funktioner, dvs. Sluk-alt osv. Eksempelvis skal jeg til at installere Conson i vores garage indenfor 14 dage, så jeg netop kan få Sluk-alt-funktionen med derud.

Men ellers held og lykke med projektet.

John

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-06 00:57

Fik aldrig rigtig lukket, sorry

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 27-10-06 00:58

Tak for svaret john2004.