/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
60000 km eftersyn..
Fra : bimbobo2
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 07-05-06 13:10

Hej,

Jeg har en Renault Meganen fra apr. 2003, som skal til 60000 km eftersyn.
Hos Renault vil det koste 4700,- , men jeg har talt med en værkfører fra Superdæk her i Århus, som viste sig at have arbejdet hos Renault i 7 år, og de tager for det samme 2970,- alt inkl. og med
fuld bremsecheck/rensning, olieskift o.s.v.

1800,- er mange penge at spare og selvom hos Renault er "specialister" netop i deres biler, så
stor en difference i prisen kan jeg ikke "forklare" migselv. Superdæk har beregnet 2 og en halv timer arbejdsløn.

Bilen fejler ikke noget, derfor er det bare en routine check med skift
af olie og alle de normale ting, med mindre noget skjult dukker op....

Vi har 2 biler og det er dyrt i forvejen i Danmark.... så jeg skal/vil spare pengene, når jeg har
muligheden for det.

Hvad synes I? Gode/dårligere erfaringer me Supedæk... Bilen er ikke i garantiperiode mere og Superdæk vil stemple service bogen... Må de det?
Mvh

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-06 13:18

Selfølgelig skal du tjekke de billige værksteder jeg mener du kan få det billigere en super dæk også hvis du ringer rundt til de forskellige værksteder.Jeg kender super dæk og de gør et godt arbejde.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-05-06 13:41

Ja, selvfølgelig må de stemple i sevicebogen, hvis det er dem der udfører servicen.

Og hvis du ellers har tillid til dem hos Superdæk, vil det da være fjollet at betale meget mere et andet sted.

og du løber jo heller ikke ind i problemer med garantiperioden.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-05-06 22:58

Tak for svaret alimak, jeg tror jeg lader Super dæk gøre det...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-05-06 20:18

Tak selv