/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Spørgeskema
Fra : brokke44
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 07-05-06 12:12

På en hjemmeside, der er sat i FP, ligger der et spørgeskema, der er oprettet med FP's formfield.
Resultatet fra skemaet sendes til en emailadresse, der indtil nu har ligget på en ekstern mailserver.
Og det har virket godt.

Nu er administrationen af emails flyttet til en intern exchangeserver og mails peger nu på denne server - MEN - resultatet fra spørgeskemaet, når af en eller anden grund ikke frem til den valgte modtager.

Hvad kan grunden være ?
Og er der andre muligheder - script eller lign. - hvis FP ikke understøtter "samarbejde" med den valgte exchangeserver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-06 15:10

En 'exhange server' er noget man bruger til at adskille extern- fra intern email. Ikke sært det ikke virker, hvis der mangler et hul ud til 'virkeligheden' ?

Citat
...Microsoft infrastructure solutions.

...Exchange is now to be simply email and calendaring.

Læs evt. http://en.wikipedia.org/wiki/Exchange_Server

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 07-05-06 20:00

Øh...

Hvad gør man så med andre mailservere, bruges disse også til at adskille interne mails fra eksterne ??

En Exchange server bruges ligesom en hvilken som helst anden postserver, til at afsende emails med - om det er internt eller eksternt er ligemeget.

Hvis mailen stadigvæk er intern, er det heller ikke nødvendigt at åbne for en port i firewallen, da mailen ALDRIG vil passere denne.

Jeg ville nok kigge scriptet igennem, da det virker som om der måske stadigvæk er en pegning til den eksterne mailserver, men igen er din opsætning måske så kompleks, så der er brug for ekstern ekspertise på det faglige felt ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-05-06 21:14

Citat
En 'exhange server' er noget man bruger til at adskille extern- fra intern email

Det er da vist ikke helt rigtigt - men pyt, det er formentligt ikke der problemet ligger.

Det pudsige/irriterende er, at en alm. mail sendt til emailadressen, når frem.
Men altså ikke, når den sendes til samme emailadresse via spørgeskemaet, der, som sagt er lavet i FrontPage (form field).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-06 21:42

Måske jeg har misforstået noget?

..men jeg kender kun (email-)Exchange Server'e, hvor afsenderen skal godkendes som bruger på lokaldomænet for at kunne sende emails til modtageren via denne. Externe sites (..som dét med email-formen) kan godkendes som afsenderadresse, men ikke de forward'ede emails ..med 'ikke godkendt' afsender adresser ...som jeg har forstået det?

..men det er rent gætværk og sikkert som sagt; noget med min manglende viden på feltet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 08-05-06 19:49

Så ville jeg kigge scriptet igennem, da din mailserver så fungerer som den skal.

Annuller spørgsmålet
Fra : brokke44

Dato : 09-05-06 07:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg må nok til lommerne og få en "ekspert" til at kigge på det.

Tak for svarene - trods alt